Beste collega's en lichtvrienden, sympathisanten,
Ik vraag me allerlei dingen af omtrend blacklights.
Blacklichts zijn er in verschillende kleuren of niet? Een kennis van me had een TL-buis waar opstond van Sylvania _ blacklight. Deze buis was NIET zwart, maar wit zoals een normaal lijkende TL lamp. Indien de lamp brande gaf ze een blauwachtig licht. Bijna zelfde kleur dan de TL lampen die je in horecazaken ziet hangen om de vliegen aan te trekken.
Maar normaal zijn de blacklights toch zwart van buis eh, of heb ik 't mis?
Is blacklight nu eigenlijk schadelijk voor de ogen / gezondheid?
Er zijn ook blacklightgloeilampen op de markt die een "nog ander" kleurenspectrum geeft. En waarschijlijk heb je ook een soort "kwikdamplampen" dat blacklightkleur geeft, of niet?
Welke lampen zijn nu eigenlijk het beste qua effect?
En wat kan er gezegd worden van de levensduur / prijs / kwaliteit?
Met vriendelijke groeten,
Black Fou [8D]
Ik vraag me allerlei dingen af omtrend blacklights.
Blacklichts zijn er in verschillende kleuren of niet? Een kennis van me had een TL-buis waar opstond van Sylvania _ blacklight. Deze buis was NIET zwart, maar wit zoals een normaal lijkende TL lamp. Indien de lamp brande gaf ze een blauwachtig licht. Bijna zelfde kleur dan de TL lampen die je in horecazaken ziet hangen om de vliegen aan te trekken.
Maar normaal zijn de blacklights toch zwart van buis eh, of heb ik 't mis?
Is blacklight nu eigenlijk schadelijk voor de ogen / gezondheid?
Er zijn ook blacklightgloeilampen op de markt die een "nog ander" kleurenspectrum geeft. En waarschijlijk heb je ook een soort "kwikdamplampen" dat blacklightkleur geeft, of niet?
Welke lampen zijn nu eigenlijk het beste qua effect?
En wat kan er gezegd worden van de levensduur / prijs / kwaliteit?
Met vriendelijke groeten,
Black Fou [8D]
Comment