SGM Studio 12SC reageert niet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Adverbo
    • Feb 2004
    • 60

Uit de verschillende posts heb ik de indruk dat de tafel niet 100% ok is.
    Als de tafel niet werkt, moet ze zeker terug. Het kan altijd bij gevoelige elekronische apparatuur iets verkeerd lopen. Daarvoor bestaat o.a. de waarborg.
    Het probleem ligt niet waar de tafel vandaan komt maar van wie.
    Er zijn genoeg "cowboys" op Internet die met ZOTTE prijzen spullen verkopen waar men zeker moet zijn dat er geen Dienst Na Verkoop eraan verbonden is.
    Ik vind persoonlijk dat het altijd beter is, bij aankoop van zulke toestellen, eerst met de leverancier/dealer/verkoper te kijken dat het werkt (kan niet altijd alles volledig bekeken worden maar...).
    Als je een auto koopt, dan kijk men toch eerst minstens of de motor draait en dat men ermee thuis kan. Dit zou altijd moeten.
    Nu een goede raad : Probeer bij een SGM dealer wat meer informaties te verkrijgen (of een demo van de tafel).
    Dan weet je zeker of iets verkeerd gedaan werd, of het aan de tafel ligt.
    Success....

Comment

• Fritz
      • Oct 2001
      • 621

Gisteren naar Keulen geweest, probleem was binnen 2 uur verholpen, bleek een los contact te zijn in de tafel... jammer dat we daar nou zo'n problemen van moesten maken. Maargoed, tis dus allemaal opgelost nu!
      Topic kan dicht en wat mij betreft ook wel verwijderd worden (dit keer dus met toestemming) want ik kan me niet voorstellen dat iemand iets aan al dit geneuzel heeft

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Ha Fritz,

Goed te lezen dat daar goeie servbice wordt verleend.

Je neemt mij ( en anderen) hopelijk niet kwalijk dat wij een los contactje niet gedetecteerd hadden via het forum als mogelijk oorzaak [:0][:X]

Verwijderen van het onderwerp...jij vindt wellicht dat je er niets aan hebt gehad, ik vond het uiterst waardevol
        1. het kopen in het buitenland loont de moeite.
        2. Met de service zit het wel goed
        3. Forummers zijn geneigd om je lekker de hik te laten krijgen ( marktprotectionisme?)

Al met de tafel gewerkt nu die werkt?

Comment

• Fritz
          • Oct 2001
          • 621

We zitten weer op een lijn als vanouds merk ik!
          Ik neem jullie inderdaad niet kwalijk dat jullie een los contact niet kunnen opmerken, maar dat het beantwoorden van de vraag "wat moet ik op het display zien als ik hem aanzet" zo moeilijk was, viel me wat tegen. Maargoed, denk niet dat het de bedoeling is dat we het daar nu weer over gaan hebben.

Door andere omstandigheden heb ik nog niet echt veel met de tafel kunnen oefenen, maar dat komt vanzelf, zoals al eerder verteld, er zit niet echt heel veel haast achter.

Maargoed, om dat in-het-buitenland-kopen-probleem nog heel ff aan te snijden:
          Iedereen hier mag nog best eens goed uitzoeken wat die tafel hier kost, wat 'ie in Keulen kost, wat het mij kost om daar heen te rijden (retourtje=2 uur) en je zult begrijpen dat ik nog geen spijt heb van mijn aankoop!

Comment

• Adverbo
            • Feb 2004
            • 60

Fritz,
            Is licht en geluid uw beroep of doe je dit enkel uit plezier ?
            Ik weet niet hoeveel je voor de tafel betaald hebt (misschien wel als ik over dezelfde "leverancier" denk) maar weet ook wat de (prof)prijs is van zo'n tafel in Nederland en wat ik van dienst na verkoop kan verkrijgen. Stel eens voor dat je uw tafel meermaals moet terugbrengen ? Zal het echt nog goedkoper zijn ? En als je deze met transporteur terug moest sturen, had je deze "gratis" terug geleverd gekregen van bij uw Duits leverancier ?
            Zou jij tevreden zijn als je een bestek moet voorbereiden voor een "optreden" en dat er een buitenlandse "collega" hetzelfde voor de helft van de prijs doet (omdat het maar een uurtje rijden is) en uw klant beslist met hem te gaan werken ? Er moet concurrentie zijn maar niet zonder limieten. Enkel zal ik wel gelijk geven dat de "catalogus" prijzen soms te hoog liggen en niet in vergelijking zijn met de waarde van het toestel en dat er hierover iets moet gebeuren.

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Voor een prijsverschil van ruim 500 euro kan je prima een keer heen en weer rijden, zelfs opsturen lijkt me dan geen probleem

De verschillende prijsstellingen lijken mij een taak van de afdeling marketing van de desbetreffende producent en de betrokken importeurs en dealers...

Comment

• Adverbo
                • Feb 2004
                • 60

100% met jouw eens Ralph !
                Probleem is dat door de EU wetgeving geen prijzen vastgelegd mogen vanuit de fabrikanten !
                Importeurs en dealers moeten het dan zelfs regelen !!!

Comment

• Fritz
                  • Oct 2001
                  • 621

citaat:Geplaatst door Adverbo

Fritz,
                  Didier!
                  Is licht en geluid uw beroep of doe je dit enkel uit plezier? Hobby, ben 18 jaar, en student
                  Ik weet niet hoeveel je voor de tafel betaald hebt (misschien wel als ik over dezelfde "leverancier" denk) maar weet ook wat de (prof)prijs is van zo'n tafel in Nederland en wat ik van dienst na verkoop kan verkrijgen. Stel eens voor dat je uw tafel meermaals moet terugbrengen? Zal het echt nog goedkoper zijn?
                  Ja voor meer dan €700,- verschil kan ik het vrij vaak opsturen En als je deze met transporteur terug moest sturen, had je deze "gratis" terug geleverd gekregen van bij uw Duits leverancier?
                  Ja als je hem opstuurt, krijg je hem gerepareerd, gratis thuisgestuurd
                  Zou jij tevreden zijn als je een bestek moet voorbereiden voor een "optreden" en dat er een buitenlandse "collega" hetzelfde voor de helft van de prijs doet (omdat het maar een uurtje rijden is) en uw klant beslist met hem te gaan werken? Er moet concurrentie zijn maar niet zonder limieten. Enkel zal ik wel gelijk geven dat de "catalogus" prijzen soms te hoog liggen en niet in vergelijking zijn met de waarde van het toestel en dat er hierover iets moet gebeuren.Ja ik vind het ook belachelijk gek dat de prijsverschillen zo groot zijn, maar houdt mij dat tegen om het in Duitsland te kopen?
                  Het lijkt me vrij duidelijk, ik heb er zeker wel over nagedacht voordat ik deze tafel aanschafte! En we kunnen nog kort of lang doorgaan op dat prijsverschil, maar voor mij is meer dan €700,- vrij veel geld...
                  En ik heb het 'risico' genomen om hem in Duitsland te kopen, mijn probleem als ik daar spijt van krijg denk ik.

Comment

• Lighting
                    • Sep 2004
                    • 209

een mogelijke oplossing omdat ik dit probleem heb meegemaakt in time out controleer of alle print verbindingskabel goed en aangesloten zijn daar zat in mijn geval het probleem succes Nils ja en ik had natuurlijk niet gezien dat er meerdere pagina's maar de oplossing was er zeg maar
                    LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

Working...