eurolite scanners ts3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj kevin kd
    • Jul 2004
    • 74

eurolite scanners ts3

hellow
    kem nog probleemke kheb nu al aantaljaar 4 eurolite ts-3 dmx scanners.
    nu van in het begin toen ik ze heb aangekocht maken de speigelmotortjes rare geluiden.een soort getoet. vooral bij langzame bewegingen. wat zou dit kunnen zijn ? kan dit ook liggen omdat er geen terminator op het einde aan zit? ( de dmx aansluiting gaat eerst naar de 4 eurolites en daarachter volgen nog 2 martin 218 scans, kweet niet of dit daar ook iets met de maken geeft, kan de volgorde van aansluiting niet veranderen omdat de martin scans oplaatste moeten wegens speciaal kabeltje dat er tussen moet waarschijnlijk door oud martin protocol op deze martin scans.

Nog iets is als mijn eurlites een stroboeff uitoefenen en ik maak dan een beweging dan stopt de strobo en doet em zijn beweging en dan valt de strobo terug in. alsof de scanner geen 2 komandos tergelijk aan kunnen denk ik.

( alles wordt aan gestuurd door martin dmx 2518 controller)
    hoop iemand die mij kan helpen
    grtz
    thx
  • maarten_dever
    • Jun 2002
    • 150

Die rare geluiden zijn zeker niet de oorzaak van een dmx terminator die ontbreekt.
    als ja dat toch denkt, kan je deze steeds heel makkelijk zelf maken.
    Volgens mij heeft het ook helemaal niets te maken met de volgorde in
    je dmx lus (ook al werk je met die omvormer van martin. je kan altijd is proberen om slecht 1 scan aan te sluiten en dan te kijken wat de problemen zijn (maar ik denk niet dat dit iets zal veranderen) ik vermoed dat het probleem bij je scanners zelf zal liggen (de kwaliteit van de stappenmotors.)
    dat strobbo probleem lijkt me een softwarematig probleem (in de scanner, niet in de 2518)

Groeten
    Maarten

Comment

• VERVALLEN

Ik werk ook met de 2518 controller van Martin. Ik stuur daar de 812's mee aan. Ook al zet ik strobo aan, en bewegingen ook, geen probleem met martin scans.
      Waarschijnlijk is je interne scansoftware niet echt meer huidig, en dient deze een upgrade te krijgen. Contacteer daarvoor de fabrikant en/ of dealer van je scans.

Comment

• dj kevin kd
        • Jul 2004
        • 74

citaat:Geplaatst door maarten_dever

Die rare geluiden zijn zeker niet de oorzaak van een dmx terminator die ontbreekt.
        als ja dat toch denkt, kan je deze steeds heel makkelijk zelf maken.
        Volgens mij heeft het ook helemaal niets te maken met de volgorde in
        je dmx lus (ook al werk je met die omvormer van martin. je kan altijd is proberen om slecht 1 scan aan te sluiten en dan te kijken wat de problemen zijn (maar ik denk niet dat dit iets zal veranderen) ik vermoed dat het probleem bij je scanners zelf zal liggen (de kwaliteit van de stappenmotors.)
        dat strobbo probleem lijkt me een softwarematig probleem (in de scanner, niet in de 2518)

Groeten
        Maarten
        Nja daar vreesde ik al voor dat het met de software in de scanner zou te maken hebben voor dat strobo probleempje. Wat da gepiep betreft nja dit kan wel mss door het niet zo goede kwaliteit van de motorjes kmoet wel zeggen dat ik deze an super goed koope prijs gekocht heb.
        Wat er wel gebeurt als ik men martin scans 218 afkoppelt van de eurlites dan gaat het wel al iets beter want bij de laatste eurolite scan die vandaaruit dan door gaat naar de martin scans , maakt gij dan altijd een continue links rechts beweging. eenmaal de martin scans niet meer aangekoppelt is dit toch al opgelost.
        mja het blijft toch vervelend prob

Comment

• DeAl
          • Dec 2003
          • 114

Hey,

Dat gepiep of gefluit heeft waarschijnlijk een vaste frequentie niet?
          Wel dan ligt het aan de sturing van de stappenmotors, met name de PWM frequentie voor de stroomregeling. Daar kan je niks aan veranderen, zit in het ontwerp/software van de µC.
          Ik heb zelf 2 TS-255 scanners van Eurolite en een Martin MX-1, maar ze maken allemaal in mindere mate een licht piepend geluid vanwege de sturing. Maar dat valt in het niet t.o.v. het lawaai van de ventilatoren (in de TS-255 zitten er zelfs 3 stuks).

Wat Eurolite betreft zou ik niet teveel rekenen op een software update: er namelijk geen software upgrade aansluiting op de scanner.
          Dus moet de hele µC vervangen worden, als er al een nieuwe software ontwikkelt is. Aangezien Eurolite budget scanners zijn, zou deze upgrade wel eens de prijs van nieuwe kunnen kosten...

Wat ik het meest storend vind aan de Eurolite TS-255 is dus het ventilatorlawaai en het feit dat tijdens het opstarten het DMX signaal verstoord wordt voor de scanners die al actief waren.
          Voor de rest leuke scanners.

Alain
          The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• maarten_dever
            • Jun 2002
            • 150

Als je zeker bent dat het probleem minder is als je de 218's afkoppelt (wat wel zeer vreemd is/lijkt) dan kan je je misschien een DMX booster/splitter aanschaffen of zelf bouwen. dan kan je een dmx lijn gebruiken, puur voor de eurolite scanners.

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Probleem van dit gefluit zit em in de stappenmotors, hebben we ook gehad met een aantal movitec headjes. Motors vervangen en probleem opgelost, heeft vooral te maken met slijtage van de motors.
              Denk dat softwareproblemen vooral invloed hebben op het al dan niet vloeiend gaan van de bewegingen, en niet zozeer op het geluid dat deze maken.
              --- watt ever you want ---

Comment

• Viper_85
                • Aug 2004
                • 1

Heeej

Ik heb zelf ook 2 TS-3 Scans van eurolite en ik heb precies hetzelfde probleem. Ik denk inderdaad dat het ligt aan de mindere kwaliteit van de stappenmotoren en de zwakke software... eigelijk best klote allemaal want opzich zijn het best leuke scans. Het ligt zeker weten niet aan de controller want ik heb er wel es 2 moving-heads bij gebruikt en die deden het gewoon perfect. Ik ben ondertussen al opzoek naar een nieuw setje scans dus als iemand nog wat interessants heeft liggen

Comment

Working...