Ballonvaren veilig?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

    Ballonvaren veilig?

    Lekker met Yogi Bear op weg...
    http://www.airliners.net/maar .. een plotseling windvlaag

    The Smokey Bear special-shape hot-air balloon unfortunately got caught then shredded on the top of this 700-foot radio antenna on the last day of the 2004 International Balloon Fiesta. An extremely scary incident for the pilot and his two passengers. You can see the two passengers already making their way down the tower and the pilot stepping from the basket onto the tower. Note that everybody was safe and unharmed. A freak windshear is suspected to be the cause of the accident. - Photo taken at Albuquerque [OFF AIRPORT] in New Mexico, USA on October 10, 2004.


    "Moonflower" flown by David Bobel of Peru, IN at Albuquerque's 2004 International Balloon Fiesta. Notice the evolving incident with the Smokey Bear balloon (N87SB) wrapped around the top of a 700-foot radio tower, and the TV helicopter circling. Look closely at the RH edge of the frame and the tower... yes, it's really bending at the top with the wind catching the torn balloon envelope. You can also just see the pilot and two passengers climbing their way down the tower. - Photo taken at Albuquerque [OFF AIRPORT] in New Mexico, USA on October 10, 2004.



    je leert wel mastklimmen,
    1 mazzel = het was naar beneden!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Ik ben ooit meegeweest in een luchtballon..en niet die van Fransje Bauerd...Maar in een echte...was wel leuk...en duur...Het leek me opzich ook wel veilig..
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • Freek Fokker
      • Aug 2003
      • 495

      #3
      zohee, wat een lange url...
      SR20DET

      Comment

      • DidierB
        • May 2003
        • 337

        #4
        Ooow shit, was dat het verhaal dat ik deze week hoorde over 200m naar beneden klimmen op een laddertje....

        De vraag is alleen hoe lang die beentjes nog natrillen wanneer je op grond staat...


        Groeten,

        Beghin Didier
        Ampli bvba

        Comment

        • DjFlo
          • Jun 2003
          • 332

          #5
          Dan voel je je knap lullig

          groeten

          floris

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Ik denk alleen niet dat ze gezekerd hebben geklommen! [)]

            Ja, knap lullig... Alleen nogal zielig dat de brandweer zelfs nog een poging doet met de hoogwerker omhoog te gaan. (laatste foto) Tevergeefs!

            Comment

            • DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

              #7
              citaat: The emergency services reacted fast and professionally and can be seen here with their cherry-picker at the base of the tower.

              Commentaar bij de laatste foto, geweldig.
              We're ready to party, are you?

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                En nu maar weer wachtenn op de ARBO-regel die dit soort dingen gaat ondervangen. Veiligheidsdlijnen? parachutes? tuigjes mee? of een bordje bovenin de mast : Pas Op, U nadert een mast? Want er moet een ambtenaar nu een regeltje gaan maken, das duidelijk....

                Comment

                • rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

                  #9
                  Wat dacht je van:
                  1. Tijdens de ballonvluchtperiodes mag het niet harder waaien dan 3 Beaufort?
                  2. Als aan 1) niet kan worden voldaan, dient door middel van terublazen het effect te worden vermindert.
                  3. Indien 1) en 2) niet in redelijke mate haalbaar of uitvoerbaar zijn, dient drie weken voorafgaand aan het evenement een 'Verzoek tot Ontheffing' aan het
                  - Ministerie van Verkeer en Waterstaat,
                  - Directoraat Lucht- en Ruimtevaart,
                  - Sector Luchtverkeer
                  - Hoofdafdeling Centrale Inspectie Ballonvaart,
                  - Onderafdeling Hobbyvluchten en Reclameblimps,
                  (tenzij het om beroepsvervoer gaat, dan gelden er andere regels)
                  - Bureau 'Vergunningen en ontheffingen' te worden gericht.
                  Oh ja: dat bureau is gevestigd in
                  'Hindenburghstaete'
                  Graf Zeppelinlaan 11,
                  1937 NU Vallenburg.
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                  Comment

                  • JBL-QSC-DBX
                    • Apr 2003
                    • 381

                    #10
                    Ik ben er niet zo bang voor dat die mensen niet heel beneden zouden komen... Maar wat denken jullie van zo'n mast? Die krijgt met zo'n ballon eraan wel even heel wat meer windbelasting op zijn donder dan zo'n doorwaaipaal op berekend is. Zou er eerder bang voor zijn dat die mast het begeeft.
                    Timescape.nl

                    Comment

                    • rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

                      #11
                      Absoluut!
                      Op een van die foto's staat ie ook behoorlijk krom!
                      En 1 ding is absoluut zeker
                      - als ie wat gaat, is het naar beneden.

                      Gewoon als masteigenaar die ballonboer aansprakelijk stellen voor alle (vervolg-)schade.
                      -> Sue the bastard, this is America you know!
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                      Comment

                      • rene.derksen
                        • Feb 2004
                        • 649

                        #12
                        Tjah, volgens mij gebeuren er dagelijks wel tig keer meer ongeluk te voet dan met luchtverkeer... En die toren, die kan er ook niks aan doen
                        Licht is altijd zwaar.

                        Comment

                        Working...