Na het roken en drinken? Herrie maken!?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5430

Na het roken en drinken? Herrie maken!?!

Ik weet het!
    Als de doorgedraaide drammers in Den Haag geslaagd zijn in hun anti-tabak en anti-alkohol-campagnes komt de volgende voor de gezondheid schadelijke issue aan bot: Lawaaischade.
    Er zijn nu al zo'n 80.000 jongeren met gehoorschade (vroeger ook hoor, maar toen kreeg je het gewoon op je werk).

Nu kies je er zelf voor,
    en
    dus:
    Er komt binnenkort een verbod op het sparen en ruilen van logo's van geluidsapparatuur! Geen Revox speldjes meer zolang dat niet failliet is en wil je een TurboSound-jack op een beurs verkopen: € 1500,- boete!

Want dat is net zo bedreigend voor de volksgezondheid als sigarenbandjes en bierviltjes!

Hallo ralph,
    ... er is G*ddomme nog geen week om en we hebben al weer een voorbeeld van volslagen versleten benul in ambtenarenhoofden!
    Hoewel, ik weet niet zeker of men bij de VWA(*) rijksambtenaar, of ZelfstandigBestuursOrgaan-trendvolger is. En eerlijk gezegd interesseert dat me ook geen bal. Wat een wereldvreemde wouzen!
    * De Voedsel en Waren Autoriteit (nou, dat is echt weer een 'autoriteit' die respect afdwingt!)
    Volslagen Willekeurs Autisten is een betere naam!

Ik ben even op die beurs in Leeuwarden geweest (LEGO!-brug!) en als er nou een ding duidelijk was:
    indrukwekkende hobby-kneuters en een burgerzin-spruitjeslucht van hier tot Tokyo.
    Als daar al een handelaar stond, moet die toch op zijn minst een uitkering of pensioentje gehad hebben,
    want mert de soort handel die daar bedreven wordt haal je nog geen € 5000,- jaarOMZET.
    Ja, en dat is de soort 'handelaar' die de VWA wel aan durft te pakken.
    LOL!? Ontslaan zo'n dropl*l die dat allemaal bedenkt en uitvoert.
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe
  • -Bart-
    • May 2001
    • 827

Heb je gedronken of zo? Dit noemen ze in forum-taal een troll.
    Lekker voorbeeld stel je zo als moderator, een goed beargumenteerde discussie te beginnen.
    Het "hé loes topic" was ook al lekker voorbeeld van forum vervuiling, doe dat lekker over de mail!
    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

pompiedompiedom...als iedereen zich hier zo druk maakt over sigarenbandjesverzamelaars ga ik liever, net als vanmiddag met koninklijke horeca nederland om de tafel om tot een werkbaar beleid in breda te komen aangaande geluidsoverlast hoor..heb wel wat beters te doen :-)

Comment

• SjoerdOptLand
        • Jul 2003
        • 261

@bart: Ben het wel een beetje met je eens. Dat topic aan Loes was bedoeld om weer een beetje leven in de digitale brouwerij te brengen, dus ach... dat kan nog wel, vind ik.

Algemene regel: feedback geven kun je beter niet en-plein-publique doen. Deze reactie had misschien beter over de mail naar Rinus kunnen gaan (bijvoorbeeld). Dat maakt het voor hem makkelijker om eventueel met jou mee te gaan in plaats van zich te gaan verdedigen. Digitale verwijten hebben zowieso vaak de neiging te escaleren. Oplossing: ga ze uit de weg door de persoon in kwestie op te bellen o.i.d.

Ik hoop dat mensen (nee Bart, ik bedoel mensen in het algemeen...) een beetje gaan inzien dat 'je gelijk halen en het liefst door zoveel mogelijk mensen gezien' een bijzonder slecht en niet-opbouwend motief is om op elkaar te reageren. Probeer te zien wie wat nog zou kunnen leren en reageer terwijl je de ander op het oog hebt.

&lt;/preek&gt;, ik weet het, hopelijk was deze feedback wel algemeen genoeg om voor meer mensen nuttig te kunnen zijn... hoop ik dan maar... anders was ik weer bezig mijn gelijk te halen... argh!

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

@ Bart: dienen gewone forumleden zich significant anders te gaan gedragen zodra het predikaat "moderator" achter hun naam staat? In dat geval hoor ik het graag van je!

Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• JVS
            • Mar 2004
            • 317

Niks tegen de stukjes van Rinus, ik mag ze graag lezen (met een brede grijns op m'n gezicht!). Geluid gerelateerde topics in het geluid forum en lekkere zever als afleiding in de lounge, in mijn ogen niets verkeerds. Of waar was de Lounge ook alweer voor ?..

Comment

• -Aart-
              • Jul 2001
              • 801

Fora en hun beleid zijn er in vele soorten en maten, van vrij strak (Tweakers) tot zeer vrij (Circuits Online bijvoorbeeld).

De manier waarop dit forum zich met de tijd lijkt te ontwikkelen is echter bepaald een verhaal apart.. Ik ervaar het zelf als gebruiker niet als erg positief.

Dit alles is weliswaar strikt offtopic, maar toch..

@ Par-AV: Is dit dan gewenst of zelfs maar toegestaan ?
              citaat:Tijdens het gebruik van deze forums verklaar je geen informatie te zullen plaatsen die vulgair, treiterend, hatelijk, bedreigend, privacy-verstorend, sexueel geörienteerd of wetovertredend is.
              ...

Comment

• Pieter Huijgen
                • Sep 2003
                • 766

Hiermee noem je een andere extreme kant. Rinus haakt in zijn topics in de LOUNGE in op het nieuws en vertaalt dit op eigen wijze(met een knipoog)naar onze sector.

Er zijn ook wel eens dingen waar ik me op dit forum aan kan storen, maar ik kijk liever naar het algemeen belang: wat voor mij niet interessant is doe ik niets mee.

Aan de andere kant, als je zulke voorwaarden op een forum moet zetten als hierboven staan, spreek je dan van een positieve ontwikkeling?

ps. Rinus: de titel van dit topic was vrij voorspellend: Herrie maken
                Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• -Aart-
                  • Jul 2001
                  • 801

Het zijn de voorwaarden van dit forum.. :+

Maak me er verder niet druk over, ben het zelfs op hoofdlijnen wel met Rinus eens in deze.
                  Maar om het als Mod zo op een forum te plaatsen gaat mij dus eigenlijk wel te ver. Niet netjes en een beetje onzinnig imo.
                  De vergelijking is te gezocht om ergenst op te slaan, de woordgrappen ...

Maar ik zal verder niet zeuren..

Comment

• SpaceyDeeJ
                    • Sep 2001
                    • 876

Zucht,

Ooit was ik eens een normale gebruiker op een chatchannel. Alles koek en ei, de grappen waren niet van de lucht...
                    Totdat ik na een tweetal maanden opeens operator van diezelfde chatbox werd en niemand iets van te voren te horen had gekregen daarover....
                    Bij het maken van dezelfde grappen, was het opeens niet meer ok...

Maar om nu te zeggen dat ik als persoon veranderd was ?

Tja, dit gedeelte heet niet voor niets " De Lounge" ! In mijn ogen valt Rinus ook niemand op dit forum aan, maar plaatst alleen een kanttekening bij de soms zeer starrige overheid en gebruikt daar zeer recent nieuws....

Ik ken Rinus niets anders dan een correct, soms wat halstarrige man, die nu eenmaal een passie heeft voor zijn vak. Noem het een vakidioot of whatever....

het gaat om het doel, en er zijn nu eenmaal meerdere wegen om die te bereiken, zij het dat de ene weg iets subtieler is dan de ander....
                    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

Om het weer ontopic te trekken...

@Rinus: is er volgende week serieus een discussie waarin de halve entertainmentsector door onderuit getrokken wordt? Wanner wordt die issue besproken en waar kunnen we er meer over lezen? (Zoekmachine leverde zo snel ff niet veel nuttigs op).

Tis toch iets als leven en laten leven? Als mensen graag willen roken, drinken, doof worden, etc. dan doen ze dat maar. Als andere mensen verstandig willen / denken (te) zijn, dan hoeven ze ook niet mee te doen. Om nu meteen alles in het uitgaansleven verboden te maken... "Je mag best uitgaan met vrienden, maar het is verboden om: te drinken, te roken, naar de muziek in de disco te luisteren, je met meerdere personen op straat te begeven (samenscholing)..." Nee, uiteraard! Wat blijft over? Wie het weet mag het zeggen!

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Voor azijn pissers die nog steeds niet helemaal snappen dat je op dit forum gewoon mag plaatsen wat je vindt, zolang het maar onderbouwd wordt en niet kwetsend en/of onbetamelijk:
                        LOUNGE
                        "Dit forum is bedoeld voor de forumbezoekers die met elkaar off topic willen socializen over onderwerpen die slechts zijdelings met licht en/of geluid te maken hebben.Waarschuwing voor nieuwe bezoekers: betreden op eigen risico !"

Waarme de posting van Rinus volledig op zn plaats is, en Bart aangeeft dat ie dit beter niet had kunnen lezen, wellicht een idee voor Bart en in mindere mate Aart om voortaan een keer diep adem te halen bij het lezen van artiklelen in de lounge!

2rinus: vreet jij ambtenaren of kauw je dr alleen maar op?

Aangaande een verwijt dat je als moderator niet een "controversieel" onderwerp zou mogen openen......juist wel!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

citaat:vreet jij ambtenaren of kauw je dr alleen maar op?
                          Kan me het niet voorstellen, die zijn toch echt niet te vreten, ook voor Rinus niet! Geef mij maar een biertje en doe Rinus er ook één in.

Herman

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

citaat:Geplaatst door moderator
                            2rinus: vreet jij ambtenaren of kauw je dr alleen maar op?
                            mijn vrouw wordt kwaad als ik ga bijten, [}]
                            dus van vreten kan geen sprake zijn.

En verder
                            ... wat zou het saai worden in de lounge zonder reacties zoals die van -Bart- [|)]
                            we moeten nou alleen nog even uitzoeken wie van ons tweeen de Duitse en wie de Engelse vorm van Humor het meest waardeert [:X]
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Het boek " 1000 jaar Duitse Humor" is zo groot als een Rizla-vloeitje, dus die discussie kan meteen weer gesloten worden...

En inderdaad : dit land gaat aan vlijt ten onder, en ik help er zelf ook dapper aan mee....

Comment

Working...