Diefstal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Diefstal

Tjonge,tjonge, het is de laatste tijd weer erg raak, de ene L&G diefstal na de andere. Nu heeft J&H daar een erg goed stukje voor vrij gehouden op de site/forum. Maar wordt er ook wel eens melding gemaakt, dat spullen toch eventueel terug gekomen zijn? Dat vraag ik me nu egenlijk een beetje af. Het is namelijk niet altijd zo dat het onvindbaar is, lijkt mij dat de laatst grote diefstal die nu bekend is, die van Jovink, dat je daar erg moeilijk om heen kan...

Beter gezegt, heeft iemand wel eens meegemaakt dat de spullen weer terecht waren?
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • BAJ productions
    • Jul 2003
    • 587

ze hebben wel lef. omdat bij boeren te doen. wie aan jovink komt is nie veilig meer hiero!

hopen dat ze het terug vinden!

groetjes,
    Bas

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Ach, daar vind je nooit meer iets van terug, trailer staat waarschijnlijk al lang en breed in spanje of polen, materiaal wordt in kleine partijen verkocht, en de echt unieke dingen zoals de gitaren gaan waarschijnlijk de kast in om opsporing te voorkomen. niet voor niets is de truck al teruggevonden; die is alleen maar ballast, gaat om de inhoud.

Heb verhalen gehoord van materialen die 5 jaar later ineens opdoken omdat de eigenaar ze toevallig op vakantie tegenkwam...

Enig materiaal wat ooit echt compleet is teruggevonden betreft die truck met varilites vl500's....daar konden ze echt niet ongezien van afkomen, en deze werd dan ook 2 maanden later ergens in een bos in zwitserland ofzo ontdekt...

Comment

• marcel
        • Aug 2000
        • 163

Van de Jovink site:

VRACHTWAGEN TERUG!!!
        YES!!! De Jovinktruck is terecht!!!!! Hij is deze avond teruggevonden in de omgeving van Apeldoorn. Vanwege het lopende politie onderzoek kunnen we verder nog geen informatie over vrijgeven. Wel een wword van dank aan de media voor alle aandacht die ze aan de diefstal geschonken hebben! Ook dank aan alle mensen die ons een hart onder de riem hebben gestoken in ons gastenboek en anderszins. Top! Wij gaan er een Grolschje op drinken (wijze mensen volgen ons voorbeeld). Meer nieuws volgt.

You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Kijk, das weer positief!!!
          Olaf Duffhuës

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Ik heb al eens eerder op dit forum verteld hoe ik spullen van de inbraak uit onze opslag terug heb gevonden.

Gewwon bij cash converters de boel in de gaten gehouden...
            lekker belangrijk!

Comment

• rinus bakker
              • Mar 2002
              • 5430

Is er iemand die de =/- totale waarde van al deze gestolen spullen per jaar heeft kunnen traceren.
              En
              Is er iemand die weet wat de oplossingspercentages van dit soort diefstallen zijn?
              Of is het als met zoveel:
              het interesseert OM, Justitie en politie geen moer...
              en de verzekering betaalt wel weer.
              Ik weet niet zo net of dat van die gevonden vrachtwagen wel zo positief is...
              Er moet dus een andere vrachtwagen hebben klaargestaan om de inhoud snel te kunnen overladen
              (want die Jovink bak viel natuurlijk veel te veel op)
              of die zooi is gelost in een grote loods ergens in het 'legere' gedeelte van het land.
              Dit duidt dus op zorgvuldige planning:
              ze hebben geweten waar en wanneer die truck geparkeerd zou worden...
              ze hebben de afstand (via of inclusief) het lossen naar Apeldoorn geplanned
              en er zijn ....tig? mensen mee bezig geweest.
              Hoe lang duurt het overladen van zo'n volle bak...
              ik weet niet beter of een Nederlandse band toert altijd met een "tight pack".
              We hebben het gewoon over georganiseerde misdaad...
              en bij een overall oplossingpercentage van 20% (en daarbij zitten ook de kraakjes door jeugdbendes) is het duidelijk dat 80% van de misdaad geld opbrengt.
              Hoort zegt het voort:
              In Nederland loont de misdaad wel degelijk.
              en 'we' doen er met z'n allen vrijwel geen moer aan ...
              want we maken 'ons' liever druk over de rechten op privacy van moordernaars!
              en als je 380V (220V is echt te weinig voor zulk soort geteisem) op je truck zou zetten ben jij strafbaar!
              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• eddy56
                • Mar 2004
                • 102

Rinus, als jij het bericht van jovink.nl leest, kun je wel nagaan dat er meer terug is dan alleen de trailer. ik weet zelf nl uit betrouwbare bron dat dat zo is. hoeveel ga ik niet vertellen, maar wel dat jovink/megasound zichzelf gelukkig kunnen prijzen!

Greetz Eddy
                Apogee, i\'m loving it!

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

jeuhhh, dit verbaast me hoor, die dieven hadden allang en breed weg kunnen zijn, en ze vinden het materiaal terug in apeldoorn of all places, dat zijn of amateurs of iemand die bang is geworden van de medaiaandacht dunkt me... maar niet minder mooi voor jovink!

Comment

• Michel tenhage
                    • Jul 2002
                    • 41

De trailer is idd teruggevonden.
                    In verband met het lopende politieonderzoek kan er nog niets over gezegt worden.
                    Er verschijnt zo spoedig mogelijk meer informatie.

Hierbij willen wij dan ook alle mensen en media bedanken die meegewerkt hebben om de combinatie terug te krijgen.

groeten,

Michel

Comment

• rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

Engels: tractor and trailer
                      Nederlands: trekker met oplegger.

Zucht,
                      moeilijk he, dat buitenlandse ge-blaat/praat.
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Trekker in Brummen terug, oplegger in Uchelen..........
                        Klinkt mij iets te bekend in de oren. Bertus reed een Norton, maar Tinus had een andere brommer???

Comment

• eddy56
                          • Mar 2004
                          • 102

Het officele Jovink Persbericht!
                          citaat:November 2004: Gestolen Jovinktruck terecht!

Hengelo (Gld), dinsdag 30 nov 2004

Dankzij de enorme publiciteit zijn er veel tips bij de politie binnengekomen in verband met de gestolen vrachtwagen van de Achterhoekse rockformatie Jovink & the Voederbietels. Uiteindelijk heeft dit binnen een dag geleid tot de opsporing van de vrachtwagencombinatie. De combinatie is zondagnacht om ongeveer 2.00 uur gestolen in Almelo (O.). De band had die dag opgetreden in Laren (Gld.).

Aan het eind van de middag (29-11-04) werd gisteren de trekker door een fan gesignaleerd in het dorpje Brummen (Gld.). Rond middernacht werd de gestolen oplegger in Ugchelen (bij Apeldoorn) in het bos aangetroffen. Op een paar speakers en monitoren na bleek alles aanwezig te zijn. Alle sloten waren opengebroken. De directie van Megasound Almelo (de officiële eigenaren van de geluids- en lichtinstallatie en de vrachtwagen) zijn opgelucht, omdat de waarde van de totale combinatie enkele tonnen is. Ook de bandleden van Jovink & the Voederbietels zijn opgelucht, want zij hebben hun instrumenten en versterkers terug. Sommige gitaren waren handgemaakt en dus uniek. De Jovinks waren al bang dat ze de komende concerten met akoestische gitaren zouden moeten doen (unplugged), maar dat hoeft nu gelukkig niet! De geleden schade is, in verband met het lopende politieonderzoek, nog niet bekend. Over de daders kan de politie nog geen uitspraken doen. De Jovinks en Megasound willen iedereen bedanken die geholpen heeft met het opsporen en het massaal geven van bruikbare tips. De beloning zal worden uitgekeerd aan degenen die het toekomt.

Meer info: www.jovink.nl

De Politie Twente heeft de zaak in behandeling. (04-147105)

Naam Chantal Westerhoff: 053-4555588
                          Greetz Eddy
                          Apogee, i\'m loving it!

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Ik ga nu misschien iets heel stoms zeggen :

Is het toevalig geen publiciteits stunt?

Met de gedachte : JoVink : JO van Jolink, zoon van Bennie Jolink, zanger van Normaal...Die hadden vroeger ook van dat soort stunts...

Want be real...

Ga eens rond rijden op een on-christelijk tijdstip, met 12 meter Jovink op de auto??!!
                            Olaf Duffhuës

Comment

• cobi
                              • Aug 2002
                              • 1083

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Ik ga nu misschien iets heel stoms zeggen :

Is het toevalig geen publiciteits stunt?

Met de gedachte : JoVink : JO van Jolink, zoon van Bennie Jolink, zanger van Normaal...Die hadden vroeger ook van dat soort stunts...

Want be real...

Ga eens rond rijden op een on-christelijk tijdstip, met 12 meter Jovink op de auto??!!
                              Hmm, dan is ie aardig uit de klauwen gelopen. Ik neem aan de politie niet kan lachen als ze er achter komen dat ze mee hebben gewerkt aan een publiciteitsstunt.
                              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...