Het blijft een leuk poppie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rieuwert
    • Jul 2002
    • 211

    Het blijft een leuk poppie

    Begin dit jaar een klusje gedaan, met als publiekstrekker Lange frans en Baasje B, en idol JK. Enkele foto's:







    Meer foto's te zien op www.chse.nl

    Lekker belangrijk.
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

    #2
    citaat:Geplaatst door rieuwert

    Begin dit jaar een klusje gedaan, met als publiekstrekker
    Lange frans en Baasje B, en idol JK. Enkele foto's:
    Misschien een domme quote?[)]

    Comment

    • Fritz
      • Oct 2001
      • 621

      #3
      citaat:Geplaatst door DjFx

      citaat:Geplaatst door rieuwert

      Begin dit jaar een klusje gedaan, met als publiekstrekker
      Lange frans en Baasje B, en idol JK. Enkele foto's:
      Misschien een domme quote?[)]
      Voor het geval je het nog wilt weten, die onderste is Ninthe (zangers bij Lange Frans en Baas B)

      Comment

      • MC Party
        • Sep 2003
        • 481

        #4
        En aan de foto;s te zien heeft ze zeker een meerwaarde voor de show
        Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          Is er hier op het forum trouwens iemand die me over hiphop kan uitleggen waarom de ene crew 180 uur werkstraf krijgt voor dezelfde teksten waar baas-B geroemd wordt?

          En dat ali-B in "stengun" op die manier stoer kan doen en €10.000 euro popprijs krijgt?

          Ik mis iets in dit genre. [?][?][?]
          lekker belangrijk!

          Comment

          • Fritz
            • Oct 2001
            • 621

            #6
            citaat:Geplaatst door showband

            Is er hier op het forum trouwens iemand die me over hiphop kan uitleggen waarom de ene crew 180 uur werkstraf krijgt voor dezelfde teksten waar baas-B geroemd wordt?

            En dat ali-B in "stengun" op die manier stoer kan doen en €10.000 euro popprijs krijgt?

            Ik mis iets in dit genre. [?][?][?]
            Ik denk dat je de teksten nog ff naast elkaar moet leggen.... [V]

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              dat kan

              ali-B: http://home.student.uva.nl/steffan.h...ib/Shotgun.htm
              €10.000,- waard

              Baas-B: http://www.dmen.nl/page.php?pID=34 of http://www.dmen.nl/page.php?pID=37
              Respect alom

              DHC:

              veroordeeld en op het net vrijwel niet meer te vinden.
              hier wordt een naam van een de persoon die ze bedreigen gemoemd en flink in het nederlands gescholden. Maar inhoudelijk zie ik geen lichtere bedreigingen staan.

              Ik mis kennelijk het poëtische stuk van ali-B. Maar ben dan ook geen kenner.

              lekker belangrijk!

              Comment

              • Roeltej
                • May 2001
                • 761

                #8
                meubel(?) op laatste foto... achter dat mens ... ziet er beetje half afgewerkt uit...
                Vitality Show

                Comment

                • Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

                  #9
                  Het is idd een leuk moppie!
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                  Comment

                  • DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

                    #10
                    Ach, al die rappers zijn een zooitje ongeregelt bij elkaar (enkele uitzonderingen daargelaten) en de hele club die ze volgt over het algemeen ook.
                    In die scene gaat het er blijkbaar om wie de meeste verkrachtingen, afpersingen en moorden op zijn naam heeft staan.
                    Ook al zijn sommige verhalen verzonnen en sommige niet, de aanhang wil net zo zijn als de idolen.
                    Trek hier zelf de link naar gevallen waar (om maar een voorbeeld te noemen) het vriendinnetje in de brand wordt gezet!
                    De enige waarvoor ik daar zou komen is voor Ninthe, maarja als standaard R&B sl*t zal die ook wel overal onder en bovenop gelegen hebben.
                    Over het algemeen is het af en toe best leuk om naar R&B en hiphop te luisteren, alleen het imago wat ze zichzelf zo graag aan willen meten ga ik van over mijn nek.
                    Wie wil er nou als pooier (PIMP, zoals ze dat zo leuk noemen) of moordenaar bekend staan? [B)]
                    We're ready to party, are you?

                    Comment

                    • wouwoudukduk
                      • Jun 2002
                      • 21

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Roeltej

                      meubel(?) op laatste foto... achter dat mens ... ziet er beetje half afgewerkt uit...
                      dat valt best mee, een van de cd-splers weigerde tijdens de dag zodat er eentje bij gezet is. En de dj maakte er een zooitje van door er vanalles op te zetten. Zal is kijken of ik nog andere foto's van het meubel heb.

                      Comment

                      • SM
                        • Oct 2004
                        • 129

                        #12
                        citaat:Geplaatst door DJ.T

                        Ach, al die rappers zijn een zooitje ongeregelt bij elkaar (enkele uitzonderingen daargelaten) en de hele club die ze volgt over het algemeen ook.

                        <snip>

                        De enige waarvoor ik daar zou komen is voor Ninthe, maarja als standaard R&B sl*t zal die ook wel overal onder en bovenop gelegen hebben.

                        Gut wat lekker, zo'n ongezouten mening.
                        Rap kan troep zijn en soms je reinste rotzooi, maar het is een KUNST-vorm die eigen stijlfiguren kent, en waarbij je het letterlijke en figuurlijke wel uit elkaar moet kunnen houden. MC Battles zijn van die leuke wedstrijdjes waarbij mensen elkaar totaal verrot schelden, maar degeen die dat het beste kan netjes gerespecteert wordt door degenen die verslagen zijn, waarna ze een biertje gaan drinken. Over vechten met woorden in plaats van vuisten gesproken.

                        Rap gaat veelal over misstanden in de maatschappij, maar wel gezien vanuit het dagelijkse leven in de straat. Dat vele NL-rappers daarbij grootspraak uit de Bronx gebruiken: ach, dat doen metalheads ook met hun voorbeelden. De sociale gevoeligheid van deze mensen is echter een genot in vergelijking met de popmuziek die totaal niet meer ge-engageerd is.

                        M.b.t. de heer Ali B.: ooit nog eens klusje gedaan vlak voor hij doorbrak met twee handen in de lucht voor Warchild. 2 back-up rappers en zangeres, plus DJ. En dat was ontstellend goed. Jongen werd uitgedaagd door de zaal (met 'echte' rappers, dus underground-types) om freestyle-dingetjes en dingen in z'n moerstaal (Marokkaans) te doen. Zonder blikken of blozen spuugt hij er zo hele goede raps uit, en daar had hij heen back-up van DJ of crew voor nodig. Ali B. weet donders goed waar hij mee bezig is, is maatschappelijk betrokken, legt de vinger op enkele zere plekken in de samenleving en verenigd ook nog eens Marokkanen en autochtonen.

                        Dat redt jij niet als geluidstechnicus :-) Ik ook niet overigens.

                        Beetje respect voor stijlen die je niet begrijpt graag.

                        S.

                        Comment

                        • Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

                          #13
                          ja, ik ben het er mee eens dat het niet zo zwart-wit is als T zegt, er zitten goeie gasten bij en ik vindt het nog knap ook. maar het is wel een soort muziek dat ik niet begrijp, en waar ik niet van houd. Maar afkraken wil ik het ook niet, we zijn immers allemaal bezig om ons op een profesionele manier te profileren en ik vindt het knap dat deze jongen dat op deze manier kunnen..

                          waar ik alleen niet tegen kan is die zogenaamde witte rappers die taal gebruiken zoals Sm al zegt uit de achterbuurten van Amerika, taal die gesproken wordt door Negers uit die buurten.. dat moet je niet na gaan doen, dat kan alleen een neger.. een blanke staat dan voor emmer vindt ik. die moet gewoon origineel zijn en zijn eigen taaltje verzinnen..

                          HAAGS?? Lekkäh Vuile Margoal [:P] Mijn excuses
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                          Comment

                          • DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

                            #14
                            Sm:
                            Ali B, dan heb je het ook wel over de knuffelturk van Nederland
                            Die freestylers doen ook hun ding en het is uiteraard knap dat ze zo'n woordenschat opbouwen (ik heb het niet over de nepperds a la: Hipperdiehap, m'n ballen zitten krap, ik zag een lekker wijf en mn pik stond jeweetwel) en dat ze dat weten te gebruiken.
                            Wat ik alleen vaak merk in raps is dat er flink heen en weer gescholden wordt in de nummers die worden uitgebracht.
                            De rappers die je veel op TV ziet (Eminem, Dre, 50cent, snoop dogg, enz enz) willen maar al te graag een ''Pimp''-status, met andere woorden: kijk eens hoeveel meisjes ik heb verkracht/gebruik voor prostitutie, mensen ik heb vermoord/verminkt enz.
                            Ze laten eigenlijk zien hoe crimineel ze zijn, dat is ''dope''.
                            Even buiten beschouwing gelaten of de vrouw thuis de broek aan heeft of dat ze echt zo zijn, zijn er gewoon heel veel mensen die deze personen als voorbeeld zien en ze dus na gaan doen. Dit uit zich in criminaliteit, immers hun idolen zijn ook crimineel dus zal het wel stoer zijn. Hun idool is toch ook: ''a mother fucking P I M P''?
                            Uiteraard is dit erg over een kam scherent, toch denk ik dat veel mensen het ook zo zien, dit is wat er voor de buitenwereld van te zien is.
                            Dat Lange bonenstaak en Onderkruipsel B dit na willen doen moet ze overigens verder zelf weten.
                            Het is erg moeilijk om ergens respect voor te hebben waar je keihard om moet lachen.
                            We're ready to party, are you?

                            Comment

                            • BvE
                              • Oct 2004
                              • 385

                              #15
                              Hmm, 50 cent rapt trouwens ook over het feit dat hij geen gangstar meer is die moet rondkomen van het verkopen van drugs en gelukkig uit die wereld is. Spreekt DJ.T misschien beetje tegen?

                              Comment

                              Working...