gezocht: portofoon sponsor

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

gezocht: portofoon sponsor

hoi iedereen,

momenteel ben ik (samen met een aantal studenten van mijn school)
    verwikkeld in de productie van een theater stuk, die we over ongeveer 6 weken moeten opvoeren (2 weken eerder zijn de repetities).

Nu is het zo dat we nog geen communicatie middelen hebben, en wij door middel van een vergadering er achter zijn gekomen dat portofoons

(kenwood tk3101 i.c.m. security headsetjes (trans. luchtslang, aparte mic)

het makkelijkste is voor iedereen (daar kwam ik zelf mee)
    alleen moeten wel die dingen nog wel hebben, (graag alleen deze kenwoods).
    en zijn daarom opzoek naar sponsoren die ons een aantal (10) willen lenen voor een periode van zeker 2 weken.

weet je toevallig iemand en/of heb je ze zelf en zou je ze willen uitlenen dan zouden we je enorm dankbaar zijn, Ik draag zelf de verantwoording ervoor, maar onthou wel er is geen geld voor aangezien we geen subsidie krijgen .

Ophalen geen probleem (liefst in Friesland) daarbuiten is ook geen probleem (heb OV) mailtjes zijn welkom
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Dus je gaat een amateur productie organiseren in het theater... Vervolgens heb je 10(!!!) portofoons nodig... Hiervoor wil je NIET betalen... En stelt WEL eisen aan de kwaliteit, en wil zelfs beveiligings headsetjes met luchtslang... Is dat een poging tot macho gedrag voor je vrienden, of een serieuze aanvraag voor communicatie middelen ???

Denk eerst eens na man...
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ik zal je eens iets over sponsoring verklappen.

Het leuke van sponseren is dat je reclame maakt voor je bedrijf. in dit geval geloof ik niet dat ik er echt baat bij zou hebben om 10 portofoontjes bij je neer te leggen. (buiten het feit dat ik alleen motorola's heb, dus die zullen wel niet aan jou kenwood eisen voldoen).
      je moet je goed bedenken dat een sponsor het verhaal ook heeft aangeschaft en dit dus nederlands gezegd poen op moet leveren, ik ben nou eenmaal geen vrijwilliger, maar ik moet er mijn brood mee verdiennen. wat wordt ik er wijzer van? behalve dat het me geld kost.

Ja, sorry. ik wil niet negatief of gierig overkomen, maar je zult ze gewoon moetten huren zoals elke particulier dat in zijn geval zou moeten doen. helaas
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• rinus bakker
        • Mar 2002
        • 5430

En de derde schrijver uit het Noorden sluit zich graag bij de twee voorgaande aan....

'maar onthou wel er is geen geld voor aangezien we geen subsidie krijgen' '

Dus er is nooit iets mogelijk (cq van waarde) als we er geen subsidie voor krijgen....?
        Gelukkig zijn er nog een paar mensen in Nederlanders die niet direct dat (weerzinwekkende overheidsinfuus-)standpunt huldigen.
        En daarbij weet ik ook van heel veel subsidies (voor universiteit, bedrijfsleven, WOA-terugdringing, cultuur, omroepen enz enz enz) dat die uitmonden in een berg weggesmeten geld dat nooit verantwoord hoeft te worden.
        "Shame on you", en dan nog een keer "shame on you".

een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

@ shurefan:
          Je zit zelf in de licht en geluids-business en weet dus (bijna) alle ins- en outs.
          Mijn insteek is altijd geweest dat ik nooit direct in mijn eigen werkveld sponsor,
          omdat je daarmee effectief bijdraagt aan het verzieken van de markt.

Ik ben zelf ook betrokken bij de organisatie van enkele grote popfestivals en ik zal nooit een beroep doen om bedrijven in hun eigen sector te laten sponsoren. Ik ga dus geen gratis fusten vragen aan de bierbrouwer, maar bied hem de mogelijkheid een podium te sponsoren (met naamsvermelding uiteraard). Een licht- en geluidsbedrijf laten sponsoren op hetgeen wat hun core-business is, (en wat in veel gevallen niet echt een vetpot is: het huurtarief van materiaal moet ook in de exploitatie worden meegenomen voor de periode dat het spul stil staat) is wat mij betreft not-done.

Het antwoord is dus een volmondig NEE op jouw vraag.
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

citaat:Geplaatst door AJB

Dus je gaat een amateur productie organiseren in het theater... Vervolgens heb je 10(!!!) portofoons nodig... Hiervoor wil je NIET betalen... En stelt WEL eisen aan de kwaliteit, en wil zelfs beveiligings headsetjes met luchtslang... Is dat een poging tot macho gedrag voor je vrienden, of een serieuze aanvraag voor communicatie middelen ???

Denk eerst eens na man...
            Het wordt idd een amateur productie, en het theater waar we gaan spelen sponsort ons de plek waar het gaat spelen.

klopt, het gaat idd om 10 portofoons, betalen kunnen we niet omdat er voor de gehele productie geen geld is en dus alles gesponsort moet worden, wat ik helaas idd niet duidelijk heb gemaakt (en daarvoor mijn excuses) is de naamsvermelding.
            Deze is zeker mogelijk en het bedrijf mag zelf weten hoe,(digitaal, of via een vlag/folders noem maar op) we gaan proberen om het zoveel mogelijk toe te passen, en het zal zeker tijdens de voorstelling te zien zijn.

en het is geen macho verhaal ofzo, geen opschep verhaal maar een serieuze aanvraag hiervoor. en de reden voor de kenwoods is dat ze me gewoon erg goed bevallen, aangezien ik er eerder mee gewerkt heb.

Comment

• Music Power
              • Apr 2001
              • 382

Ten eerste wil ik me aansluite bij het verhaal van Upgrading your system .
              Ten 2de vraag ik me af of er uberhoupt dat soort setjes zijn voor kenwood tk-3101 (zijn dr wel voor motorola).
              Ten 3de word het erg lastig om dit soort "headsetjes" te vinden in de verhuur aangezien deze erg kwetsbaar en duur in aanschaf zijn. En dus amper verhuurd worden.

En waarom wil je zo nodig TK3101's ? Zo geweldige porto's zijn dat nou ook weer niet. (zelf motorola en kenwood in de verhuur en die motorola's doen het 20x beter)
              Greetz...Frank

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

citaat:Geplaatst door Music Power

En waarom wil je zo nodig TK3101's ? Zo geweldige porto's zijn dat nou ook weer niet. (zelf motorola en kenwood in de verhuur en die motorola's doen het 20x beter)
                omdat ik met de kenwood bekend ben, ook kwa gebruik en de motorola heb ik nog nooit gezien en mee gewerkt, ik zie eigenlijk op de plaatsen waar ik kom alleen maar de kenwoods.

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Maar jij moet toch leren organiseren in die topschool van je ??? Welke organisatie beperkt zich bij het verkijgen van communicatie middelen tot 1 merk, type en dure headset ??? Vergeet niet welke DOEL het moet dienen; niet jouw gemak, maar blijkbaar een vleugje interactie met het organisatieteam...

In een theater zijn de afstanden niet dusdanig enorm dat er perse portofoons moeten worden gebruikt, de beste oplossing heb je al; je benen...Gewoon ff naar iemand toe lopen...

Verder kan ik me niet voorstellen dat er in zo'n opleiding 10 mensen belangrijk genoeg zijn om uberhaubt iets te kunnen vertellen... Beperk je tot de 2/3 leidinggevenden, en laat je niet leiden door het idee dat een porto aan je broekriem maakt dat je interessant bent...

Mijn visie is echt dat dit een volslagen overbodig idee is... Onze productie maatschappij heeft zelf Kenwood porto's, en de speciale headsetjes met luchtslang (a 150 euri). Give me one good reason dat ik die gratis (2 weken !!!) kwijt wil zijn... Wie moet er in ***snaam 14 dagen met 10 mensen in een klein gebouw ouwehoeren over niks...

Kom niet aan met het idee dat mijn logo op een suffe, lichtelijk vervuilde vlag komt te staan, of in een zwart-wit flyer vol spelfouten... Da's niet bepaald van enig commerciele waarde namelijk...

AJB
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• movinghead
                    • Aug 2001
                    • 559

Even lekker uithalen voor het slapengaan?

Ik vraag me net als Arvid af hoe hard je die dingen nou werkelijk nodig heb.
                    Als je een goed draaiboek maakt en 2 weken instudeert moet er toch qua headsetjes behoorlijk wat geschrapt kunnen worden. De enige mensen waarvan ik denk dat ze echt headsetjes nodig hebben zijn misschien degene die de que's geeft, licht en of geluidsman en 1 van de decor wisselmensjes. Dus dat kan grotendeels ook nog met niet-draadloze apparatuur. Dus dan kom ik met slcht rekenwerk op 5.
                    Zet je lijstje met gebruikers hieronder eens neer, misschien dat medeforummers suggesties hebben.
                    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

Het is de plaatser van dit onderwerp ontgaan dat we geen vraag&aanbod site zijn, maar een forum.

Onderwerp afgesloten, met bijbehorende archieffunctie...
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...