Internet op productie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LichtNichtje
    • Nov 2004
    • 220

Internet op productie

Ben laatst naar een groot evenement geweest en natuurlijk eerst even "site" spotting.

Buiten de Wholehog, Avolite, Digico en veel kabelkes [)] stond er bij de PA nog iets:

Een laptop, MET msn messenger aan het flikkeren...

Is dit standaard op "grotere" producties? Of gewoon show [?][?]
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Mijn producties zijn te klein voor deze grappen (alhoewel GPRS en UMTS komen ook al aardig in de buurt) maar voor zover ik weet hebben alle grotere producties dit.

Is voornamelijk bedoelt om een operator in tijd van ellende, snel wat dingen te kunnen laten opzoeken via het inet....
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• mtouch
      • Feb 2005
      • 58

Bijvoorbeeld personality files. Ook is een laptop handig voor het backuppen van je show. Geluidstechnici gebruiken de laptop ook steeds vaker voor het instellen van hun processoren. En MSN, tja, ik weet niet, misschien hadden ze geen budget meer voor een ASL-setje?

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Dat is tegenwoordig idd meer en meer het geval op grote producties dat er een inetverbinding aanwezig is.
        Meeste grote evenementenhallen hebben wel acces point (wireless of hard-wired) dus dat is al helemaal geen zeldzaamheid meer.
        De officiele reden is natuurlijk de mogelijkheid om snel acces te hebben tot updates van soft en manuals en eventuele online support.
        Verder komt het wel erg veel voor dat msn meedraait (in the background [8D])
        Toch al met enkele collega's hier leuke msn-sessies gehad tijdens de standby- of rustige/saaie momemten.

Morgenavond bv ook internetacces op rijnmond jazz gala in rotterdam.
        Zijn er nog mensen hier van het forum aanwezig? Give me a call
        Mij vind je als operator in de mercure zaal.

Grtz

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• LJ Bert
          • Apr 2003
          • 270

ja denk dak internet op productie tegenwoordig meer en meer voorkomt. ook logisch als technieker ben je vaak lang weg van huis en dag is het wel fijn dat je ook af en toe je mails eens kan chekken. en nieuwe updates van je toestellen enzo downloaden... en tja MSN het is lollig tussendoor he... zeker op rustige momenten he Tom dus bne zelf ook wel eens online op het werk []
          hehe wat een gedoe

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

citaat:Geplaatst door LJ Bert

ja denk dak internet op productie tegenwoordig meer en meer voorkomt. ook logisch als technieker ben je vaak lang weg van huis en dag is het wel fijn dat je ook af en toe je mails eens kan chekken. en nieuwe updates van je toestellen enzo downloaden... en tja MSN het is lollig tussendoor he... zeker op rustige momenten he Tom dus bne zelf ook wel eens online op het werk []
            ik zal de pierre op de hoogte brengen van deze duistere praktijken.... [8D]

Comment

• cobi
              • Aug 2002
              • 1083

Er zijn inmiddels zat lokaties waar er een Wifi acces point in de buurt staat (alle van der Valk restaurants, Jaarbeurs, veel Amsterdamse cafe's). Je kan daar gewoon je laptop tegen betaling inloggen op de wifi netwerken.

Werk erg goed, ik heb wel eens een aantal wacht-uren doorgebracht met MSN op een terrasje van van der Valk. Maar er zijn natuurlijk ook zat praktische toepassingen te bedenken.
              Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• LJ Bert
                • Apr 2003
                • 270

pierre is hiervan op de hoogt... en joachim hoe zou je zelf zijn he...
                trouwens wat voor werk doe je om metzo een wagen rond te rijden
                hehe wat een gedoe

Comment

• lifesound
                  • Apr 2003
                  • 1052

hehehe ... [8D]

dat ga ik jou niet verklappen hé Bert []

Comment

• elmer
                    • Jul 2003
                    • 139

Hij was leuk he Tom RJG, ik wist trouwens niet dat je daar Inet had, maar had mijn laptop ook niet mee.

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

citaat:Geplaatst door elmer

Hij was leuk he Tom RJG, ik wist trouwens niet dat je daar Inet had, maar had mijn laptop ook niet mee.

Yup het was best leuk! Enkel wat lange productie
                      Had RDN daarna lampjes die werkten? Of miste er wat?

Had idd internet op Ipaq, maarten al jaloers dat hij die van hem n niet meehad []

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• elmer
                        • Jul 2003
                        • 139

Ja de lampjes deden het allemaal, alleen een loom die een beetje tsja hoe zal ik het noemen, verkloot was. Verder nog een lampje van een 1000 kapot maar dat had niks met RJG te maken he.

En idd wat je zegt een beetje een lange dag. Maar gezelligheid kent geen tijd, nou ja.

Comment

• Kevin_DM
                          • May 2003
                          • 577

Zit zelf ongeveer 11 maanden op de 12 touren, en ben dan toch wel blij dat de grotere venues wi-fi hebben, kan ik op deze momenten toch wat de contacten met het thuisland onderhouden...
                          Meestal wel een betalende verbinding, maar heb ik er dan wel graag voor over, en een show waar je al maanden of jaren in meedraait is meestal grotendeels, dus genoeg 'verveelmomenten' om te gaan internetten...
                          --- watt ever you want ---

Comment

Working...