Sound & Vision

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardoke
    • Oct 2004
    • 136

    Sound & Vision

    Ik ben net op intake gesprek geweest voor de opleiding Sound & Vision op het ROC in tilburg, daar moesten we ook een groepsopdracht doen, een stijgertje uitlichten met 8 parretjes, eerlijk gezegd vond ik dat beetje een simpele opdracht. wat vinden jullie daarvan ? [:I]
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

    #2
    Wat wij ervan vinden dat je die opdracht kreeg?
    Ik verzin ze niet, maar ik vind het een goede opdracht.
    Zo kun je heel snel zien hoe het zit met je: teamwork, leidinggeving cq pacifiteit, creativiteit, ervaring, enz.
    We're ready to party, are you?

    Comment

    • deurklink

      #3
      En euhm als je weet wat een par is ben je al een stuk verder dan sommige klasgenoten van mij in het eerste jaar! (theatertechniek)

      Comment

      • Dropsen
        • Jan 2004
        • 375

        #4
        Een vriend van mij doet die opleiding dit jaar en ik vind het persoonlijk allemaal van heel laga niveau... net als die opdracht, past goed bij de studie
        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

        Comment

        • DJ_Compact
          • Jan 2004
          • 234

          #5
          citaat:Geplaatst door ricardoke

          Ik ben net op intake gesprek geweest voor de opleiding Sound & Vision op het ROC in tilburg, daar moesten we ook een groepsopdracht doen, een stijgertje uitlichten met 8 parretjes, eerlijk gezegd vond ik dat beetje een simpele opdracht. wat vinden jullie daarvan ? [:I]
          Toevallig, ik ook.
          Welke groep zat jij?

          Ik vond het niet moeilijk persoonlijk, en ik vond het wel een leuk muziekstukje ervoor.

          Hebben jullie veel verschoven trouwens?

          citaat:Geplaatst door deurklink

          En euhm als je weet wat een par is ben je al een stuk verder dan sommige klasgenoten van mij in het eerste jaar! (theatertechniek)
          Ja idd... ik zat met die van mijn groep te praten en toen viel het woord par... moest ik ze ff snel gaan uitleggen wat een par is[xx(], ik heb het maar op een 'gewone' lamp gehouden

          Greetzz Sander
          Mjaaaa....

          Comment

          • deurklink

            #6
            Maar is dit vergelijkbaar met theatertechniek gecombineerd met audiovisueel!?

            Comment

            • ricardoke
              • Oct 2004
              • 136

              #7
              Je krijgt "alles" op het gebied van licht, geluid en beeld techniek [8D]

              Comment

              • zjeten
                • Mar 2003
                • 331

                #8
                ik doe ook podiumtechnieken en van ons vallen de opdrachten zeer goed mee en wordt er op de details gelet vb als je een schilderij uitlicht als je er halve meter voorstaat dat de schilderij niet opeens in schaduw komt enzo.
                het is ook te zien hoe groot die stijger is,en hoe lang.idd
                dj-t,ik ga met je akkoort van het groepswerk enzo
                mvg
                jeffrey

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Schandalig, ik vind dat je meteen een batterij Vari*Lites onder je vingers zou moeten krijgen, want alleen daar kun je maar creatief mee zijn en een goed resultaat neerzetten.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    Ff reageren op deze postings en deze opdracht...

                    Waarom zou dit te simpel zijn???
                    Ja, een stijgertje uitlichten met 8 parretjes is simpel... MAAR!!! het kan ook op een creatieve manier! DAT is juist de uitdaging!

                    Creativiteit zit vooral in de vingers, tussen de oren en de manier van ontwerpen!
                    En ja, leuke spotjes steken natuurlijk een handje toe!

                    Blijkbaar een paar mensen hun posting maar geëdit na deze... Iedereen vond het echter belachelijk, simpel, kinderachtig...
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • mtouch
                      • Feb 2005
                      • 58

                      #11
                      Precies... ik heb wel eens licht gedaan op een dance-event met ALLEEN MAAR intelligent licht. Ik dacht dat ik gek werd. Conventioneel (heeft een VL5 halogeen toch wel iets van weg, maar toch) blijft toch de basis. Als ik zelf ontwerp is dat (afhankelijk van het doeleinde) het eerste wat ik inteken, daarna komen de effecten pas.

                      Ik vind het dan ook heel goed dat ze op een opleiding niet meteen een berg Vari's in hun vingers krijgen. Je hebt nu al dat heel veel mensen denken dat alles maar met intelligent licht moet. Heb ook wel eens opdrachtgevers aan de telefoon gehad die van een ander bedrijf dan een offerte hadden gekregen en zich afvroegen waarom het uitlichten van twee banieren dan in vredesnaam € 2.800,- moest kosten en wat dan in vredesnaam Cyberlights waren.

                      I thin'k I've made my point...

                      Wel ben ik het met iedereen eens dat in sommige gevallen het makkelijker, sneller en soms zelfs goedkoper is om dingen met intelligent licht aan te pakken, hoor...

                      Comment

                      • DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

                        #12
                        Het sarcasme straalt van de opmerking van Sparky af (hint hint) [:P]
                        We're ready to party, are you?

                        Comment

                        • Max
                          • Feb 2003
                          • 680

                          #13
                          Maat van me (draaicollega) heeft het gisteren ook gehad en vertelde ze dat ze met een aantal groepjes wat parretjes moesten bedienen met een Showtec Lite-8 [}].

                          Comment

                          • kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

                            #14
                            Nou lijkt me eigenlijk wel een leuk idee voor hier. Steigertje uitlichten met 8kW naar keuze. Eens kijken hoe het hier zit met de creativiteit.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                            Comment

                            • DJ_Compact
                              • Jan 2004
                              • 234

                              #15
                              citaat:Geplaatst door Max

                              Maat van me (draaicollega) heeft het gisteren ook gehad en vertelde ze dat ze met een aantal groepjes wat parretjes moesten bedienen met een Showtec Lite-8 [}].
                              Ze vertelden duidelijk dat het gewoon was om te toetsen of je wat technisch inzicht had. Ik vind dat ze dat goed hebben gedaan met dat showtec ding, want als je met grote panelen gaat werken is het voor de meerderheid te moeilijk[B)]
                              Mjaaaa....

                              Comment

                              Working...