Werkhandschoenen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Compact
    • Jan 2004
    • 234

Werkhandschoenen

Hallo,

Weet iemand waar je van die werkhandschoenen met open toppen krijgt? Het liefst S of M, aangezien ik nogal kleine handen heb

We hebben op het bedrijf wel handschoenen maar die zijn me allemaal 20 karren te groot

Nu werk ik nog zonder handschoenen, maar al die wondjes op mijn handen ben ik een beetje zat[]

Greetzz Sander
    Mjaaaa....
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Meest gebruikte handschoenen met open toppen of alleen duim en wijsvinger open zijn denk ik Setwear en Kong. Probeer daar eens op te zoeken.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

bestaat al een topic over...

ff zoekfunctie gebruiken dus
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Wat is een goeie handschoen en wat niet?
        Dit hangt beetje af waarvoor je ze wilt gaan gebruiken.
        Voor het zware werk kun je gaan zoeken naar de z.g.n "lifting gloves"

Het voordeel van deze handschoenen is dat ze in het bezit zijn van "easy-removal fins" waardoor je ze heel makkelijk uit kunt trekken.
        De z.g.n "roadie gloves" die op een groote duitse site in de shop liggen zou ik links laten liggen, bovenkant van de handschoenen bieden te weinig bescherming en het kippeleer aan de binnenkant van de hand is naar de klote als je 500 mtr kabel hebt lopen rollen.
        Voor het redlijke normale werk is in mijn ogen inderdaad setwear aan te raden.
        Tot nu toe heeft dat merk maar 4 nadelen:
        1: De slechte vekrijgbaarheid in nederland, ik laat ze uit Amerika komen.
        2: Het "schreuwende" logo aan de bovenkant.
        3: De maatvoering is een beetje klein.
        4: m'n eigen setje ben ik kwijt aan m'n neefje die ze ook past.

Ik haal ze bij:

Vraag wel even rond in je omgeving als je besteld, scheelt weer in de verzendkosten.
        Mijn ervaring is dat je als je 3 setjes besteld er binnen een paar dagen vraag is naar meer.
        Meschien leuke tip voor de nederlandse webshops om setwear te ontsluiten voor de nederlandese markt.
        Andere tip die ik kreeg is om eens te kijken naar handschoenen voor zijlers, die laten ook heel wat kabel door de handen gaan.
        Hier in de shop:

Verder lopen er hier al redlijk wat topics omtrent handschoenen.

Handschoenen zijn dus zeer persoonlijk, welke zitten lekker voor het werk wat je ermee wilt doen en net als met alle kleding zijn handschoenen afhankelijk van de inzet zeer onderhevig aan slijtage en niet iets wat je koopt voor de rest van leven.
        Wel een goede investering omdat, zoals je zelf al aangeeft, de ene hand iets gevoeliger is voor beschadiging als de ander.
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

North Face, ideaal: warm, beschermend, duurzaam.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

gewoon ff doorbijten, dan krijg je eelt in je handen, en is t probleem over.

Ik heb nog nooit met handschoenen gelopen, alleen tegen de kou.
            Wel af en toe invetten met een kamferspiritus+glycerine. Of nivea, oid.

Comment

• DJ_Compact
              • Jan 2004
              • 234

citaat:Geplaatst door **************

gewoon ff doorbijten, dan krijg je eelt in je handen, en is t probleem over.
              Ik doe ook aan turntablism, en dan is eelt op de handen juist niet handig.

Bedankt voor de tips allemaal
              Mjaaaa....

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

handschoentjes slijten nogal....als je beetje regelmatig klust iig wel.
                Kabels rollen wil nog al eens glas in je handen opleveren, truss heeft wel eens braampjes, takels zijn per definitie vet...
                kortom, ik verslijt wel wat handschoentjes. Ben helemaal verslingerd aan handschoenen zonder top, alleen bij veel staalkabels en stroppen gebruik ik handschoenen met vingers....althans, daar kom ik dan meestal te laat achter!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

Ik sluit me aan bij Kokkie... heb zelf een setje Kong handschoenen en die bevallen prima. Lekker veel grip, stevig door 't kevlar ook na een boel kabels rollen. 3 topjes die missen zodat je nog steeds fijn met je vingers kunt werkt, goed spul!

Comment

• kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

Tja, maar ik sluit me aan bij Modje, want zelf gebruik ik ook Imhoff en tip voor modje misschien, die heb je ook met duim en wijsvinger open en de rest dicht. Wat ik verder het voordeel vind aan deze zeilhandschoenen is dat ze niet zo warm zijn omdat de achterkant van je hand heel dun is. Verder is de binnenkant leer of dubbel leer en de maatvoering loopt door tot 3XL, dus past altijd lekker goed.
                    Ik had Imhoff er alleen niet bijgezet omdat ik niet weet hoe de verkrijgbaarheid in de rest van Nederland is, aangezien ik ze zelf rechtstreeks bij de fabrikant haal.

Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Jan Kortbeek
                      • Jan 2004
                      • 37

Ik heb eigenlijk altijd Setwear. En is eigenlijk erg goed verkrijgbaar bij Controllux in Hoofddorp.

Groetjes,

Jan

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

setwaer: www.profacilities.nl
                        imhoff vingerloos: www.licht.nl

setwear in een Nederlandse webshop nog niet tegengekomen. Wordt wel tijd volgens mij
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Japio de monitorman
                          • May 2005
                          • 57

je kan ook normaal handschoenen kopen van b.v. Adam Hall en ook anderemerken met toploos wijs en duimvinger of helemaal, of zelfs met antislip voor een niet al te dure prijs zeg maar, ik heb ze bij een goede maat gekocht namelijk BTV showequipment daar kan je ze ook halen

Comment

Working...