Zelfverdediging

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vic
    • Jun 2003
    • 93

    Zelfverdediging

    Een tijdje terug had ik een productie die een beetje uit de hand begon te lopen. Werd veel gevochten in de zaal. Met mij en de rest van mijn crew is niks gebeurd, Maar begon me toch af te vragen wat zou je moeten doen in zo’n situatie als je word aangevallen als dj. Je hebt toch iets van een voorbeeld rol en er word toch wel tegen je opgekeken. Moet je het negeren voor zover mogelijk naar buiten gaan het daar oplossen. Of de snelste oplossing klap met je maglite waarbij waarschijnlijk toch een kas ontstaat dat die persoon behoorlijk letsel zou kunnen oplopen.
    Wat zouden jullie doen
    greetzzz
    vic
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

    #2
    afgelopen zaterdag was ik betrokken bij een kickboks gala.
    met die kerels wil je ook geen ruzie. gelukkig stonden we een beetje afgelegen. ik heb me het mezelf ook af gevraagd, als er straks ff iemand zijn woede komt afreageren wat zou ik doen? precies wat je zegt mijn mag lite te voor schijn toveren.iets anders misschien waarmee je harde klappen kunt uitdelen. gelukkig is er niets buiten het podium gebeurt.
    grtz daniël
    can you feel the light [:)]

    Comment

    • djroyS
      • Aug 2004
      • 132

      #3
      ik denk dat op het moment dat je als dj een directe aanval op jou of je aparatuur hebt...dat hun die voorbeeldfuncties hebben verknalt.
      Op het moment dat dat gebeurt ben je ook nog gewoon mens en kun je gewoon achter die tafeltjes vandaan komen om die gast een knal terug te verkopen!!
      Met vriendelijke groet. RoyS

      Comment

      • vic
        • Jun 2003
        • 93

        #4
        citaat:Geplaatst door daantje

        precies wat je zegt mijn mag lite te voor schijn toveren.iets anders misschien waarmee je harde klappen kunt uitdelen.
        Maar dus het nadeel van uithalen met een maglite is dat de kans behoorlijk groot is dat je die persoon het ziekenhuis in mept of gewoon helemaal dood.
        greetzzz
        vic

        Comment

        • MC Party
          • Sep 2003
          • 481

          #5
          Wanneer ik weet dat de kans groot is dat men gaat vechten zorg ik iig voor een waterdicht contract wat betreft de schade, voor aanvang nog ff een keer meedelen aan de organisator / verantwoordelijke.(is dan al ondertekend). Eventueel wat extra (groter)personeel mee om eventuele randebielen op afstand te houden. (Zijn meestal een of twee mensen die komen kloten achter de schermen.)
          Heb nog niet meegemaakt dat bij een (grote) vechtpartij de dj moest rennen voor zijn ....
          Vaak is het de ene groep tegen de andere ... of publiek tegen beveiliging (..waar zijn ze mee bezig ?? )

          Maglite lijkt me niet echt een oplossing; wat doe jij wanneer iemand op je maat aan het inrammen is met een maglite ?

          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

          Comment

          • pilot
            • Nov 2003
            • 267

            #6
            Ik denk dat de meeste dj's het toch wel met hun mond kunnen oplossen,ik zelf heb al verschillende keren in een situatie gestaan waar de gemoederen wat hoger opliepen.Meestal onderling,maar ook wel eens aan het eind van de avond als de laatste plaat gedraaid is.Dat zijn dan meestal de lieden die er genoeg uit hebben en nog niet naar huis willen.Normaal gesproken hou ik mezelf altijd rustig en ben ook meestal niet onder de indruk van wat grote woorden (ik heb wel m'n postuur mee).Je kunt zulke situaties ook zelf wel een beetje voorkomen door bepaalde platen gewoon niet te draaien zoals:voetbal platen (de mensen willen dan altijd nummers van hun favoriete club en dulden meestal de andere clubliederen niet.ACDC-Whole lotta rosie (erg goede plaat maar ik heb op dit nummer tochal verschillende keren vechtpartijen zien ontstaan)
            master-qsc en de rest

            Comment

            • sparky
              • Apr 2002
              • 2104

              #7
              Eh, voor dit dit soort dingen heb je toch security op feesten. (en ook op kickbox-galaas wat dat aangaat...) Stel je voor
              dat de veiligheidsjongens zich wel even gaan bemoeien
              met het inhangen van takels, zou je daar dan blij
              van worden? Ieder zijn vak!!!

              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

              Comment

              • MC Party
                • Sep 2003
                • 481

                #8
                Idd afbouw van de avond heel belangrijk bij dat soort feesten, Jannes ga maar weg..,dit is het einde.. , nog 3 min... etc etc dan afsluiten met Hazes zij gelooft in mij :-), dan is men al mooi rustig, voelen de dronken dropjes zich helemaal lam en vaak minder gezeur [8D] Nog een rustig nummer (geen meezinger)zacht op de achtergrond en de klus is geklaard

                Dit alles hangt natuurlijk wel van soort feest af ...
                Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                Comment

                • DjFlo
                  • Jun 2003
                  • 332

                  #9
                  Ik weet wel als iemand jouw slaat en je gaat met een maglite op iemand in staan slaan dat jij dan schuldig word verklaard. (als hij aangifte doet)
                  Als hij jouw slaat en jij slaat terug en hij valt en raakt ernstig gewond en doet aangifte kan jij je altijd beroepen op noodweer.

                  Groeten

                  Floris

                  Comment

                  • Niek...
                    • Nov 2001
                    • 1094

                    #10
                    Waarom direct zelfverdediging, terwijl je het in 95% van de keren met praten afkunt!
                    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

                    Comment

                    • Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

                      #11
                      Hmm, ik denk dat dat vooral aan het publiek/soort feest ligt. Ik denk dat als het op een hardcore party uit de hand loopt
                      dat je niet zover komt met praten.
                      Vette boksuh meneer

                      [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

                      Comment

                      • DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

                        #12
                        Leuk, die vooroordelen.
                        Zo kom je nog eens ergens.
                        Als er ergens veel gevochten wordt zijn het juist de R&B/hiphop feesten, en ja dat is uit ervaring.
                        We're ready to party, are you?

                        Comment

                        • djroyS
                          • Aug 2004
                          • 132

                          #13
                          citaat:Geplaatst door Niek...

                          Waarom direct zelfverdediging, terwijl je het in 95% van de keren met praten afkunt!
                          Uit welk tijdperk komt dat?? als dj ben je op feesten...met andere woorden veel mensen zijn lam....niemand praat als die gedronke heeft en wie dat wel doet gaat naar huis met een blauw oog het is jammer maar helaas zo.
                          Met vriendelijke groet. RoyS

                          Comment

                          • DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

                            #14
                            En op hoeveel feesten kom jij nou daadwerkelijk Roy?
                            De reinste onzin die je nu verkondigt!
                            We're ready to party, are you?

                            Comment

                            • Christiaan Visser
                              • Apr 2004
                              • 235

                              #15
                              Och dronken lui en vechtpartij'en, zo'n mooie herrindering daaraan.

                              Het is ons tot nu toe altijd gelukt om het met praten af te handelen, het ging zelfs 1 keer zo goed dat 1 van de dronken vechtmajoren bij ons kwam om te slaan, maar voordat hij dat kon doen ging 1 van de collega's met hem praten, héél psygologisch op hem inpraten; waarom doe je dit, hoe komt het, enz. enz.. Uiteindelijk wou hij helemaal niet meer slaan, en vertelde waarom hij zo boos was.. Zijn vriendin had hem net gedumpd dus ging hij maar slaanderij zoeken.. 8-).. Hij ging maar door met praten en op het laatst huilde hij gewoon.. Die collega 'hem troosten'.. Was zo mooi om te zien, en eind goed al goed.. Die jongen roepte zijn vrienden toen terug uit het vechten ( ze waren al zo'n 5 minuten bezig, en nog waren ze niet uit elkaar..8-) ).. En ineens was de slaanderij uit, en bedankten ze ons voor de geweldige avond, terwijl ze er nog maar nauwelijks iets van mee gemaakt hadden..

                              Zo zie je maar weer, met dronken lui valt wel te praten.. nu was dit wel een extreem geval en is nog maar 1 keer voorgekomen, maar dit laat blijken dat slaan niet altijd de beste oplossing is.

                              En ik ben het dus ook eens met DJ.T dat Roy zijn opmerking nergens op slaat, want het is dus WEL degelijk mogelijk om met hun te praten!
                              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

                              Comment

                              Working...