Zelfverdediging

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2139

    #61
    verbaasd me gewoon dat dit hier nog niet op slot is[}]

    is het al opgevallen dat de gemiddelde leeftijd van mensen die antwoorden vrij laag is(including me). Ik werk freelance en bij de meeste bedrijven waar ik meega is het personeel een stuk in de 20 of in de 30. ik heb deze zich nog nooit druk zien maken om een of ander individu die zich ambetant begon op te stellen. maarja ik leer van mijn collega's veel meer dan alleen maar hoe je met lampjes en geluid moet omgaan. sociale vaardigheden is daar ook een deel van, tov klanten, bezoekers en dergelijke.

    mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

    Comment

    • Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

      #62
      Als jij freelance ben, wordt je meestal waarschijnlijk ingehuurd door de bedrijven die meer geld verdienen en ook meer kwaliteit leveren, anders zouden ze het wel zonder jou doen. Verder worden dit soort 'duurdere' bedrijven niet gevraagd voor goedkopere klusjes, oftewel, de klusjes waar het volk met 'minder geld' en 'minder liefhebberij' heengaat, oftewel degene die er echt willen komen komen alleen. Dit soort feesten hebben meestal ook meer, en over het algemeen betere security, en artiesten, allemaal mensen die de sfeer van het publiek aanvoelen en die proberen ten goede te beinvloeden, wat ze meestal wel aardig lukt, het zijn immers pro's. En daarnaast, als zo'n bedrijf onrust ruikt neemt het meestal zo'n klus niet aan.
      Ik denk dat van de 10% feesten waar kans op onrust is, rond de 20% ook echt uitloopt op vechten, dat is 2% van die feesten bevind zich 80% op het soort feesten met een dj, en 20% op een feest met muzikanten, dat is dus 0,4%, daarvan neemt jou baas alleen de grotere klussen voor zijn rekening, dat is 10%, ik denk dat de schatting redelijk klopt, en dat jij een kans hebt van ongeveer 0,04% dat een party waar jij staat uitloopt op een vechtpartij... En volgens mij kan de security ze dan wel hebben, of de politie is snel ter plaatse. Ik hou van rekene .
      Dit is toch gewoon een lounge toppic??? Waarom dan een slot?
      De groeten => Micha

      Comment

      • Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

        #63
        citaat:Geplaatst door Dj Mark

        citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

        Waarschuw de het figuur die raar doet dat hij/zij normaal moet doen. Regel alvast dat er wat securetie in de buurt is en als hij/zij lastig word vangt de securetie hem toch op? Zo niet, dan zeg ik altijd maar: eerst waarschuwen, als hij/zij daarna komt om je te meppen zorg dat jij snel de eerste tik geef!
        Waarom steeds maglite [:P] ik ben 10x zo handig met me handen/voeten en wat dan ook. Weet zeker dat ik met 1 hand meer dingen oplos dan met 1 maglite!
        Hier moet ik gewoon even op reageren.

        1. Er loopt niet altijd security rond, en er zijn ook genoeg locaties met alleen barpersoneel en 1 of 2 portiers. Sein die maar eens op tijd .

        2. Waarschuwen, ja ja dat wil ik meemaken. Als iemand alcohol of drugs heeft genuttigd, dan kan deze persoon meestal niet meer helder denken, zou een waarschuwing effect hebben? Ik denk van niet.

        3. De eerste tik, later wat vriendjes die zeggen dat jij de eerste tik uitdeelde, dus jij krijgt op je flikker van oom agent en die gozer gaat vrij uit. Bovendien, hoe zie jij een klap aankomen en tegelijkertijd sneller terugslaan? Het is the matrix niet .

        4. Jij denkt met 1 hand meer op te lossen als met een mag? Goed dat zal in de meeste gevallen wel opgaan, daar twijfel ik niet aan. Maar stel je voor dat er iemand voor je staat van ruim 2m³, daar ga je het toch knap lastig mee krijgen denk ik dan.
        1 - goed lezen. ("vangt de securetie hem op, [u]ZO NIET</u> ")

        2 - Lees mijn eerdere reacties op dit onder werp, en om nou gelijk te gaan knokken.

        3 - als hij dronken is zal dat toch niks uitmaken, als je de eerste tik geeft ligt hij toch al neer. Agent zal hem eerder pakken voor bedrijging of zo iets. Collega's van me zullen dat kunnen bevestigen.

        4 - Wil niet opscheppen OID maar ik heb toch wel laten we zeggen een klein beetje ervaring in de oosterse vechtkunsten
        Dat is er met de paplepel ingeslagen.

        Als laatste, meestal als er iemand agresief doet op klussen waar ik ben (iedereen dronken of de ziekte van heineken). Heb ik nogal wat collega's om me heen lopen. Maak me hier nou eigelijk niet echt druk om tijdens een klus. [8D]
        Vette boksuh meneer

        [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

        Comment

        • ronny
          • Dec 2002
          • 2139

          #64
          citaatit is toch gewoon een lounge toppic??? Waarom dan een slot?
          voor mij moet dit niet, maar der zijn al andere topics gesloten waarbij het taalgebruik veel minder geweldadig was. Hier druipt de geweldadigheid er wel vanaf. zo van: laat ze maar komen, ik heb men knuppel wel...

          en ja je hebt ook gelijk als je zegt dat de dingen waar ik meestal aanwezig ben, geen kleine feestjes zijn, nogal goed geregeld zijn kwa veiligheid en dergelijke, maar geloof me heb daar ook al vechtpartijen en woordenwisselingen gezien hoor.
          En tis niet omdat ik freelance ben dat ik geen fuiven doe en dergelijke. dat kom meer voor dan je denkt en ja juist daar zijn er meestal wel een paar die zin hebben om te knokken.

          mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

          Comment

          • Siem
            • Jul 2003
            • 124

            #65
            Voor meer stoere verhalen, lees deze topics:





            Tijd voor geweldsinstructies tav de inzet vd MagLite? [V]
            Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

            Comment

            • Japio de monitorman
              • May 2005
              • 57

              #66
              Ben het opzich wel met jullie eens, maar in zon situatie is bijvoorbeeld, als het nodig is, wel handig om bij de hand te hebben, maar meestal mindere ''bijdehand'' om mee te gaan rossen, dus opzich is het wel verstandig om er een slotje op te doen.

              Comment

              • lefke
                • Apr 2005
                • 39

                #67
                citaat:Geplaatst door Ibvee

                Ik denk dat van de 10% feesten waar kans op onrust is, rond de 20% ook echt uitloopt op vechten, dat is 2% van die feesten bevind zich 80% op het soort feesten met een dj, en 20% op een feest met muzikanten, dat is dus 0,4%, daarvan neemt jou baas alleen de grotere klussen voor zijn rekening, dat is 10%, ik denk dat de schatting redelijk klopt, en dat jij een kans hebt van ongeveer 0,04% dat een party waar jij staat uitloopt op een vechtpartij... En volgens mij kan de security ze dan wel hebben, of de politie is snel ter plaatse. Ik hou van rekene .
                47,6% van alle mensen weet dat je met statistieken alles kan bewijzen []
                And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

                Comment

                • Japio de monitorman
                  • May 2005
                  • 57

                  #68
                  53,4% weet dat het niet echt een toevoeging is, dus dit topic kan opslot ( 2nd time )

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #69
                    Zullen we het al dan niet plaatsen van slotjes over laten aan de mensen die daar over gaan, waarvoor dank.
                    Hoop mensen brullen om een slotje, kokkie, ronny, japio....terwijl ik me eigenlijk nog steeds de ogen uit mn kop schaam over wat er aan reacties loskomt in dit onderwerp.
                    Er wordt zo eenvoudig overgestapt naar aggressief gedrag richting klanten, dat ik het alleen daarom al de moeite waard vind om dit onderwerp open te houden.

                    Wie geeft jullie het recht om iemand anders te slaan, onheus te bejegenen?
                    Alleen omdat die ander dat recht wel neemt?

                    Ben het wel met een aantal mensen eens dat de gemiddelde leeftijd ongetwijfeld wat zegt over de primaire reactie...waarmee ik die direct ten zeerste afkeur!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • Mark-LED
                      • May 2004
                      • 822

                      #70
                      citaat:Geplaatst door moderator

                      Wie geeft jullie het recht om iemand anders te slan, onheus te bejegenen?
                      Alleen omdat die ander dat recht wel neemt?

                      Ben het wel met een aantal mensen eens dat de gemiddelde leeftijd ongetwijfeld wat zegt over de primaire reactie...waarmee ik die direct ten zeerste afkeur!
                      Dus jij beweert nou dat als iemand je apparatuur of jou staat te mollen, je maar niks terug moet doen omdat je dat recht niet hebt? Maw: ga maar kijken hoe je apparatuur gemold wordt terwijl je zelf niks mag doen wegens geen recht? Zou jij dat zelf doen? Ik niet in ieder geval.

                      Trouwens, leeftijd zegt niks. Sommige 17/18 jarigen weten donders goed waar ze mee bezig zijn, terwijl ook bepaalde 40-ers het soms nog niet helemaal begrijpen. Kortom leeftijd zegt geen hol (uitzonderingen daargelaten).

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #71
                        citaat:Geplaatst door Japio de monitorman
                        53,4% weet dat het niet echt een toevoeging is
                        En nog steeds kan een aanzienlijk percentage van de gebruikers niet rekenen (53,4 en 47,6 maakt nog altijd 101 [xx(])

                        Ik ben het er wel mee eens dat er meteen te gewelddadig over wordt gedacht. We hebben het hier immers over VERDEDIGEN, niet AANVALLEN!

                        Comment

                        • Japio de monitorman
                          • May 2005
                          • 57

                          #72
                          maar dan nog was het geen optelsom want het was een tegen gegeven, statistiek....beetje logisch nadenken, maargoed agressiviteit helpt soms niet maar ik laat me niet in mekaar slaan, apperatuur krijg je eigenlijk weer terug als het gesloopt is, alleen moet je een voorwaarde laten tekenen door je aannemer, ben je er altijd legaal zeker van dat je het wel weer terug krijgt, dan gaat het er alleen nog om hoe je jezelf heel houd.

                          Comment

                          • Upgrading your system
                            • May 2003
                            • 1684

                            #73
                            Nee, Mark.. ons modje heeft wel gelijk.

                            Het is nooit goed te praten als je iemand slaat of onjuist bejegend zoals het gesteld wordt.

                            Maar de discussie moet dan eigelijk zijn: wanneer ben je aan het slaan/onjuist bejegenen en wanneer ben je aan het voorkomen dat een zeker persoon bij jou of een ander letsel veroorzaakt.
                            Dit heeft voor mij niets met materiaal te maken, slaan ze mijn tafel kort dan zijn er voor mij andere methoden om dat te verhalen (op de juridische methode) maar hiervoor zal ik niemand te lijf gaan.

                            maar mijn bescheiden mening is dat je beter iemand kan hebben die met hoofdpijn wakker wordt dan dat deze persoon iemand met een stukgelagen bierfles doorboort of *** weet wat.

                            wanneer ben je nou gewelddadig bezig, en wanneer ben je het beste van een situatie aan het maken. ik zie het zo dat als ik dronken zou zijn, iemand pakt mijn vriendin af en ik wordt gewelddadig (ben overigens vrijgezel, niet gewelddadig en drink niet veel maar stel nou dat). dan wordt ik liever wakker met een hersenschuding en een Maglite logo in mijn nek dan dat ik wanneer ik ontnuchterd ben tot de conclusie kom dat iik iemand heb doodgestoken/slagen.

                            het is immers algemeen bekend dat mensen onder invloed van alcohol of drugs (bijna) geen rem meer hebben.

                            dit bovenstaande is maar een voorbeeld maar het geeft een beetje weer hoe mijn gedachte hierover heerst.

                            geweld is ALTIJD FOUT!! maar soms is het door een klein beetje geweld te gebruiken mogelijk veel meer geweld te voorkomen. en hoewel het nog steeds niet goed te praten is, kan ik er idd geval mee leven..

                            iedereen mag er anders over denken (een forum is immers om te discussieren, maar ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die het met mij HELEMAAL niet eens zijn.
                            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                            Comment

                            • ronny
                              • Dec 2002
                              • 2139

                              #74
                              velen kunnen de juridische weg niet inslaan bij een geschil omdat ze niet zijn ingeschreven als bedrijf. wil je dan juridisch iets beginnen, dan is dit bijna onbegonnen werk.

                              ik begrijp ook volledig een reactie in de zin van: iemand maakt je spullen kapot waar je hard voor gewerkt hebt en der is niemand die zonder reactie zomaar die personen hun gang laten gaan...

                              maar ik zeg het nogmaals: ik vind sommige reacties hier nogal agressief en geweldadig. dit is mijn mening gewoon.

                              mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

                              Comment

                              • AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

                                #75
                                citaat:Geplaatst door Dj Mark
                                Trouwens, leeftijd zegt niks. Sommige 17/18 jarigen weten donders goed waar ze mee bezig zijn, terwijl ook bepaalde 40-ers het soms nog niet helemaal begrijpen. Kortom leeftijd zegt geen hol (uitzonderingen daargelaten).
                                Met deze volkomen kansloze post heb je meteen het tegendeel bewezen...

                                Even voor de "kids" die zo geweldig stoer antwoorden; vechten is stiekum helemaal niet leuk hoor !!! [B)] Er is nooit iemand die er beter van wordt...

                                Nog even terugkomend op jullie vraag over gediplomeerde portiers...; men kan een diploma horecaportier halen, of ABM (Algemeen Beveiligings Medewerker)... Zodra dit in je bezit is, kan met een verklaring van goed gedrag een speciaal (grijs) legitimatie bewijs worden opgehaalt. Zodra je dit hebt, ben je ook gerechtigt een V-speldje te dragen...

                                Volgens mij kijkt het overgrote deel van jullie net iets teveel naar "Pokemon"... Maar boze boeven worden niet verdreven door hulptroepen uit rood/witte balletjes !!

                                Amen...[xx(]
                                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                                ------------------------------------------------
                                Arvid Buit
                                Creative-Director / Artist-Manager

                                Comment

                                Working...