Techniek voor lul zetten???

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LichtNichtje
    • Nov 2004
    • 220

    #16
    mja, maar als dit in de was is van de vorige productie en je hebt maar 1 exemplaar [V]

    Maarja, hebt toen gewoon uitgelegd aan de "vriendelijke" securityman: Ok, dan gaat er deze avond geen licht zijn

    Dit hielp blijkbaar [8D]

    Comment

    • rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

      #17
      Tjah, wij hebben tegenwoordig ook onze eigen shirtjes, wat een plaats je in eenkeer krijgt als je ergens door moet
      Licht is altijd zwaar.

      Comment

      • Imperator
        • Nov 2004
        • 71

        #18
        |Ik doe zelf op deze manier van de school uit ook weleens van dergelijke basisschool musicals. Over het algemeen is het zo dat wij dan wel geen repetities doen enzo, maar we hebben zowiezo wel altijd een paar weken van tevoren de kans om het geheel door te spreken met de begeleiding van die school. En aangezien het meestal toch hele standaard stukken zijn, is het ook niet echt bijzonder moeilijk op deze manier.

        Wat echter ook weleens voorkomt is dta we 5 minuten van tevoren uit de les gehaald worden van "kunnen jullie voor over 5 minuten even een hele set neerzetten voor een presentatie/muziek-iets of wat dan ook. Op die maneier levert dat altijd stress op en vaak te weinig tijd om het fatsoenlijk op te lossen.

        Grt. Pim

        Comment

        • Percy
          • Jan 2005
          • 80

          #19
          Ik ken het probleem inderdaad ook. Gisteren hadden wij op school het eindexamencabaret. Waar dat vroeger zo geregeld was dat alles op het laatste moment komt, heb ik iedereen nu al zo ver dat we een week van tevoren het hele script af hebben.
          Je hebt, zeker op een school, regelmatig te maken met mensen die geen bühne ervaring hebben. Ze komen vaak met de gekste wensen. Mijn ervaring is dat je er gewoon naar moet luisteren, ja knikken, en dan toch je eigen inbreng eraan toevoegen. Achteraf komen ze je dan bedanken en zeggen dat het precies was als ze bedacht hadden.

          Comment

          • gaffer
            • Nov 2004
            • 118

            #20
            Wij als theater hebben na teveel van dit soort narigheden te hebben ondervonden met scholen die met klote draaiboeken,rotte mp3tjes,onveilige decorstukken en zeer onlogische tijdsplanningen enzo aankwamen een zogenaamd theatertechnisch gebruikershandboek ontwikkeld die wij aan al onze huurders meegeven zodat ze daarin precies kunnen terug vinden hoe dingen in het theater geregeld zijn en dan op alle gebieden,dus van het gebruik van kleedkamers tot en met het veilig inhangen en changeren van decors.
            Maar ook hoe draaiboeken in elkaar horen te zitten zodat ze overzichtelijk zijn voor techniek en hoe wij als theater dingen het liefst aangeleverd zien.
            Met alle technische en theatertermen erbij in een verklarende woordenlijst.
            Dit heeft tevens als voordeel dat we het jaar erop de school of amateurtoneelgezelschap kunnen aanspreken op het feit dat ze hadden kunnen weten dat hun decor afgekeurd word omdat ze niet voor niets een theatertechnisch gebruikershandboek van ons hebben gekregen.
            En dat werkt,kan ik u vertellen.
            Nu snap ik wel dat dat als freelancer erg moeilijk is om zoiets samen te stellen maar misschien dat je richtlijnen er wel in zou kunnen opnemen,die voor jou van toepassing zijn uiteraard zodat zowel de klant als jij als bedrijf al vantevoren het een en ander kan ondervangen.

            Succes!
            Groeten Gaffer.

            Comment

            • Joost_A
              • Apr 2005
              • 45

              #21
              Goed bezig daar in Veldhoven! Aangezien ik daar ook gewerkt heb herken ik het verhaal van Gaffer helemaal.

              Dat handboek: geniaal idee !

              Grtz.
              Joost

              Comment

              • gaffer
                • Nov 2004
                • 118

                #22
                Thanx Joost!!
                En het word alleen maar beter in veldhoven!!
                Ik zie je volgend seizoen met guido wel weer,toch?

                Greetings van de crew van de Schalm.

                Comment

                • VERVALLEN

                  #23
                  Gewoon zo'n onozele taken in 't vervolg niet meer aannemen. Trouwens 't verdienste is toch te verwaarlozen (€ 25,00)

                  Comment

                  • T-Nuzz
                    • Dec 2002
                    • 274

                    #24
                    Om weer ff in te haken op het onderwerp "Techniek voor lul zetten".


                    Ook zo ontzettend leuk: Acts met een of andere fout gefikte cd die de cd-speler niet wil afspelen. Dat kun je natuurlijk met een hoofdtelefoon checken, maar ik heb ook wel eens gehad dat zo'n cd er pas na een minuut mee stopte, twee keer achterelkaar (toch maar een tweede poging gedaan). Sta je mooi voor lul.

                    Of van die artiesten die je een md'tje zonder tracklist en een blaadje met de te draaien nummers geven en vervolgens weer weg zijn. Geen manager of niks. Show begint je zet het gevraagde nummer klaar en vervolgens roept de "artiest" doodleuk door de mic dat het het verkeerde nummer is .
                    Heb je dat echt allemaal nodig?

                    Comment

                    Working...