Discussie: hard rijden kost teveel...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Chris
    • Jul 2002
    • 477

    #16
    Maar eigenlijk kost snel rijden niet meer of minder, tis pas wanneer er vallende sterren vallen dat het duur begint te worden

    Greetz
    Chris
    Morgen is de drukste dag van je leven!

    Comment

    • AH
      • Apr 2004
      • 248

      #17
      citaat:Op een rit van 3,5 uur, scheelt 180 rijden gemiddeld een uur reistijd... Midden in de nacht; planken... Overdag; te gevaarlijk door alle bejaarden en vrouwen op de weg... Enkel te hard op de snelweg, binnen bebouwde kom veel te dom... Je zult een kind aanrijden,...

      's Nachts wordt ik nog wel eens van de weg geplukt door een motormuis, maar doorgaans mag je met waarschuwing door...Gewoon uitleggen dat je doodmoe bent etc... Af en toe eens een bon, maar da's risk of the game...
      Het maakt mij niet uit of ik overdag of s,nachts door een haastige idioot DOOD word gereden.[xx(]
      Anne Homan

      Comment

      • Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

        #18
        wel geinig, die discussie,

        Vooral s'nachts, als je met je begrensde vrachtwagen over de A1 richting Tukkerije tuft komemn ze je nogal eens met een bloedspoed voorbij geraced.
        En ik moet eerlij zeggen, ik doe er zelf ook aan mee als ik met de personenwagen tuf.
        Was vorige week nog ff in duitsland, en je kunt daar precies zien wie er nederlanders zijn, en wie duitsers. Duitsers kijken in de spiegel, om te zien of ze kunnen inhalen, nederlanders gooien m er gewoon voor met 120, en dan moet degene erachter maar op de rem. En dat diegene 180 kan en mag, daar houden ze geen rekening mee.

        Laten we wel wezen, in de rest van europa doen ze op de snelweg niet zo moeilijk. Alleen in nederland is de snelweg een superbegrensde tuf-weg.

        Comment

        • ronny
          • Dec 2002
          • 2139

          #19
          jij bent nog niet teveel in belgië op de snelweg geweest zeker? hier staan ze de laatste tijd om de kilomter met een anonieme wagen te flitsen. als het dat niet is kom je op ieder kruispunt wel een vogelkooi tegen[xx(]

          En zo erg is het bij jullie in nederland toch nog niet? De keren dat ik van belgië de A2 tot utrecht/amsterdam heb genomen kon je toch aardig doorvlammen helaas beperkt zich dat tot 130km/h bij mij, want mijn auto gaat niet sneller [:I]

          mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #20
            doorvlammen begint bij mij met 170, en dan in duitsland over de 200. Richting zwitserland, italie, oostenrijk etc doet niemand moeilijk over 150.
            En met 130 heb je in nederland nog niet zoveel last, maar bij 140 begint het drama echt.

            Comment

            • BAJ productions
              • Jul 2003
              • 587

              #21
              pas klein feessie in eindhoven. effe terug vlamme, BMW M2

              190 ging best rap. als het kan doe ik het ook.

              maar ja. meestal is het gewoon netjes rond de hondert met kar der achter.
              groetjes,
              Bas

              Comment

              • DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

                #22
                Je bent 17, waar heb je je rijbewijs gehaald?
                Bij een doos wasmiddel?
                We're ready to party, are you?

                Comment

                • marcel
                  • Aug 2000
                  • 163

                  #23
                  citaat:Geplaatst door BAJ productions

                  pas klein feessie in eindhoven. effe terug vlamme, BMW M2
                  BMW M2?

                  Magoed, uiteraard altijd optie 3, even je klant bellen dat het wat later word. Zoals al gezegt helpt het extra gas geven je over het algemeen weinig in Nederland, afstanden zijn te kort, en het verkeer te druk.

                  Overigeens ben ik wel voorstander van het afschaffen van de maximum snelheid op de snelweg na pak 'm beet 23.00 uur. Als je, zoals in deze branche meer regel dan uitzondering is, midden in de nacht over een verlaten snelweg rijdt dan is er geen enkele reden om 100 of 120 als maximum te stellen op 95% van de Nederlandse snelwegen.

                  Als ik na een klus naar huis rijdt met een sukkelgangetje van 100 a 120 km/uur dan moet ik er erg goed voor oppassen dat ik niet in slaap val, terwijl ik bij 170 à 180 km/uur veel meer gefocused ben op de weg, en de kans op in slaap vallen zo minimaal is. Volgens mij zou het vrijgeven van de snelheid in de nachtelijke uren dus juist de verkeersveiligheid bevorderen.

                  Zoals ook al gezegt zijn de heren van de klpd 's nachts meestal vrij redelijk, en kom je er meestal af met een waarschuwing. Ik ben echter ook al eens rond 04.00 uur zaterdag op zondag 's nachts 2x (!!) geflitst op de A9, 1x met 105 en 1x met 107 waar je 100 mag, en dan kook ik toch echt even van woede, want in mijn beleving gedraag ik me dan gezien het tijdstip nog uiterst correct. Natuurlijk, de boete's vallen dan wel mee, maar welke idioot gaat er nu op een dergelijk tijdstip in het weekend staan flitsen (flitsen ok, maar flits dan pas vanaf 120 oid ..)??

                  Marcel
                  You don't need eyes to see, you need vision.

                  Comment

                  • Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

                    #24
                    citaat:Geplaatst door DJ.T

                    Je bent 17, waar heb je je rijbewijs gehaald?
                    Bij een doos wasmiddel?
                    Je hoeft geen rijbewijs te hebben om goed te kunnen rijden hoor Ken mensen die nog beter zonder rijbewijs rijden dan mensen die hem al 20 jaar hebben. Maar goed ik zou het iig nooit doen, krijg de kans niet eens want heb me rijbewijs al.

                    Gelukkig doe ik alleen feestjes om de hoek, dus te laat komen dan moet er wel heel wat aan de hand zijn.
                    M.v.g. Sander
                    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                    Comment

                    • pri_snl
                      • May 2005
                      • 35

                      #25
                      IK kies voor 1 of 3, als je te hard rijd en je word gepakt ben je nog meer tijd kwijt of kun je gaan bellen dat je helemaal niet meer komt.
                      hoewel 180[}]..........

                      Comment

                      • discomidway
                        • May 2005
                        • 140

                        #26
                        Ik heb een hekel aan mensne die te laat komen...
                        Maar ben zelf een grote Brabander (Brabands Kwartiertje)....Duzz
                        En ik ben iemand die zn gas in stampt tot de 140 en na 2 uur naar de 150 harder doe ik nie.
                        Ivm de boetes (A)
                        Laatst naar de beurs in Frankfurt 190 gereden da is hard :|

                        En iemand die zonder rijbewijs gaat rijden is echt gek hij is nie verzekerd :S

                        Comment

                        • BAJ productions
                          • Jul 2003
                          • 587

                          #27
                          citaat:Geplaatst door DJ.T

                          Je bent 17, waar heb je je rijbewijs gehaald?
                          Bij een doos wasmiddel?
                          sorry somige mensen kijken nooit naar profiel.

                          zal eerdaags effe aan passen.
                          groetjes,
                          Bas

                          Comment

                          • Rv
                            • Feb 2001
                            • 1086

                            #28
                            te laat komen?


                            klassieke muziek opzetten en zoveel gas geven als kan.
                            optie 2 dus, helaas ...
                            ____
                            Rv.
                            ____

                            Comment

                            • lefke
                              • Apr 2005
                              • 39

                              #29
                              citaat:Geplaatst door discomidway
                              En iemand die zonder rijbewijs gaat rijden is echt gek hij is nie verzekerd :S
                              concurrent van ons slaagt er wel in om een van zijn 16-jarige medewerkers een fuif alleen te laten afbreken, alles te laten inladen en dan nog met de vrachtwagen (nog net geen C-rijbewijs) naar hunnen hangar (loods voor de nederlanders onder ons ) te laten rijden.
                              Kereltje besefte eigenlijk niet goed dat hij een enorm risico nam, nadat ze hem aan zijn verstand hadden gebracht da hij dit beter niet deed en waarom hij dit beter niet deed, heeft iemand (met rijbewijs) dan maar in zijn plaats gereden.
                              And *** said: \"let there be light\" and so the lightjockey was born

                              Comment

                              • Jasper-Lichtbron
                                • Jun 2001
                                • 2155

                                #30
                                citaat:Geplaatst door lefke

                                citaat:Geplaatst door discomidway
                                En iemand die zonder rijbewijs gaat rijden is echt gek hij is nie verzekerd :S
                                concurrent van ons slaagt er wel in om een van zijn 16-jarige medewerkers een fuif alleen te laten afbreken, alles te laten inladen en dan nog met de vrachtwagen (nog net geen C-rijbewijs) naar hunnen hangar (loods voor de nederlanders onder ons ) te laten rijden.
                                Kereltje besefte eigenlijk niet goed dat hij een enorm risico nam, nadat ze hem aan zijn verstand hadden gebracht da hij dit beter niet deed en waarom hij dit beter niet deed, heeft iemand (met rijbewijs) dan maar in zijn plaats gereden.
                                Als je als 16 jarige uberhaupt op het idee komt om dat gewoon te doen klopt er al iets niet naar mijn mening?

                                Comment

                                Working...