Discussie: hard rijden kost teveel...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • discomidway
    • May 2005
    • 140

    #31
    citaat:Geplaatst door lefke

    citaat:Geplaatst door discomidway
    En iemand die zonder rijbewijs gaat rijden is echt gek hij is nie verzekerd :S
    concurrent van ons slaagt er wel in om een van zijn 16-jarige medewerkers een fuif alleen te laten afbreken, alles te laten inladen en dan nog met de vrachtwagen (nog net geen C-rijbewijs) naar hunnen hangar (loods voor de nederlanders onder ons ) te laten rijden.
    Kereltje besefte eigenlijk niet goed dat hij een enorm risico nam, nadat ze hem aan zijn verstand hadden gebracht da hij dit beter niet deed en waarom hij dit beter niet deed, heeft iemand (met rijbewijs) dan maar in zijn plaats gereden.
    Mwa die 16 jarige is gewoon lekker gemaakt van ja het is maar een klein stukje verdien je geld mooie spulle bla bla bla dan doen sommige mensen da soort dingen.

    Ik heb het geluk gehad da ik een vader had die voor me reed tot mn 18de en nou als ik de aanhanger nodig heb nog steeds rijd.

    Maar kent iemand de uitdrukking : The show must go on...
    tis maar tot hoe ver je het door trekt he....

    Comment

    • ronny
      • Dec 2002
      • 2139

      #32
      de grens is rap overschreden... bakwagen is ook rapper overladen als vol.... hoeveel mensen rijden zo niet rond! magoed heeft opzich niks met hard rijden te maken.

      zijn wel meer bedrijven die jong personeel hebben rondlopen die ook met alles mogen/moeten rijden daar en uiteindelijk nog bijna niets betaald krijgen ook.

      mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

      Comment

      • SM
        • Oct 2004
        • 129

        #33
        Eerlijk: het midden tussen 2 en 3. Al gebeurt het me zelden. Tegen de tijd dat je alle flitspalen in NL kent weet je ook alle varianten van de files. Wat voor mij helpt is dat ik de relatief snelle auto eruit heb gedaan en in een Sprinter rijdt altijd. 120 is mooie kruissnelheid met zo'n ding en je blijft er lekker wakker in. De extra brandstof wordt gecompenseerd door m'n verminderde populariteit bij de CJIB.

        In dit vak is risico's nemen onvermijdelijk. Het show must go on gebeuren heeft ook nog wel eens tot gevolg dat iemand een vervangende processor gaat halen bij een collega in de buurt als d'r rook uit komt, o.i.d. En dan wordt er HARD gereden. Overbeladen bakwagens is ook meer regel dan uitzondering ("Nou ja, het mag niet meer sinds hij teruggekeurd is agent, maar technisch kan het....")
        Wat ik zelf de regel vind is dat een ervaren en scherp persoon dan maar het risico neemt en dat je niet de verse stagiair of de enthousiaste stagehand dit soort dingen laat doen. Gevaar inschatten is ook een ervaringskwestie.... Het zou onze beroepsgroep een stuk beter imago geven als de excessen niet meer door rookies gedaan zouden worden. D'r zijn truck-chauffeurs die in alle steegjes komen met de grootste trucks vol gas zonder iets te raken, en je hebt er die zelfs een vrijstaand podium nog weten te rammen in z'n 1.

        S.

        Comment

        • som
          • Nov 2002
          • 787

          #34
          3 verzin maar een argument waarom je er nog niet bent,
          2 heeft op de heenweg al helemaal geen zin,dan rij je eigelijk met de meute mee.
          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

          Comment

          • delighted
            • Jul 2003
            • 420

            #35
            citaat:Geplaatst door marcel


            Overigeens ben ik wel voorstander van het afschaffen van de maximum snelheid op de snelweg na pak 'm beet 23.00 uur. Als je, zoals in deze branche meer regel dan uitzondering is, midden in de nacht over een verlaten snelweg rijdt dan is er geen enkele reden om 100 of 120 als maximum te stellen op 95% van de Nederlandse snelwegen.

            Als ik na een klus naar huis rijdt met een sukkelgangetje van 100 a 120 km/uur dan moet ik er erg goed voor oppassen dat ik niet in slaap val, terwijl ik bij 170 à 180 km/uur veel meer gefocused ben op de weg, en de kans op in slaap vallen zo minimaal is. Volgens mij zou het vrijgeven van de snelheid in de nachtelijke uren dus juist de verkeersveiligheid bevorderen.
            Gedeeltelijk met je eens. 's Nachts is er, zeker in ons vak, het risico om na een harde dag werken, toch stiekem in slaap te vallen. En met 130 km/h een vangrail raken is al geen pretje, met 170 wordt de pret alleen maar minder.

            Meeste mensen denken dat het hun niet zal gebeuren om tijdens rijden in slaap te vallen. Dacht ik zelf ook altijd. Heb een hoop ritjes naar huis gemaakt terwijl ik redelijk moest knokken tegen de slaap. Je bent dan alleen zo bezig met het wakker blijven dat je wel wakker blijft.

            Ben echter ook wel eens wakker geworden van het geluid van mijn auto tegen de vangrail. Had die avond nergens last van, me nog geen moment slaperig gevoeld. Weet nog heel duidelijk dat ik voorbij het tankstation reed omdat ik eigenlijk moest tanken maar geen zin had. Nog geen 500 meter verder stond ik op de vluchtstrook de schade te bekijken.

            Gelukkig was ik de enige malloot op de weg, was er idd een vangrail, en reed ik slechts 130. Zou niet willen weten hoe het anders was afgelopen.

            Het geluid van een auto tegen de vangrail is trouwens wel de ideale wekker, je bent meteen klaarwakker

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #36
              Yep, dat is idd een belangrijk punt; wakker blijven tijdens het rijden... Daarom heb ik geruime tijd geleden besloten om nog enkel 8 uur per dag te draaien, en bij meer uren, deze ook daadwerkelijk te schrijven, en een hotel te pakken. De dag erna, neem ik dan in geen geval klussen aan.

              Heb geen zin om mijn leven te riskeren voor een showtje, en zal (uiteraard op een enkele nooduitzondering na) niet meer vermoeid in een auto stappen... Weet dat het vroeg of laat anders mis gaat... Als ik al echt moe ben; dextro energy, radio op zijn hardst, en ramen open...Rijd dan 180; en zeker weten dat je wakker blijft

              PS ruim dan van te voren wel ff alle papieren op uit je auto
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • discomidway
                • May 2005
                • 140

                #37
                citaat:Geplaatst door AJB

                Yep, dat is idd een belangrijk punt; wakker blijven tijdens het rijden... Daarom heb ik geruime tijd geleden besloten om nog enkel 8 uur per dag te draaien, en bij meer uren, deze ook daadwerkelijk te schrijven, en een hotel te pakken. De dag erna, neem ik dan in geen geval klussen aan.

                Heb geen zin om mijn leven te riskeren voor een showtje, en zal (uiteraard op een enkele nooduitzondering na) niet meer vermoeid in een auto stappen... Weet dat het vroeg of laat anders mis gaat... Als ik al echt moe ben; dextro energy, radio op zijn hardst, en ramen open...Rijd dan 180; en zeker weten dat je wakker blijft

                PS ruim dan van te voren wel ff alle papieren op uit je auto
                dextro???? meen da red bull zn werk ook wel goed doet

                Comment

                • LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

                  #38
                  citaat:Geplaatst door LJ Chris

                  Maar eigenlijk kost snel rijden niet meer of minder, tis pas wanneer er vallende sterren vallen dat het duur begint te worden

                  Greetz
                  Chris
                  Q-music?

                  Luister ik ook wel af en toe eens naar als het wat sneller moet...

                  Ikzelf ga voor optie 2 & 3, maar ga nooit harder dan 20km per uur dan toegelaten, anders wordt het te duur!
                  ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

                  Comment

                  Working...