laptop gebruiken tijdens productie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    laptop gebruiken tijdens productie

    hallo,

    Mijn vraag is als volgt:
    Ik gebruik mijn laptop weleens op een productie, en die staat dan naast mijn monitor/licht tafel. Nu vraag ik mij dus af.. wie doet dit nog meer,

    en onder welke omstandig heden, dus rook/hitte/trilling dat soort dingen, en wat doen jullie ermee?

    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • gaffer
    • Nov 2004
    • 118

    #2
    Nou,das best een algemene vraag.

    Ik werk in een theater en tegenwoodig word er bijna overal een laptop bijgezet.
    Zowel voor licht als geluid zijn er vele toepassingen mogelijk.
    Van processing tot aan hard disk recording en showcontrol.
    En wat betreft het lijden van een laptop tijdens een productie.
    Ik heb nog nooit een technicus gehoord die problemen met zijn laptop had vanwege externe invloeden.

    Groeten Gaffer.

    Comment

    • discomidway
      • May 2005
      • 140

      #3
      Ik heb hem bij als ik aan het draaien ben om nummers op te zoeken.
      De ene keer in een feest tent andere keer in een zaaltje en merk er weinig van...

      Comment

      • Jaap @ monitoring
        • Jun 2005
        • 61

        #4
        Ik gebruik altijd een frequentie meter bij me monitortafel op mijn laptop.....werkt altijd wel goed

        Comment

        • discomidway
          • May 2005
          • 140

          #5
          citaat:Geplaatst door Jaap @ monitoring

          Ik gebruik altijd een frequentie meter bij me monitortafel op mijn laptop.....werkt altijd wel goed
          miss ff off topic maar waarvoor heb jij een ferqentie meter nodig

          Comment

          • deejayke
            • Mar 2005
            • 77

            #6
            het enige waar je op moet letten is dat je laptop niet te warm wordt dus zie dat ie goed kan koelen en voor de rest kan er eigenlijk niets mis gaan trillingen kan je harde schijf niet zo goed tegen maar dan moet je al fameus met je laptop gaan rammelen rook heeft geen invloed op je laptop tenzij ie gaat condenseren (wat vrij onwaarschijnlijk is)

            grtzzz
            blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

            Comment

            • MJ
              • Mar 2004
              • 140

              #7
              laptop met dmx uit om lampen te stellen op podium terwijl iemand anders op de licht tafel het huis licht stelt

              tijdens show kun je met dmx-in monitoren of de data wel goed binnen komt

              en ik hou er mijn licht database mee bij dus types,filters,focus aantekeningen, wattage, verdeling over de fases. etc


              die verdeling van wattage staat in spreadsheetje zodat je goed overzicht hebt

              op moment dat een schouwburg maar 2 keer 125a heeft ipv 3 terwijl je er wel 3 nodig hebt kun je checken welk dimmer pack het minste heeft of kun je wellicht groepen spots verhuizen van ene dimmer naar andere dimmer endan die 'mindere' dimmer met een fout verloopje op een 63A prikken...


              hij zal zeker meer te lijden hebben, maar het is dan ook eentool net als de maglite, als ie stuk is koop je een nieuwe..

              Comment

              • discomidway
                • May 2005
                • 140

                #8
                citaat:Geplaatst door MJ

                laptop met dmx uit om lampen te stellen op podium terwijl iemand anders op de licht tafel het huis licht stelt

                tijdens show kun je met dmx-in monitoren of de data wel goed binnen komt

                en ik hou er mijn licht database mee bij dus types,filters,focus aantekeningen, wattage, verdeling over de fases. etc


                die verdeling van wattage staat in spreadsheetje zodat je goed overzicht hebt

                op moment dat een schouwburg maar 2 keer 125a heeft ipv 3 terwijl je er wel 3 nodig hebt kun je checken welk dimmer pack het minste heeft of kun je wellicht groepen spots verhuizen van ene dimmer naar andere dimmer endan die 'mindere' dimmer met een fout verloopje op een 63A prikken...


                hij zal zeker meer te lijden hebben, maar het is dan ook eentool net als de maglite, als ie stuk is koop je een nieuwe..
                Als jij zomaar een nieuwe koopt doe mij dr dan ook een

                Comment

                • Jaap @ monitoring
                  • Jun 2005
                  • 61

                  #9
                  citaat:Geplaatst door discomidway

                  citaat:Geplaatst door Jaap @ monitoring

                  Ik gebruik altijd een frequentie meter bij me monitortafel op mijn laptop.....werkt altijd wel goed
                  miss ff off topic maar waarvoor heb jij een ferqentie meter nodig
                  Ooit wel eens op een festival gestaan op monitoring, of een theaterprductie gedaan, en waar er alleen maar kans is op featback? als je een frequentie meter heb dan ben je er sneller bij om mikes uitgefloten te hebben onder een festival draait, en als ik me monitoren afregel, als ik er EQ's bij heb, dat ik dan precies me probleem gebieden kan oplosen.

                  Comment

                  • LichtNichtje
                    • Nov 2004
                    • 220

                    #10
                    Op mijn laptopje staat Wysiwyg. K gebruik m voor het lichtplan, patchlist enzo.. op te zoeken.
                    Zo kan elke werkman zien op welk adres hij zn mh moet patchen EN bespaar je papier

                    Tijdens de pauze kan je m gebruiken om wat patience ofzo te spelen [)]

                    Wordt bijons ook meestal gebruikt om bijvoorbeeld een aangeleverde powerpoint presentatie (met sponsorinfo of iets dergelijks) op een projector te tonen

                    Comment

                    Working...