Robert (Bop) Moog & Glenn Corneille overleden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Radar
    Moderator
    • Jul 2002
    • 890

Robert (Bop) Moog & Glenn Corneille overleden

Droevig bericht
    {{ngMeta.description}}

Vanavond om 00:10 is er een docu op NED III
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.
  • deurklink

Ben ik wereld vreemd of ben ik niet de enigste die deze man niet kent!?

Comment

• ricardoke
      • Oct 2004
      • 136

Kon hem ook niet [:I] dus je bent niet de enige []

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

cultuurbarbaren... of in dit geval muziekbarbaren...

Robert Moog was de 'uitvinder' van de synthesizer.

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door axs

cultuurbarbaren... of in dit geval muziekbarbaren...

Robert Moog was de 'uitvinder' van de synthesizer.
          Tom, eigenlijk is het een beetje logisch dat onze jeugd " MOOG " niet kent !

Denk dat ik één van de weinigen hier ben die het geluk heeft gehad om ooit met een MOOG te mogen werken !!

Door zijn unieke occilatoren was en is MOOG de vetst en warmst klinkende synthesizer ooit gemaakt !

Samen met oberheim en de prophet 5, werd MOOG een standaard in de opname wereld, zo ook op het podium !!

Toen het digitale tijdperk eraan kwam werd MOOG en andere analoge synthesizers verbannen uit opname - studio's ( op enkel uitzonderingen na ) !!!

De grondleggers van de New-beat hebben de MOOG terug ingeroepen en zijn hem terug gaan gebruiken met alle gevolgen vandien ( house en alle andere soortgelijke stijlen zijn er uit voortgevloeid )

Enkele jaren geleden werd MOOG weer geproduceerd, nog steeds met zijn unieke klank, nu uitgerust met midi en een geheugen [^]
          Het prijskaartje moet je erbij nemen !!!

Bekende gebruikers van MOOG zijn o.a : Jean-Michel Jarre, Vangelis en Emerson-lake & Palmer om er maar enkele te noemen !!

Als ik mij niet vergis is het baslijntje van "" 99 luftballons "" ingespeeld met een MOOG ???

sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Heb er nog nooit op mogen spelen of werken maar deze man heeft inderdaad veel betekend in synthesizerland. En SIS, behalve dat mensen Robert Moog (zijn werk) niet kennen zullen er ook genoeg zijn die de namen Jean-Michel Jarre, Vangelis en Emerson-lake & Palmer niks zeggen.

Zie dit onderwerp nu pas, hoe was de docu op NED III?
            Ga maar eens even op internet zoeken bij de omroepen, grote kans dat het daar wel in een archief komt te staan om het via internet te bekijken.

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

citaat:Geplaatst door sis
              Door zijn unieke occilatoren....
              sis
              een occilator zou wel uniek zijn jah! wat is dat?

citaat:Geplaatst door sis
              Denk dat ik één van de weinigen hier ben die het geluk heeft gehad om ooit met een MOOG te mogen werken !!
              Nou dat valt allemaal wel mee hoor! er zijn er genoeg in omloop.. bijna wekelijks zie ik ze...

De docu was erg leuk, wel heel kort.... was een byzondere man
              knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Inderdaad, de Moog zie je op allerlei oudere platen langskomen als synthesizer, en die dingen klonken beter dan de digitale uit de 80er jaren. Pas toen de kloksnelheden bij yamaha , Korg, Roland en Kutzweil flink opgeschroefd werden konden ze mee met de moog's.

beetje vergelijkbaar met Hammond, de beste is nog altijd de toonwielgenerator in de B3. Dat hikje hebben ze nog steeds niet digitaal gekregen...

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

Niet de enige overleden toetsenman... Tot groot verdriet van velen is ook Glenn Corneille overleden (pianist van Do).... Voor de jeugd; hij speelde ook piano in het programma "de notenclub"...

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door **************

Inderdaad, de Moog zie je op allerlei oudere platen langskomen als synthesizer, en die dingen klonken beter dan de digitale uit de 80er jaren. Pas toen de kloksnelheden bij yamaha , Korg, Roland en Kutzweil flink opgeschroefd werden konden ze mee met de moog's.

beetje vergelijkbaar met Hammond, de beste is nog altijd de toonwielgenerator in de B3. Dat hikje hebben ze nog steeds niet digitaal gekregen...
                    @ Docter db jaja, jij denkt weer aan iets anders hé [][:0]
                    @ Mac, bij mijn weten is de MOOG nooit geevenaard, yamaha, korg en roland kwamen wel in de buurt bvb :

de CS reeks van yamaha !
                    de polysix van korg !
                    De jupiter 6-8 van roland !
                    Het is zelfs zo dat ze bij de juno 6 en juno 60 een chorus inbouwden om hem toch wat warmte te geven, de chorusruis was gratis [B)]
                    Kurtzweil is een verhaal apart !

Mac, over de B3, tja wat moet je daar van zeggen : toptoptoptoptop
                    Hier in mijn buurt in Lokeren staat er eentje met de originele leslie's , ga er soms eens op gaan jammen tot ik een *rg*sm* krijg heerlijk [8D]

Hier een linkje voor de synthesizer liefhebbers :

sis

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door AJB

Niet de enige overleden toetsenman... Tot groot verdriet van velen is ook Glenn Corneille overleden (pianist van Do).... Voor de jeugd; hij speelde ook piano in het programma "de notenclub"...
                      Zie het hier ook net op de website van de TROS !
                      AVROTROS maakt cultuur toegankelijk voor iedere Nederlander, van jong tot oud.

Ben geschokt !
                      sis

Comment

• DJ_Robin
                        • Jul 2001
                        • 610

Ik heb nog met Glenn mogen werken in de ArenA bij Rene Froger & tijden de oefingen in de Focus studios
                        Ik schrok wel even toen ik dit hoorde.
                        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• kokkie
                          • Nov 2003
                          • 1166

Jean-Michel Jarre, Vangelis en Emerson-lake & Palmer ken ik wel, maar erger, Glenn ook!
                          Heeft naast zijn studiowerk, notenclub en als pianist van Do ook heel veel als Pianist op bedrijfsfeestjes, corporate evenementen etc, gespeeld. Toffe gozer, nooit moeilijk, jammer dat hij niet meer onder ons is!!!
                          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• van bliebhoven
                            • Jan 2004
                            • 25

ik heb hier ook nog een minimoog staan
                            ooit gekocht voor 800 gulden toen iedereen ineens zo,n dx 7 wilde hebben!~

Comment

Working...