Pastor geëlektrocuteerd bij dopen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

    Pastor geëlektrocuteerd bij dopen

    citaat:Een 33-jarige Texaanse pastor is zondagochtend geëlektrocuteerd toen hij in het water stond voor een doopdienst en een microfoon bij wilde stellen. Daarbij is kortsluiting ontstaan. Hij is enige tijd later in het ziekenhuis dood verklaard.

    Het water komt bij de baptisten meestal tot over het middel. De vrouw die gedoopt zou worden was het water nog niet ingestapt en is niet gewond geraakt. Er waren 800 mensen bij de dienst aanwezig. Diezelfde avond is er een herdenkingsdienst gehouden waar 1.000 mensen aanwezig waren. De pastor liet een vrouw en twee kinderen achter.

    Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/59007
    Kan dat eigenlijk wel? Staat een microfoon onder zulke hoge spanning?[?]
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

    #2
    Je hebt helemaal geen hoogspanning nodig om geëlektrocuteerd te worden..
    We're ready to party, are you?

    Comment

    • Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

      #3
      Is Peter Frampton ook niet eens half of helemaal geëlectrocuteeerd?

      Mooi Scrabble woord... geëlectrocuteerd...
      Olaf Duffhuës

      **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

      Comment

      • DJP-BIM
        • Jan 2004
        • 289

        #4
        er bestaat zelfs ergens een filmpje van, van een persoon die een optaterd krijgt van een mic.

        Wellicht hier ergens op het Forum??
        bimshowequipment.nl

        Comment

        • ostracized
          • May 2002
          • 214

          #5
          we hebbben wel eens meegemaakt dat een zanger/gitarist klaagde over een tinteling aan zijn tong als hij zong :P
          later bleek er ruim 100V tussen zijn snaren en de mic te staan... na enig speuren hebben we een onaangesloten aarde in de gitaaramp aangetroffen, en een vreemde wirwar van niet definieerbare draden :S....
          maar goed was een hobbybandje met eigen meuk, zelf gelukkig nog nooit meegemaakt...

          grtz otto
          (...)

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            slechte engelbewaarder denk ik dan...
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • Mark-LED
              • May 2004
              • 822

              #7
              Zou fantoom hier ook een rol in spelen?

              Comment

              • jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

                #8
                citaat:Geplaatst door Dj Mark

                Zou fantoom hier ook een rol in spelen?
                Dat is slechts 48V. Wil je daar aan doodgaan, dan moet er wel heel veel stroom gaan lopen!

                Lijkt me een gevalletje van kapotte mengtafel die niet aan de randaarde hing.

                Comment

                • Vervallen

                  #9
                  de hoogte van het voltage wil niks zeggen over de schade die het kan aanrichten. Dit heeft nog altijd te maken met de amperage.

                  Comment

                  • daantje
                    • Aug 2004
                    • 265

                    #10
                    dat hheb ik ook nog wel eens dat je de mengtafel onder stroom staat. nou en gelukkig heb ik het overleefd als ik dit zo lees.
                    grtz daniël
                    can you feel the light [:)]

                    Comment

                    • elmer
                      • Jul 2003
                      • 139

                      #11
                      kijk als die pastoor een pacemaken heeft, kan die 48v misschien al wel voldoende zijn.

                      jij enig idee Axs?

                      Comment

                      • Speakertje
                        • Mar 2005
                        • 462

                        #12
                        Een stroom van ik meen 200 mA schijnt al genoeg te zijn om niet meer op te staan. Heb het van de week ergens gelezen, zal het eens opzoeken.

                        Edit: Stroom van 30 mA bij 230 V heeft vaak al een dodelijke afloop. Waarde die ik hierboven noemde ligt dus eigenlijk wel erg hoog.
                        M.v.g. Sander
                        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

                        Comment

                        • DJ.T
                          • Nov 2002
                          • 1502

                          #13
                          De duitsers hebben in de tweede wereldoorlog niet alleen maar slechte dingen gedaan. (neem dit aub niet serieus, het is natuurlijk verschrikkelijk ook hoe ze aan deze gegevens gekomen zijn)
                          Ze hebben ook getest wat stroom doet op het menselijk lichaam.
                          Er zijn uitgebreide tabellen te vinden met allerlei verschillende metingen.
                          Het zegt ook helemaal niets hoeveel V er gebruikt wordt, je hart kan het zelfs begeven als het onder zwakstroom staat.

                          Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een mic onder stroom stond, bleek van de mengtafel af te komen.
                          De spreker klaagde er over, maar elke keer als hij het melde en ik ging voelen, voelde ik zelf niets.
                          Ik had goed schoeisel aan, hij niet.
                          Dit is dus ook weer een belangrijke factor!
                          We're ready to party, are you?

                          Comment

                          • pilot
                            • Nov 2003
                            • 267

                            #14
                            is al vaker gebeurd toch,ook met andre hazes.Maar ben wel benieuwd hoe het kan.Mss toch alles maar draadloos maken
                            master-qsc en de rest

                            Comment

                            • kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

                              #15
                              Ik heb ******** (niet sounds) weleens iemand zien reanimeren met een kabel die hij alleen maar uit een microfoon trok, dus ik zou zeggen, vlak die Amerikaanse shit niet uit!!!!
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                              Comment

                              Working...