DJ: jullie spelen alle nummers!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

DJ: jullie spelen alle nummers!

Waar ik eens lekker mijn gal over wil spuwen. Het is het laatste jaar wel erg irritant aan het worden met DJ's en setlijsten. 2 van de 3 DJ gaan zeiken 'jullie spelen alle nummers' of 'er is niets voor mij over' als je een setlijst overdraagt.

1) waarom ga je niet van te voren bellen

2) als wij 30 tot 40 nummers kiezen dan zijn er toch nog ongeveer 200 erkende classics over.
    (ik heb me voorgenomen lijsten voor de DJ op de achterkant te gaan printen. iets in de trend van 'paradise by the dashboardlight, I will survive, abba, boney-M, YMCA enz. Een paar nummers die best wel zouden kunnen werken op een classicsparty als je verstand van je vak zou hebben)

3) wat denken ze? als ik twee man techniek en 9 muzikanten tegelijk in beweging wil krijgen doen we dat met 'roept U maar'? "oh de DJ heeft niet genoeg platen mee. Laat ik maar even 11 nieuwe handgeschreven lijsten maken aangepast aan de wensen van de man die zich verhuurd als 'classics-DJ' maar helaas slechts 30 titels in dat genre heeft?

Gisteren weer zo een eikel die eindigt met nummers waar jij mee zou gaan openen. (en wel gratis doorprikken met een grote bek erbij toe)
    lekker belangrijk!
  • RL sound
    • Jan 2003
    • 156

Ik vrag altijd eerst de set lijst van de band of artiest wat ze gaan zingen of spelen en daar pas ik me aa, ik heb de keuze uit twee cd koffers en een koffer vol met MD schijfen waarmee ik het publiek kan voorzien vanm uziek, en het moet me heel raar zijn als je daar niet iets in heb wat de band of artiest speelt.

Werk heel vaak met nederlands talige zangers en zangeressen en die spelen nu eenmaal de bekende classics, nou dan ga je als dj toch andere nummers zoeken die ook classics zijn, er zijn zovele, dus ook ik even gal spuwen over die dj`s die dat niet kunnen.

Ruud.
    Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• tididi
      • Aug 2001
      • 352

Gisteren weer zo een eikel die eindigt met nummers waar jij mee zou gaan openen. (en wel gratis doorprikken met een grote bek erbij toe)
      [/quote]
      en daar komt dus je creativiteit aan te pas en je muziek kennis.
      wat ik bedoel is dat je je meteen gaat aanpassen en een ander muziek stuk gaat zoeken wat er goed aanpast en niet de schuld geven aan de andere dj

nu komt pas je talent naar boven of je je waar kan maken als dj.

p.j

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Eh, je staat gereed om te spelen, Inval blazer met bladmuziek want de vaste trompettist is ziek. geluidsman en lichtman op cue. ineens moet je een ander eerste nummer gaan spelen.

Ja wij spelen ook 200+ classics. Maar op zo een moment even liever geen werkoverleg op het toneel voor het publiek. Heeft weinig met je talent als DJ te maken.
        lekker belangrijk!

Comment

• MC Party
          • Sep 2003
          • 481

Mss de volgende keer zelf even vooraf contact opnemen met de dj ?

Ik probeer altijd samen tot een resultaat te komen ipv elkaar zwart maken...
          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Of misschien had Tididi niet begrepen dat het hier over een 9-koppige band+crew gaat en niet om een plaatjesdraaier.
            @ MC Party: Lees de eerste zin van de eerste post nog eens...[}]

Lezen mensen de posts niet eens meer of zo, het staat er toch allemaal duidelijk.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• MC Party
              • Sep 2003
              • 481

2sparky: 'Waar ik eens lekker mijn gal over wil spuwen.'

Ja denk dat de band zelfde verantwoording heeft als de dj. Beiden zitten dus evenzeer fout wanneer ze niet even contact zoeken voor aanvang.

"En wel gratis doorprikken met een grote bek erbij toe."
              Ja frustratie en dat moet er soms uit. Dit alles door de slechte communicatie.
              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Mark-LED
                • May 2004
                • 822

Als ik een band aan moet vullen, vraag ik van tevoren een setlist. Over het algemeen zijn het coverbands en weten ze de zaal al wel redelijk tot bewegen te krijgen, dan is het voor mij alleen maar zaak om goede muziek neer te zetten zonder dat ik nummers van de band draai, is over het algemeen niet teveel moeite met 6 volle cd koffers..

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Okee, 3e zin dan, punt blijft hetzelfde.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Weer een organisatie die wel een oeie band inhuurt, maar een prutser dj!
                    Ik werk met enige regelmaat samen met coverbands, n og nimmer heeft een playlist mij in velegenheid gebracht.
                    In een eerder onderwerp heb ik showband wel eens zitten stangen met de stove: "Hoe goed de band ook is, ik draai meer classics"

Sommige mensen denken dat ze dj zijn als ze een kissie classics hebben, die dj;s kosten dan een paar sappies en honderd euro...
                    Inmiddels weet ik wat ik aan die mannen/jochies heb...geen ene klote.
                    Ze zijn ook geen srieuze concurentie...ik kan maar op 1 plaats tegelijk zijn.

Deel wel de frustratie van showband, andersom heb ik het namelijk ook regelmatig: ik doe een inloopje, band doet haar eerste set...ik ga daarop verder, band zet de tweede set in met volkomen andere nummers dan op het briefje stond ( waar ik eerst een paar keer om heb moeten vragen).
                    Ik blijf tussen de tweede en de derde set nog af van wat ze hebben opgegeven te gaan spelen in de derde set, maar in die set zitten opeens nummers die ik al tussen set 2 en 3 in heb gedraaid...maar dus niet op de playlist van de band stonden...

Het blijft een kjwestie van samenwerking, maar het valt of staat met de professionele insteek van zowel band als dj. Waarbij ik Showband volkomen gelijk moet geven voorwat betreft het hoge gehalte "wannabee"dj's.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• discomidway
                      • May 2005
                      • 140

[quote]Geplaatst door moderator

"Hoe goed de band ook is, ik draai meer classics"

Draai zelf miss nie zo lang een jaar of 5 ofzo.
                      Maar merk op steeds meer bruiloften en partijen dat mensen helemaal niet zitten te wachten op de hele aaf relight me fire ed...

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

dat is dan ook weer een voordeel, ik heb zo'n beetje alle klappertjes vanaf begin jaren 60 tot aan de laatste releases....dus laat de band maar komen die completer is...dat was de strekking van mijn opmerking mr. midway
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• deurklink

Even de andere kant.... 2 weken geleden feestje draaien in het o zo mooie wierden! 2500+ man/vrouw gegarandeerd leuk feestje! Ik moest "draaien" en PPM zal een leuke set weggeven! Geen probleem! Ruim van te voren om playlist gevraagd.. Ja komt zo ! Na de eerste set/pauze van PPM een setlist! Fijn! kijken wat er op staat... De helft had ik al gedraaid van te voren of in de eerste pauze... Zonde! Maar dit was dus een geval van HE BAND WAAR BLIJFT JE PLAYLIST Mocht niet wegnemen dat het een geslaagde avond was! Maar blijft jammer..

Nog even terug komen op het topic..! Als je als "dj" niet kan aanpassen aan de band... zucht...

Comment

• Vervallen

play list? Daar heb ik nog nooit mee gewerkt. Wij hebben meer dan 20.000 plaattitels en ik zie op het moment zelf wel wat ik ga draaien. Ik heb een aantal verzoeknummers van de klant en probeer in dat gengre te draaien. En pas dit eventueel aan als het publiek wat anders wil.

Maar ik kan niet een week van te voren weten wat ik ga draaien. Ligt aan de mensen, omgeving, het weer, de sfeer en noem maar op. 9 van de 10 keer heb ik de klant nog nooit gezien en weet ik totaal niet wat ik kan verwachten. Dat maakt dit vak zo leuk.

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

In een dergelijk geval moet naar mijn mening de meest flexibele partij (de DJ dus in dit geval) zich proberen aan te passen aan de minst flexibele (de band). Een DJ zet gewoon een ander CD-tje op en c'est ça, een band moet daar toch meestal wat aan repeteren.

Verder denk ik ook dat dit vooral vaak een tekortkoming van de organisatie is, ik vind het in eerste plaats hun verantwoording te zorgen dat er met professionele mensen word gewerkt. En een profi- band en dito DJ komen er écht wel uit!

Verder zal naar mijn inzicht in 9 van de 10 gevallen de DJ zich op de achtergrond houden t.b.v. de band (vooraf en pauzes). En als de band dan klaar is, mag de DJ twee uur los...

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...