Theater vak beurs 2006

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joe
    • Jan 2003
    • 446

    #91
    Ik was in ieder geval erg onder de indruk van de scan mogelijkheid op de nieuwe shure's. Jammer dat er op dit moment alleen maar Senh. in de loods staat. Wellicht is het mogelijk om alleen een shure ontvanger samen met het softwarepakket te kopen...........
    Je kan ze huren bij me

    Comment

    • rinus bakker
      • Mar 2002
      • 5430

      #92
      Deze hele discussie onersteunt mij in de constatering dat er in dit vak alijd weer mensen te vinden zijn die geen idee hebben wat ze aan het doen zijn.
      Trussje plus lampen zal echt niet zo zwaat geweest zijn, maar de arm waar ie nu op russte was wel gauw 4 keer zo lang als de normale vork.
      Sommetje:
      Normaal mag er ca 300kg op de 30cm 'draagvork' (met een last gecentreerd op het midden van de vork en niet op het uiterste puntje).
      Het toelaatbaar buigmoment is dus ca. 900 Nm.
      De afstand was nu ca. 2m (schat ik), dus hou je over
      900 / 2 = 450 N = 45 kg aan toelaatbare last.
      En daar zal het niet zoveel gescheelt hebben.
      En de indruk bleef bij mij achter dat die twee omgekeerde outriggers (stempelpoten) toch echt al behoorlijk scheef gebogen stonden.

      Ik had altijd een behoorlijk grote pet op van Genie en Novon,
      maar het is nu wel een clownmutjse geworden!
      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

      Comment

      • joe
        • Jan 2003
        • 446

        #93
        Het toelaatbaar buigmoment is dus ca. 900 Nm.
        De afstand was nu ca. 2m (schat ik), dus hou je over
        900 / 2 = 450 N = 45 kg aan toelaatbare last.
        En daar zal het niet zoveel gescheelt hebben.
        Tja... misschien hadden ze wel zoiets.. "kijk eens wat je met onze ginie kan en mag"
        En was er dus wel over nagedacht, alleen de uitvoer met de lijmklemmen ziet er niet zo mooi uit.

        Dus mijn vraag @ rinus. Als ze niet boven die 900Nm komen mag dit dan.
        Een aantal punten die je mee kan nemen zijn.
        Je zit binnen: dus geen wind.
        Je zat niet echt hoog: dus hij kanteld minder snel.
        Je hebt wel publiek die er tegen aan kan leunen/lopen.
        Er lopen/staan mensen onder: veiligheid marge.


        Gr.
        Marco
        Last edited by joe; 22-01-06, 13:42.

        Comment

        • rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

          #94
          Originally posted by joe
          Tja... misschien hadden ze wel zoiets.. "kijk eens wat je met onze Genie kan en mag" (1)
          En was er dus wel over nagedacht, alleen de uitvoer met de lijmklemmen ziet er niet zo mooi uit.
          Dus mijn vraag @ rinus.
          (2) Als ze niet boven die 900Nm komen mag dit dan.
          Een aantal punten die je mee kan nemen zijn.
          Je zit binnen: dus geen wind.
          Je zat niet echt hoog: dus hij kanteld minder snel.
          Je hebt wel publiek die er tegen aan kan leunen/lopen.
          Er lopen/staan mensen onder: veiligheid marge.
          (1) tussen 'kunnen' en 'mogen' zit een wezenlijk verschil.
          Zolang ze niet instorten, afbreken of ompleuren kan het dus wel.
          Maar wie heeft het dan nog over een veiligheidsmarge tegen die bezwijkfenomenen?
          Als ze "net-niet" omlazeren kun je het toch moeilijk veilig noemen.

          (2) Mogen? Dat is andere koek. Want we worden geacht een hele reeks aan mogelijke geavren te onderkennen en de risico's daarbij af te wegen en zo mogelijk te verkleinen.
          Bij het vaststellen van die risico's kom je dus toch weer uit op sterkte- en stabiliteitsberekeningen en het gegeven dat er "zich mensen zullen ophouden in de bedreigde zone".
          Daar waar we zo een verhoogd risico vaststellen wordt er in het algemeen (NPR 8020-10) van ons verwacht dat we de veiligheidsfactor in de berekeningen verdubbelen, zodat de kans op ongevallen als gevolg van breken, omvallen enz sterk verkleind wordt.
          Maar dat staat natuurlijk niet zo letterlijk in een of andere wet.

          Wat dat betreft is de snelheidbeperking op de wegen duidelijker
          - en ook die Wet wordt toch niet door iedereen netjes opgevolgd.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

          Comment

          Working...