Poppodium Almelo

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • deurklink

    Poppodium Almelo

    Almelo krijgt een poppodium. Na ruim twaalf jaar debatteren kan binnenkort de schop de grond in. De gemeenteraad heeft gisteravond met het plan ingestemd.
    Het poppodium kost de gemeente Almelo tien miljoen euro. Kleine partijen in de gemeenteraad vinden dat bedrag te hoog. Maar met zes stemmen tegen konden ze niets beginnen. Volgens wethouder Isendoorn heeft Almelo het poppodium echt nodig om weer aantrekkelijk te worden voor de regio. Nu nog trekken veel jongeren de stad uit voor concerten en discotheken. Dat hoeft niet meer als het poppodium er is. Isendoorn wil zo snel mogelijk met de bouw beginnen.

    (bron: RTV oost)

    Ik vind het goed nieuws! Aangezien ik in Almelo woon en ik liever niet ver reis. Bedoeling is dat ze met een grote van 1000 bezoekers (grote zaal) de grotere namen binnen kunnen halen. Iets wat in poppodium Harderberg niet kan! Niet alleen de grote, ook een niet zo beste bereikbaarheid werkt daar tegen. Ook moet het facilitair gezien beter gebouwd worden zodat opnamens etc. beter zijn uit te voeren. (ben benieuwd of ze dat goed gaat lukken).

    De funtie van discotheek (wat Harderberg nu ook heeft) zal blijven. Maar een discotheek in Almelo!? Iedereen die geschiedenis kent van "grotere kroegen in Almelo" dan een "standaard kroeg" weet dat die niet zo best is.

    Gevolg is dat podium Harderberg dicht gaat (de uitbater gaat het dus in Almelo proberen)weet niet wat er mee gaat gebeuren verder. Hoorde links en rechts dat de programmering in Harderberg goed schijnt te zijn. Nu nog hopen dat het in Almelo ook een succes word!
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #2
    Kijk...Mac krijgt weer werk... Als ze het meteen net zo goed doen als in Hardenberg, dan rij ik er graag heen, indien nodig!
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • vasco
      • Oct 2003
      • 2567

      #3
      Misschien ook leuk nieuws voor Mark Vreeswijk (bekend als DJ Mark hier op het forum). Ik weet dat hij meer doet dan alleen drive-in en hij komt uit Almelo.

      Comment

      • showband
        • May 2001
        • 4524

        #4
        leuk forumonderwerp:



        lekker belangrijk!

        Comment

        • Mark-LED
          • May 2004
          • 822

          #5
          citaat:Geplaatst door vasco

          Misschien ook leuk nieuws voor Mark Vreeswijk (bekend als DJ Mark hier op het forum). Ik weet dat hij meer doet dan alleen drive-in en hij komt uit Almelo.
          Ik volg dit poppodium al een tijdje, maar ben er niet 24/7 mee bezig. De locatie hebben ze in ieder geval al tegen vind ik. Net buiten het centrum, richting een asociale wijk en aan de jachthaven/station.

          Bovendien, ik twijfel of het wel gaat lopen. Almelo kent sinds 1 december weer een nieuwe kroeg, Nederlands grootste kroeg als je de kranten moet geloven. Deze organiseren ook dansavonden (gunstig voor mij) en daar komt ook al redelijk wat jeugd op af. Maar het is natuurlijk de vraag of deze kroeg uberhaupt wel gaat lopen, omdat de vorige eigenaar ook na 4 maanden weer vertrokken was en ik afgelopen week eens besloot om een avond aan het schap te gaan zitten, ben er om half 10 gaan zitten, ben er om half 11 uitgestuiterd omdat ik er zat van was alleen met de barkeeper te zitten, waar je niks mee te praten hebt.

          Laat mij maar gewoon in m'n oude vertrouwde Shamrock staan, bevalt me het allerbest. (alhoewel ze me best mogen bellen voor het geval ik nodig ben [8)])

          Comment

          • deurklink

            #6
            citaat:Geplaatst door Dj Mark

            citaat:Geplaatst door vasco

            Misschien ook leuk nieuws voor Mark Vreeswijk (bekend als DJ Mark hier op het forum). Ik weet dat hij meer doet dan alleen drive-in en hij komt uit Almelo.
            Ik volg dit poppodium al een tijdje, maar ben er niet 24/7 mee bezig. De locatie hebben ze in ieder geval al tegen vind ik. Net buiten het centrum, richting een asociale wijk en aan de jachthaven/station.

            Bovendien, ik twijfel of het wel gaat lopen. Almelo kent sinds 1 december weer een nieuwe kroeg, Nederlands grootste kroeg als je de kranten moet geloven. Deze organiseren ook dansavonden (gunstig voor mij) en daar komt ook al redelijk wat jeugd op af. Maar het is natuurlijk de vraag of deze kroeg uberhaupt wel gaat lopen, omdat de vorige eigenaar ook na 4 maanden weer vertrokken was en ik afgelopen week eens besloot om een avond aan het schap te gaan zitten, ben er om half 10 gaan zitten, ben er om half 11 uitgestuiterd omdat ik er zat van was alleen met de barkeeper te zitten, waar je niks mee te praten hebt.

            Laat mij maar gewoon in m'n oude vertrouwde Shamrock staan, bevalt me het allerbest. (alhoewel ze me best mogen bellen voor het geval ik nodig ben [8)])
            Euh welke asociale wijk bedoel je eigenlijk? Want het komt bij het station aan de kant van het gerechtsgebouw! (dus bij de haven) vanaf station 5 min lopen en vanaf centrum 5 min. Politie bureau 3 min net als de brandweer/ambulancepost en 3 min vanaf de gerechtsbank (hoezo snelrecht )! Denk vanaf de snelweg 10 min met de auto te bereiken.

            En waagplein 1 is een aardig succes geweest afgelopen weekend donderdag, vrijdag, en zaterdagavond was het druk tot wachtrijen voor deur toe! (ja je moet toch wat als je in theater werkt en vroeg thuis bent) Maar dat is een ander onderwerp.

            Om eerlijk te zijn lijkt het me leuk om daar te werken dus ga ook zeker kijken hoe ik er tussen kan komen!

            Comment

            • Mark-LED
              • May 2004
              • 822

              #7
              citaat:Geplaatst door deurklink

              citaat:Geplaatst door Dj Mark

              citaat:Geplaatst door vasco

              Misschien ook leuk nieuws voor Mark Vreeswijk (bekend als DJ Mark hier op het forum). Ik weet dat hij meer doet dan alleen drive-in en hij komt uit Almelo.
              Ik volg dit poppodium al een tijdje, maar ben er niet 24/7 mee bezig. De locatie hebben ze in ieder geval al tegen vind ik. Net buiten het centrum, richting een asociale wijk en aan de jachthaven/station.

              Bovendien, ik twijfel of het wel gaat lopen. Almelo kent sinds 1 december weer een nieuwe kroeg, Nederlands grootste kroeg als je de kranten moet geloven. Deze organiseren ook dansavonden (gunstig voor mij) en daar komt ook al redelijk wat jeugd op af. Maar het is natuurlijk de vraag of deze kroeg uberhaupt wel gaat lopen, omdat de vorige eigenaar ook na 4 maanden weer vertrokken was en ik afgelopen week eens besloot om een avond aan het schap te gaan zitten, ben er om half 10 gaan zitten, ben er om half 11 uitgestuiterd omdat ik er zat van was alleen met de barkeeper te zitten, waar je niks mee te praten hebt.

              Laat mij maar gewoon in m'n oude vertrouwde Shamrock staan, bevalt me het allerbest. (alhoewel ze me best mogen bellen voor het geval ik nodig ben [8)])
              Euh welke asociale wijk bedoel je eigenlijk? Want het komt bij het station aan de kant van het gerechtsgebouw! (dus bij de haven) En waagplein 1 is een aardig succes geweest afgelopen weekend donderdag, vrijdag, en zaterdagavond was het druk tot wachtrijen voor deur toe! (ja je moet toch wat als je in theater werkt en vroeg thuis bent) Maar dat is een ander onderwerp.

              Om eerlijk te zijn lijkt het me leuk om daar te werken dus ga ook zeker kijken hoe ik er tussen kan komen!
              Kerkelanden, ze hoeven het station maar onderdoor, busplein over en ze zijn er al.

              Waagplein 1 was druk bezocht inderdaad, maar wees eerlijk, is dat over 3 maand nog zo? Ik denk het niet. Ik blijf erbij dat het beginnersdrukte is.

              Waar werken, Waagplein of Poppodium?

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                citaat:
                Ik vind het goed nieuws! Aangezien ik in Almelo woon en ik liever niet ver reis. Bedoeling is dat ze met een grote van 1000 bezoekers (grote zaal) de grotere namen binnen kunnen halen. Iets wat in poppodium Harderberg niet kan! Niet alleen de grote, ook een niet zo beste bereikbaarheid werkt daar tegen. Ook moet het facilitair gezien beter gebouwd worden zodat opnamens etc. beter zijn uit te voeren. (ben benieuwd of ze dat goed gaat lukken).

                De funtie van discotheek (wat Harderberg nu ook heeft) zal blijven. Maar een discotheek in Almelo!? Iedereen die geschiedenis kent van "grotere kroegen in Almelo" dan een "standaard kroeg" weet dat die niet zo best is.

                Gevolg is dat podium Harderberg dicht gaat (de uitbater gaat het dus in Almelo proberen)weet niet wat er mee gaat gebeuren verder. Hoorde links en rechts dat de programmering in Harderberg goed schijnt te zijn. Nu nog hopen dat het in Almelo ook een succes word!
                a de kerkelanden zijn al jaren niet meer zo erg als vroeger, wegens algehele renovatie,
                b de waagplein heeft een enorme buffer met cash als aanloop-budget,
                c zit er een gerenommeerd bedrijf tussen de gemeente en de klant, qua pop-podium
                d is er in het verleden al vaker geprobeed zoiets op te zetten, zonder succes, maar daar zijn de oorzaken dan ook wel van bekend,

                en e : herman Finkers is al verhuisd uit Almelo. Nou de rest nog...


                Oh, die programmering die wel goed schijnt te zijn: 3x toto, steve vai, tower of power, nog wat persoonlijke favo's als Saxon en Y&T, zet dat in almelo, en het draait. Wel deftig personeel achter de bar, en achter de kassa, en garderobe (en dus geen SubRosa-idioten) en ik ken sowieso al 50 vaste klanten ...

                Comment

                • deurklink

                  #9
                  citaat:Geplaatst door **************

                  citaat:
                  Ik vind het goed nieuws! Aangezien ik in Almelo woon en ik liever niet ver reis. Bedoeling is dat ze met een grote van 1000 bezoekers (grote zaal) de grotere namen binnen kunnen halen. Iets wat in poppodium Harderberg niet kan! Niet alleen de grote, ook een niet zo beste bereikbaarheid werkt daar tegen. Ook moet het facilitair gezien beter gebouwd worden zodat opnamens etc. beter zijn uit te voeren. (ben benieuwd of ze dat goed gaat lukken).

                  De funtie van discotheek (wat Harderberg nu ook heeft) zal blijven. Maar een discotheek in Almelo!? Iedereen die geschiedenis kent van "grotere kroegen in Almelo" dan een "standaard kroeg" weet dat die niet zo best is.

                  Gevolg is dat podium Harderberg dicht gaat (de uitbater gaat het dus in Almelo proberen)weet niet wat er mee gaat gebeuren verder. Hoorde links en rechts dat de programmering in Harderberg goed schijnt te zijn. Nu nog hopen dat het in Almelo ook een succes word!
                  a de kerkelanden zijn al jaren niet meer zo erg als vroeger, wegens algehele renovatie,
                  b de waagplein heeft een enorme buffer met cash als aanloop-budget,
                  c zit er een gerenommeerd bedrijf tussen de gemeente en de klant, qua pop-podium
                  d is er in het verleden al vaker geprobeed zoiets op te zetten, zonder succes, maar daar zijn de oorzaken dan ook wel van bekend,

                  en e : herman Finkers is al verhuisd uit Almelo. Nou de rest nog...


                  Oh, die programmering die wel goed schijnt te zijn: 3x toto, steve vai, tower of power, nog wat persoonlijke favo's als Saxon en Y&T, zet dat in almelo, en het draait. Wel deftig personeel achter de bar, en achter de kassa, en garderobe (en dus geen SubRosa-idioten) en ik ken sowieso al 50 vaste klanten ...

                  Mooi dat is inderdaad programmeren ! Toto :S Zo dicht in de buurt? Dat is dan wel lang geleden zeker!? Maar heb je nog connecties bij die mensen mac? Ik zoek nog een baan

                  Comment

                  • Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

                    #10
                    citaat:Geplaatst door **************

                    a de kerkelanden zijn al jaren niet meer zo erg als vroeger, wegens algehele renovatie,
                    b de waagplein heeft een enorme buffer met cash als aanloop-budget,
                    c zit er een gerenommeerd bedrijf tussen de gemeente en de klant, qua pop-podium
                    d is er in het verleden al vaker geprobeed zoiets op te zetten, zonder succes, maar daar zijn de oorzaken dan ook wel van bekend,

                    en e : herman Finkers is al verhuisd uit Almelo. Nou de rest nog...


                    Oh, die programmering die wel goed schijnt te zijn: 3x toto, steve vai, tower of power, nog wat persoonlijke favo's als Saxon en Y&T, zet dat in almelo, en het draait. Wel deftig personeel achter de bar, en achter de kassa, en garderobe (en dus geen SubRosa-idioten) en ik ken sowieso al 50 vaste klanten ...
                    a. Kerkelanden is nog steeds niks
                    b. idd, die buffer houd het de eerst komende maanden wel even uit
                    d. SubRosa idee dus, en dat is precies waar ik nu ook weer bang voor ben. Heel misschien herinneren jullie je de jamsessie's nog die tot vorig jaar gehouden werden in de bib, bovenste etage. In het begin leuk, totdat ze meer bezig waren met het regelen van techniek dan met het binnenhalen van publiek. Heb daar het nodige licht geschoven, maar of ik er lol aan heb beleefd? Niet bepaald. Zelfde mensen in het 'bestuur' als subrosa toen had, en dat is in het verleden gebleken dat dat niet werkt...

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      citaat:Geplaatst door deurklink
                      [br
                      Mooi dat is inderdaad programmeren ! Toto :S Zo dicht in de buurt? Dat is dan wel lang geleden zeker!? Maar heb je nog connecties bij die mensen mac? Ik zoek nog een baan
                      nee, nog net geen (of net wel) een jaar,

                      enne die baan zal wel eenn part-time job worden, de hardenbergploeg komt ook mee.

                      Comment

                      • JohnHa
                        • Jan 2002
                        • 57

                        #12
                        Voor de intimi: "" Huub Rosa "" ?????

                        Comment

                        • deurklink

                          #13
                          Ben wel eens in sub rosa geweest john maar je praat voor mij raadsels! En willen die mensen uit harderberg ook mee naar Almelo ja? Hoorde wel dat er veel partimers aangenomen gingen worden rond de 70..

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            citaat:Geplaatst door JohnHa

                            Voor de intimi: "" Huub Rosa "" ?????
                            Arthur Rosa klinkt mij bekender.

                            Maar toen daar vroeger UFO speelde hebben we bijna de eerste 2 uur buiten in de rij gestaan, omdat er iemand bij de muntenkassa en garderobe alle dubbeltjes en kwartjes ging tellen tussen de verkoop door... [V][V][V]
                            Veel vrijwilligers, maar geen vakmensen, ook niet qua horeca, er liep sávonds toch een kleine 3000 euro de deur uit. En met dat budget was sub rosa te redden geweest.
                            Maar ik zie t wel. in hardenberg hangt een deftige set, en ik vermoed dat er in almelo hetzelfde te hangen komt.

                            Comment

                            • deurklink

                              #15
                              Ben nog steeds geïntereseerd in het podium... Wat voor'n set hangt er in podium dan? Ik denk dat meneer potgieter (uitbater) ze zaken wel wat beter voor elkaar heeft dan het oude subrosa gebeuren... En met een subsidie van 10 miljoen kan je een behoorlijk podiumpje bouwen dacht ik toch zo!

                              Comment

                              Working...