wat hebben ze nu bedacht ? BULLFOG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaspertje
    • Dec 2005
    • 229

Originally posted by Pieter Huijgen
    ...goedkoop alternatief voor CO2 wappers?

http://www.effectsco.com/co2jet.htm

wat kost zoon ding dan ???

mvg jasper
    sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• Janvanbree
      • Mar 2006
      • 3

Ik heb inmiddels een aantal van deze apparaten en ik moet zeggen dat de eerste indrukken redelijk positief zijn! Veel rook en bewegingen werken ook wel aardig. Temperatuur regelijk had wat strakker gemogen, maar al met al een grappig ding.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Heb ze laatst bij AD gezien. Vind ze ook wel grappig EN je hebt je rook snel door de HELE ruimte verspreid! Dus er is een markt voor.

Ligt het aan mij of lijken die Co2-gevallen op die robots uit Dr. Who?

Comment

• embie
          • Mar 2002
          • 83

Ik heb zo'n ding een weekje geleden getest.
          mijn bevindingen:

De Bullfog is leuk effect dat je show zal stelen op feestjes ed...

Het is echter niet het soort apparaat waarop alle verhuurbedrijven aan het wachten waren. Je spreekt hier immers niet over een rookmachine zoals JEM of andere topmerken.

Het toestel spuit ongeveer ± 15 seconden rook en moet daarna enkele minuten opwarmen (zoals de meeste rookmachientjes). het toestel heeft 3 kanalen: pan/tilt/fog

Inderdaad is er een frame bij waarin je je bus rookvloeistof ernaast kunt hangen in de truss.

Ik heb nog geen ervaringen gehad met druppels of dergelijke.

Als je een toffe eyecatcher op je feest wilt, of (zoals eerder vermeld) de output van je laser bv wilt versterken is dit een aanrader.

Ben je op grotere produkties bezig, dan is dit toestel niet echt ideaal.
          Dan heb je mss meer aan CO2 effecten.

Adviesprijs in belgie is bijna 800,00 eur. incl Btw.

pluspunten:
          * show gegarandeerd
          * krachtige output
          * degelijk afgewerkt
          * prijs valt mee
          * extern frame voor rookvloeistof meegeleverd

minpunten
          * opwarmtijd telkens na een "spuitbeurt"
          * slechts minimale instellingen mogelijk via display (dmx adres/demo)

Comment

• wimbru
            • Sep 2003
            • 148

Die CO2-jets van Smoke Co. zijn ook niet wat ze moeten zijn: De perslucht komt binnen boven de netspannings-ingang.

Nu weet iedereen dat bij elke koppeling rijm ontstaat. Met veel vochtigheid in de zaal (verdampt zweet) heeft men snel een hele ijsklomp aan die koppeling.

Het gevolg kan zich raden: die ijsklomp smelt en druppelt op... juist!
            knal; alles donker; ook binnen de machine alles zwart...

mooi effect voor 10.000 € !

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Die netspanning loopt toch gewoon via een wartel/trekontlasting het apparaat in? Dan mag je dat soort problemen toch eigenlijk niet hebben, niet door een enkele druppel tenminste. Ik ken een discotheek waar ze in vaste installatie hangen en daar zijn dat soort problemen nog niet geweest volgens mij. Blijft een feit dat het een ontwerpfoutje is natuurlijk, ze hadden die aansluiting er beter langs kunnen plaatsen natuurlijk.

Je moet toch overigens wel aardig lang en continue blazen wil je echt een ijspegel maken in een omgeving van ongeveer 20 graden.

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

Heb de BullFogs hier ondertussen ook, ik zal eind deze week wel ff wat foto's posten.....

Bij ons is het puur als special effect, om het zo maar te noemen......
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• wimbru
                  • Sep 2003
                  • 148

Originally posted by Jasper-Lichtbron
                  Die netspanning loopt toch gewoon via een wartel/trekontlasting het apparaat in? Dan mag je dat soort problemen toch eigenlijk niet hebben, niet door een enkele druppel tenminste. Ik ken een discotheek waar ze in vaste installatie hangen en daar zijn dat soort problemen nog niet geweest volgens mij. Blijft een feit dat het een ontwerpfoutje is natuurlijk, ze hadden die aansluiting er beter langs kunnen plaatsen natuurlijk.

Je moet toch overigens wel aardig lang en continue blazen wil je echt een ijspegel maken in een omgeving van ongeveer 20 graden.
                  De toestellen die ik ken hebben een CEE22-ingang, gemonteerd op een print waar de ontstoring op gemonteerd staat.

Als de CO2-jet hangt zijn er weinig problemen want de netingang hangt boven de aansluiting van de CO2-fles.

Staat de jet echter op het podium (naar boven gericht dus), dan heb je boel!

Comment

Working...