Gisteren naar het Ameezing concert geweest in de Gelredome.
Is er bekend wie het geluid daar deed?
Zittende op de zijtribune vond ik het in ieder geval k*t[xx(]
Het laag bestond uitsluitend uit een onderaards gerommel, met een zeer nadrukkelijke seconde(s) lang voordurende resonantie.
Als je goed op de basgitarist lette (vooral als die in beeld kwam), dan is het gemis van het spel van de bassist goed hoorbaar.
Oftewel, je hoorde maar EEN zeer lage toon, en de rest niet.
Ook geen sprake van een mooie droge kickdrum.
Terwijl de subs nog wel in DRIE rijen achter elkaar als cardioide array stonden.
Wat mij ook opviel -en dat is in diverse andere topics mensen ook wel eens opgevallen- dat er bijna geen mid-laag is.
Je wordt bijna gek van het mid-hoog en hoog (Trompetten, en een gillende Tooske), terwijl een mooie sax maar ook de lage kant van de piano geheel verdween.
Soms echt met mijn vingers in mijn oren gezeten hoor.
Zo hoeft een line-array van mij niet!
Nog iemand anders geweest toevallig? Met een andere mening?
Misschien wordt ik wel een ouwe l*l. Kan...[8D]
>>> En dan heb ik het nog niet eens over de feedback af en toe, en microfoons die dicht of uit stonden bij de solisten <<<
Paul.
Is er bekend wie het geluid daar deed?
Zittende op de zijtribune vond ik het in ieder geval k*t[xx(]
Het laag bestond uitsluitend uit een onderaards gerommel, met een zeer nadrukkelijke seconde(s) lang voordurende resonantie.
Als je goed op de basgitarist lette (vooral als die in beeld kwam), dan is het gemis van het spel van de bassist goed hoorbaar.
Oftewel, je hoorde maar EEN zeer lage toon, en de rest niet.
Ook geen sprake van een mooie droge kickdrum.
Terwijl de subs nog wel in DRIE rijen achter elkaar als cardioide array stonden.
Wat mij ook opviel -en dat is in diverse andere topics mensen ook wel eens opgevallen- dat er bijna geen mid-laag is.
Je wordt bijna gek van het mid-hoog en hoog (Trompetten, en een gillende Tooske), terwijl een mooie sax maar ook de lage kant van de piano geheel verdween.
Soms echt met mijn vingers in mijn oren gezeten hoor.
Zo hoeft een line-array van mij niet!
Nog iemand anders geweest toevallig? Met een andere mening?
Misschien wordt ik wel een ouwe l*l. Kan...[8D]
>>> En dan heb ik het nog niet eens over de feedback af en toe, en microfoons die dicht of uit stonden bij de solisten <<<
Paul.
Comment