statenhal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Ja mannen, mischien komt er wat nieuws voor terug, maar er lagen daar wel heel wat herinneringen. Niet zozeer van mij, maar ik heb hier kennissen die er echt van balen..

we zullen zien wat er terugkomt.

een schouwspel is het wel idd
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

officieel zou trouwens de anton philipszaal niet alleen voor het resedentieorkest maar ook voor popconcerten zijn. Alle stoelen kunnen dan ook onder het toneel verstopt worden enzo. Maar (naar later uitkwam) de bazen van de klasiekke orkesten wilden dat liever niet en ze hebben de nooduitgangen op de bouwtekeningen in een vroeg stadium iets versmald zodat je van de brandweer alsnog amper meer mensen met staanplaatsen in die zaal kan doen dan met zitplaatsen. Volgens mij zijn er daarom maar zo een drie á vier popavonden in die zaal per jaar. Met stoelen.

Er is uit het popmuziek butget natuurlijk wél meebetaald voor die zaal....

den haag op zijn smalst.
      lekker belangrijk!

Comment

• berth
        • Apr 2004
        • 52

Originally posted by showband
        officieel zou trouwens de anton philipszaal niet alleen voor het resedentieorkest maar ook voor popconcerten zijn. Alle stoelen kunnen dan ook onder het toneel verstopt worden enzo. Maar (naar later uitkwam) de bazen van de klasiekke orkesten wilden dat liever niet en ze hebben de nooduitgangen op de bouwtekeningen in een vroeg stadium iets versmald zodat je van de brandweer alsnog amper meer mensen met staanplaatsen in die zaal kan doen dan met zitplaatsen. Volgens mij zijn er daarom maar zo een drie á vier popavonden in die zaal per jaar. Met stoelen.

Er is uit het popmuziek butget natuurlijk wél meebetaald voor die zaal....

den haag op zijn smalst.
        Niet helemaal corect showband.
        Er zijn indertijd speciaal nooduitgangen bijgemaakt speciaal voor popconcerten.

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Geweldig, hebben we weer een zaal waar popconcerten worden gegeven waar je niet normaal kan laden en lossen. Bureau ridders, ga zo door!
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by berth
            Niet helemaal corect showband.
            Er zijn indertijd speciaal nooduitgangen bijgemaakt speciaal voor popconcerten.
            Maar uiteindelijk zijn er geen sta-concerten toch?

En als je ernaar vraagt is het omdat 1) zij vinden dat de stoelen verplaatsen teveel tijd kost. 2) daarvoor te weinig nooduitgang is.

Als die nooduitgangen nou wel groot genoeg zijn gemaakt hiervoor. Waarom is er dan nog geen enkele keer van deze (dure) voorziening gebruik gemaakt???? Je zou daar prima dancefeesten kunnen houden. Of bij festivals als crossing border grote acts kunnen plaatsen. Kane en di-ect staan nu in een uitverkocht Paard. Zouden die niet liever in een uitverkochte zaal van formaat HMH staan?

Ik kan het mij niet voorstellen.
            Last edited by showband; 24-01-06, 12:38.
            lekker belangrijk!

Comment

• Rock On
              • Jan 2004
              • 250

Even een kleine correctie op Kokkie: er kan bij de APZ prima geladen en gelost worden. Er is een gewoon loadingdock op toneelniveau. Ik denk dat het af en toe wel ff vechten is met de trailers van het NDT en het Residentie Orkest, maar mogelijk is het zeker!
              "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

Originally posted by Rock On
                Hey! We krijgen er wel een mooi multifunctioneel stadion voor terug!
                Toch?????

Ben benieuwd wat er gaat komen. Het Malieveld is ook geen echt fijne opte: kan me nog een housefeestje herinneren een paar jaar terug waarbij de klachten uit het Westeinde kwamen dat de couveuses stonden te rinkelen. En de norm was al 75dBA aan de eerste wanden....
                hehe volgens mij was ik daar verantwoordelijk voor
                was ech wel binnen de norm trouwens....
                knoppen en waarden :)

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

En nu ligt het volledig plat, de 2 ``pilaren`` die nog overeind stond zijn er nu ook geweest, lekker zooitje
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• berth
                    • Apr 2004
                    • 52

Originally posted by showband
                    Maar uiteindelijk zijn er geen sta-concerten toch?

En als je ernaar vraagt is het omdat 1) zij vinden dat de stoelen verplaatsen teveel tijd kost. 2) daarvoor te weinig nooduitgang is.

Als die nooduitgangen nou wel groot genoeg zijn gemaakt hiervoor. Waarom is er dan nog geen enkele keer van deze (dure) voorziening gebruik gemaakt???? Je zou daar prima dancefeesten kunnen houden. Of bij festivals als crossing border grote acts kunnen plaatsen. Kane en di-ect staan nu in een uitverkocht Paard. Zouden die niet liever in een uitverkochte zaal van formaat HMH staan?

Ik kan het mij niet voorstellen.
                    Dat er extra nooduitgangen zijn gemaakt voor popconcerten ,dat is ongeveer 15 jaar geleden gebeurt.
                    En de stoelen eruit halen is een daggie werk.
                    En er zijn al wel sta concerten geweest van Kane , Anouk , Maceo Parker en een aantal bedrijfsfeestjes!!
                    Zelfs Crossing Border heeft een aantal jaar geleden gebruik gemaakt van deze zaal.
                    Dus jou info is niet helemaal correct.
                    Plus dat dit topic niet over de Dr.Anton Philipszaal gaat maar over de Staten hal (RIP)
                    Als je meer wilt weten moet je me maar effe mailen!
                    Groetsels!!

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Originally posted by Rock On
                      Even een kleine correctie op Kokkie: er kan bij de APZ prima geladen en gelost worden. Er is een gewoon loadingdock op toneelniveau. Ik denk dat het af en toe wel ff vechten is met de trailers van het NDT en het Residentie Orkest, maar mogelijk is het zeker!
                      Tja, je hebt gelijk, er is een loadingdock, dat weet ik ook wel, maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd. Je moet drie rijbanen blokkeren met insteken. Dan zit je altijd te kutten met die verkeerslichten, omdat er altijd nog wel een rijtje auto's voor 1 van de 3 lichten staat, vrijliggend fietspad waar je overheen moet, als je met 3 trailers aankomt is er al geen plek meer om te stoppen, geen parkeerplek voor vrachtwagens in de buurt, dat hoort allemaal bij laden en lossen voor mij.

En heb je weleens geprobeerd gewoon een standaardkist van het toneel door de voordeur naar buiten te krijgen, omdat er al een auto voor het dock stond en dat het enige is wat je moet hebben? Dat is bijna onmogelijk! Nee, ik heb liever Frits Philips in Eindhoven!
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• berth
                        • Apr 2004
                        • 52

Originally posted by kokkie
                        Tja, je hebt gelijk, er is een loadingdock, dat weet ik ook wel, maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd. Je moet drie rijbanen blokkeren met insteken. Dan zit je altijd te kutten met die verkeerslichten, omdat er altijd nog wel een rijtje auto's voor 1 van de 3 lichten staat, vrijliggend fietspad waar je overheen moet, als je met 3 trailers aankomt is er al geen plek meer om te stoppen, geen parkeerplek voor vrachtwagens in de buurt, dat hoort allemaal bij laden en lossen voor mij.

En heb je weleens geprobeerd gewoon een standaardkist van het toneel door de voordeur naar buiten te krijgen, omdat er al een auto voor het dock stond en dat het enige is wat je moet hebben? Dat is bijna onmogelijk! Nee, ik heb liever Frits Philips in Eindhoven!
                        Volgens mij heb jij het over het loading dock van het Lucent Danstheater want bij de APZ zijn geen stoplichten ,ligt namelijk aan de achterkant van het gebouw!!!
                        APZ heeft ze eigen loading dock!

Comment

• PeTAR
                          • Jul 2005
                          • 151

Nog wat foto's:

Bron: http://geertje.web-log.nl/log/4665167

En de nieuwbouw op die plek:

Bron: http://www.statenkwartier.net/

Comment

• rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

Dit is een mooi (?) voorbeeld van kapitaalsvernietiging:
                            zo'n hal hoort 50-100 jaar mee te gaan en niet slechts 15a16 jaar.

Maar vanaf dag 1 was het al een foute hal.
                            En van (dit soort) fouten moeten we kunnen leren!
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• LJ_jacob
                              • Aug 2003
                              • 293

fout... maar wel de laatste grote van den haag.....
                              heb d'r toch veeeeeeel mooie dingetjes gezien in m'n jeugd. Altijd ff na school langsrijden, met wat geluk niet weggestuurd worden en door de deuren, of zelfs binnen mogen kijken .

Originally posted by dokter dB
                              Ik woon 200m van de ambassadewijk af. En dus ook dichtbij de statenhal.
                              Als ze nou eerst eens die US ambassade ergens afzinken.... want ik durf bijna niet over straat, er kan elk moment iets ontploffen hier

Mijn school zit tegenover! de amerikaanse ambassade, mojobarriers verdient goudgeld daar! staat 2-300 meter dranghek:P
                              straat-rood/witte blokken-vangrail-mojobarriers-hoge dranghekken-rampaaltjes-normale afzet hekken, oja en een stuk of 20 ME-ers :P

straat aan de overkant(bij loadingdock kon. schouwburg) is overgens ook afgesloten met vangrail zodat een eventuele tank/vrachtwagen/terrorist geen flinke aanloop kan nemen om alsnog te proberen binnen te komen hehehe.

Om over de APZ nog even door te gaan, sinds de kane SGUMI tour 2001 komen er nouwelijks grote concerten meer. Reden? bij dat betreffende concert is er met name op de balkons zoooooveel schade aan de bekleding aangericht dat ze het niet zo'n goed plan meer vinden.
                              Last edited by LJ_jacob; 31-01-06, 23:12.
                              mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

Working...