Time Out Gemert

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Time Out Gemert

Ik weet niet zo goed waar ik dit het beste zou kunnen plaatsen, dus dan maar hier.

Ik was afgelopen zaterdag met Adje in de Time Out in Gemert en zag daar iets waar ik zeer verbaasd over was/ben.

In de ruimtes back stage waren behoorlijk wat van de technische voorzieningen zichtbaar waaronder ook de versterkerracks, die aan het knipperen van de leds te zien van de zaal waar we moesten spelen waren.

Het waren twee racken vol met DAP P-1600's.

Worden deze daar serieus gebruikt als vaste versterkers van het geluid in de zalen ???

Ik vond het geluid er ook niet bijzonder goed (voorzichtig gezegd) klinken, behoorlijk schel en vooral heel hard. Weet niet of dit aan de versterkers ligt hoor.
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Op dat gebied heb ik het altijd een rare tent gevonden...Er hing voorheen, zeg maar met de opening, zowat het goedkoopste JBL binnen...Ik begreep het idee er achter wel...Alleen begreep ik niet waarom er wel voor een kapitaal aan licht binnen hing/hangt...En dan deze story...om te lachen...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

dat is zeker een raar gezicht voor een kapitaal aan licht en dan zullke racks ....
      Wil niet zeggen dat het slecht zou kunnen zijn. Ik ken een disco die vol hangt met JB systems ( vibe serie en C2 versterkers ) en dat klinkt als een dijk zeker als je weet wat het kost !

Op zich zijn die DAP versterkers ook niet slecht mss de speakers of een verkerde instelling van de EQ je weet het nooit ieder heeft zijn eigen smaak van klank.

Comment

• Lighting
        • Sep 2004
        • 209

Originally posted by MarkRombouts
        Ik weet niet zo goed waar ik dit het beste zou kunnen plaatsen, dus dan maar hier.

Ik was afgelopen zaterdag met Adje in de Time Out in Gemert en zag daar iets waar ik zeer verbaasd over was/ben.

Quote 1:In de ruimtes back stage waren behoorlijk wat van de technische voorzieningen zichtbaar waaronder ook de versterkerracks, die aan het knipperen van de leds te zien van de zaal waar we moesten spelen waren.

Het waren twee racken vol met DAP P-1600's.

Worden deze daar serieus gebruikt als vaste versterkers van het geluid in de zalen ???

Quote 2:Ik vond het geluid er ook niet bijzonder goed (voorzichtig gezegd) klinken, behoorlijk schel en vooral heel hard. Weet niet of dit aan de versterkers ligt hoor.
        Quote 1 :Aangezien we werken met DJ's (uitzonderingen daargelaten) was en is dit een mogelijkheid om onze spullen heel te houden. Dat dit werkt is gebleken we draaien nu al een jaar zonder speakers of versterkers te vervangen (ik heb nogal eens wat orginele JBL 18" vervangen) De DAP versterkers 8x sturen elk 1x 18" eminance (geloof dat je het zo schrijft) aan, dit is enkel voor het sub laag, al de andere versterkers (voor mid en hoog) zijn orgineel JBL

Quote 2:Aangezien ik Lighting Operator ben,ga ik geen uitspraken doen over de klankkleur,simpelweg omdat ik daar geen verstand van heb

@mark Pak je voortaan gewoon de 32 CEE FORM hahahahahaha
        Last edited by Lighting; 01-03-06, 16:53.
        LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Janvanbree
          • Mar 2006
          • 3

Ik heb zelf ook een flinke JBL Set en die draait helemaal op P-2000's van DAP. Drieweg actief met een DBX Drive Rack PA. Dit werkt perfect. Ok, je moet het versterkerrack niet tillen maar verder gaat het snoeihard en klinkt prima!

Comment

• GoTMoRe
            • Aug 2005
            • 350

mja..die dap amps hebben totaal geen enige vorm van headroom. Die is er gewoon niet.

Verder zijn het hele leuke ampjes als je weet wat je doet en er zuinig op bent

Alleen niet mijn synoniem voor betrouwbaarheid..
            lala..

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Geen headroom, zwaar vervormd signaal bij bijna-clip vermogens, miniem beveiligd etc etc (heb ooit crest, crown, QSC en DAP aan scoop gehangen, en allen volledig belast, de grafieken liggen hier nog ergens, maar DAP kwam absoluut geen mooi signaal meer uit...)
              --- watt ever you want ---

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Dat bedoel ik..

Mischien leuk idee om die grafieken te posten op het forum?
                Hebben we hier wat serieus vergelijkings matriaal tussen een Dap en een Crest. voor degene die er nog niet echt in geloven dat het een wereld van verschil is..
                lala..

Comment

• Lighting
                  • Sep 2004
                  • 209

Originally posted by Kevin_DM
                  Geen headroom, zwaar vervormd signaal bij bijna-clip vermogens, miniem beveiligd etc etc (heb ooit crest, crown, QSC en DAP aan scoop gehangen, en allen volledig belast, de grafieken liggen hier nog ergens, maar DAP kwam absoluut geen mooi signaal meer uit...)
                  beste kevin,

Als je gelezen had is dit dus niet het verhaal,doordat we 1 versterker voor 1 18" gebruiken komen de versterkers niet verder dan 50% van vermogen van de "1600" watt gebruiken we tussen de 800 en de 1000 dus in dit geval gaat je verhaal niet op

Met vriendelijke groet

Nils
                  LET THERE BE VARI LITE(S) and ALPHA's , AND A LOT OF THEM.......(this line is powered by Grand MA too)

Comment

• Lighting
                    • Sep 2004
                    • 209

Alleen niet mijn synoniem voor betrouwbaarheid..[/quote]

na een jaar draaien 4 dagen per week nog geen enkele uitval das gem. 8 uur per draaidag lijkt me geen slecht trackrecord denk iemand ook even aan het prijskaartje wat er aan hangt koop eens 8 1600 watt crest versterkers(geloof niet dat de versterkers die vergeleken worden in het zelde sigment liggen) en kijk dan eens naar het verschil in je portomonee,je koopt wat je nodig hebt voor een toepassing aangezien we de versterkers niet verder belasten als +/- 60% lijkt het me een redelijke keuze

Nils
                    Last edited by Lighting; 10-03-06, 18:27.

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

Originally posted by Lighting
                      Alleen niet mijn synoniem voor betrouwbaarheid..
                      na een jaar draaien 4 dagen per week nog geen enkele uitval das gem. 8 uur per draaidag lijkt me geen slecht trackrecord denk iemand ook even aan het prijskaartje wat er aan hangt koop eens 8 1600 watt crest versterkers(geloof niet dat de versterkers die vergeleken worden in het zelde sigment liggen) en kijk dan eens naar het verschil in je portomonee,je koopt wat je nodig hebt voor een toepassing aangezien we de versterkers niet verder belasten als +/- 60% lijkt het me een redelijke keuze

Nils[/quote]

verschil is natuurlijk wel dat je en met een crest (zeg 9001) 2 ohm stabiel kunt draaien en dus met twee eindtrappen af zou kunnen ipv 8, bekijk dan het prijskaartje en het verschil in geluid nog maar een keer, met name kwa diepte in het laag zul je er zeker zeer veel op vooruit gaan, als die 9001 en 10001 nog zouden gemaakt worden had ik ipv labgruppen wel crest op mijn laagkasten liggen.groeten arjan

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

Ha heren,

Men stelt dat de originele JBL eindtrappen op het laag regelmatig sneuvelden; dit lijkt mij dan toch meer een niet correct ingestelde systeem processor / controller ? Ik kan Arie geen ongelijk geven in deze, veel DAP of voor hetzelfde (of minder) geld bijvoorbeeld Crest ... risicospreiding met DAP, strakkere sound met Crest, budget hetzelfde ?

Aangenomen dat er aanvankelijk JBL eindtrappen voor de DAP's inlagen is het overigens toch vreemd dat een defecte kwaliteitsamp als JBL (QSC) niet goed / rendabel te herstellen is, of is het probleem van de sneuvelende 18"-s opgelost na het monteren van de Eminence drivers ?

Groeten !
                        Last edited by Koen van der K; 10-03-06, 20:33.
                        Meer is minder, minder is meer

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Voor het geld presteren die Dap's gewoon geweldig, zelf twee t-amps (gelijke bouw als de palladium 2000) en één KoolSound VX2500 (gelijke bouw als de Boost PX2400) en gebruik ze flink en met volle tevredenheid.

Nog nooit een defect gehad, hebben toch al flink gedraaid, vaak genoeg tot net onder of net in de clip. Heet? Helemaal niet, pas met carnaval een t-ampje in 4 ohm brug gedraaid 2 avonden, uit nood. Geen probleem, werd wel wat warmer maar echt heet? Nopes.

Hieraan hingen 2 Punisher's van beide 8 ohm, koolsound werkte op 4 ohm per kanaal. Het gewicht valt mee; zo'n 23 kilo per amp, het enige nadeeltje is dat (de palladiums/t-amps) wat fragiel gebouwd zijn.. Maargoed; dan plaats je ze in een stevige case en je hebt daar geen omkijken meer naar. De koolsound zit wat steviger in elkaar (voor een nog lagere prijs ). Versterkers leveren wat ze leveren moeten, ruime voedingen, efficiënte koeling en voldoende beveiligingen. Zeker de nieuwe met limiters werken best aardig volgens TCMC.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Kevin_DM
                            • May 2003
                            • 577

Originally posted by Lighting
                            beste kevin,

Als je gelezen had is dit dus niet het verhaal,doordat we 1 versterker voor 1 18" gebruiken komen de versterkers niet verder dan 50% van vermogen van de "1600" watt gebruiken we tussen de 800 en de 1000 dus in dit geval gaat je verhaal niet op

Met vriendelijke groet

Nils
                            Het gaat uiteraard niet alleen om hetgeen de amps presteren op bijna-limit niveau, dit verhaal is door te trekken op alle niveaus. De low-budgets sturen gewoon geen proper signaal uit, veel te trage hernemingen bij piekbelastingen (oa zware bassen), totaal geen warm geluid, amps gaan veel sneller in clip, eindtrappen vliegen d'r dan ook onmiddellijk door (ipv beveiliginscircuits die deze beschermen) etc etc.
                            Wij spelen al jaren op house/ dance/ techno events, voortdurend tegen limiet, vooral op crown, crest & QSC, waar we nog nooit enige problemen mee gehad hebben. Crowns zijn voortdurend belast op 2 ohm (4 18" speakers per ampkanaal), en blijven volle rendement leveren, zonder ooit iets stukgespeeld te hebben.
                            Van een collega ooit eens een DAP-versterker met gelijke specs mee gekregen, op 4 ohm laten draaien, en na 4 uur een andere in de plaats kunnen steken doordat de eindtrappen erdoor geblazen waren, plus een absoluut 'koude' klank, zonder diepgang, die, eens de versterker warm begon te lopen, nog eens totaal rommelig ging klinken.
                            --- watt ever you want ---

Comment

• rene.derksen
                              • Feb 2004
                              • 649

Ik ben geen geluidsman, maar ik vind het geluid in de "oude" grote zaal best pijlijk aan mijn oren. Nieuwe zaal klinkt allemaal wel lekker. En ja, natuurlijk gaat het hard, maar dat is overal wel denk ik...
                              Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...