Schuimparty buiten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

    Schuimparty buiten

    Beste heren en dames

    Het discotheekje waar ik voor werk is binnenkort van plan om een schuimparty buiten te gaan houden. Achter het pand is namelijk een tennisveld wat niet meer gebruikt wordt.

    Het wordt in de maand juli gehouden, 's avonds dus met een graadje of 20?

    Is het te doen om buiten met zulke temperaturen een schuimparty te houden? Of verdwijnt alles en wordt het snel weer water?

    Alvast bedankt!
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

    #2
    Nee is geen probleem. Heb op een camping ook wel is buiten een schuimparty gehad terwijl het buiten een graandje of 25 a 30 was 's avonds. Gewoon een soort boxring maken van doek of zeil en vol pompen.
    Vette boksuh meneer

    [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

    Comment

    • Ahmed Al Dayri
      • Oct 2005
      • 354

      #3
      Originally posted by Drive inn tnt
      Nee is geen probleem. Heb op een camping ook wel is buiten een schuimparty gehad terwijl het buiten een graandje of 25 a 30 was 's avonds. Gewoon een soort boxring maken van doek of zeil en vol pompen.
      Bedankt voor je snelle reactie.

      Bedoel je dat ik als vloer zeg maar een zeil moet gebruiken? Of compleet met zijkanten? (denkend aan een boxring )

      Comment

      • MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

        #4
        Originally posted by Ahmed Al Dayri
        Bedankt voor je snelle reactie.

        Bedoel je dat ik als vloer zeg maar een zeil moet gebruiken? Of compleet met zijkanten? (denkend aan een boxring )
        gewoon een soort van badkuip maken, zodat het schuim er niet uit gaat...
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Originally posted by MEEO Licht en Geluid
          gewoon een soort van badkuip maken, zodat het schuim er niet uit gaat...
          De randen dus en zeer zeker geen zeil op de vloer als je niet wilt dat mensen gaan uitglijden en er dan ongelukken komen met over elkaar vallen.

          Comment

          • Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

            #6
            Natuurlijk geen zeil op de grond. Dat kan tot gevaarlijke situaties lijden. Alleen een soort omheining maken van zeil.
            Vette boksuh meneer

            [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

            Comment

            • Rookie
              • Nov 2004
              • 104

              #7
              Ik wil ook dergelijk evenement doen bij mij hier in de buurt. Maar heb een vraagje ivm met het vermogen van zo'n schuimmachine waar wordt het verhuurt (belgië) en hoeveel heb je nodig als je pak maar een ruimte van 15-15 meter wil gebruiken. Groeten
              Er is altijd iets wat je kan bij leren

              Comment

              • hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

                #8
                Hallo,

                dit oude topic even opgesnort...


                Bij ons op school willen ze voor de examenstunt ook iets met schuim doen. Het plan is om (een gedeelte) van een plein vol te gooien met schuim, waar vervolgens de hele school doorheen moet ploeteren, zodat iedereen zo nat en schuimerig als maar mogelijk wordt (ik ben niet verantwoordelijk ).

                Heb gezegd dat ik wel eens wou informeren wat hiervoor de beste aanpak is...
                Concreet:
                -Wat voor output van een schuimmachine raden jullie aan, om te gebruiken voor buiten? (Zal waarschijnlijk géén enorm gebied worden)
                -Hoe lang blijft het schuim gemiddeld liggen?
                -Kan dit op de stenen (stoeptegels) ondergrond, of moet hier eerst een zeil onder (eventueel met antislip mat o.i.d.)?
                Is het aan te raden om het schuimgebied af te bakenen met bijvoorbeeld een zeil?

                Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                Comment

                • Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

                  #9
                  hey hallo,

                  1-is moeilijk zeggen, maar iets met 250m per minuut gaat erg hard, liever iets te veel (dat kan je terug zetten) dan te weinig.
                  2-Het is niet nodig iets onder het schuim te doen....
                  3-ligt puur aan de vloeistof, en hoeveel mensen erin gaan/blijven/lopen

                  Mail me maar als je meer vragen hebt, of voor prijzen
                  Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                  Comment

                  • ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

                    #10
                    Wat ik er van weet zijn er verschillende types schuimkanonnen.

                    Je hebt echt kanonnen, die schieten een kleine hoeveelheid een paar meter weg. Deze worden geleverd met een pistool op statief met kogelgewricht. Hierdoor kan je dus echt een straal schuim "schieten". Leuk voor de show, maar geef geen schuimtapijt of schuim party gevoel.

                    Je hebt van die douche systemen. Een grote blazer met vanvoor een stoffen zak. Deze heb je in verschillende modellen(output). Als je hier een groot model van neemt krijg je dus echt een geweldige output van schuim die uit de machine stroomt. Op een paar minuten kan je zo al een groot deel van de dansvloer vol hebben liggen.

                    Beide systemen worden normaal geleverd met opslagtank die leeg is! Je krijgt dus een lege tank en jerrycans van 5L met schuimvloeistof. 5L van die vloeistof is normaal genoeg voor een vat aan te maken van 1000L. De opslagtank vul je dus voor de rest met water, nadat je de inhoud van zo een jerrycan erin hebt gedaan.

                    Voor de rest, zou ik zeker al niks op de vloer leggen. Laat deze maar zijn voor wat het is. Na een paar uren wordt de vloer zo glad als ijs, van het schuim dat al een pap geworden is. Verder is het wel aan te raden van zijkanten af te zetten met dranghekken en hier plastiek tegen aan te brengen. Als je in een zaal zit, zou ik zeker tot 1.5m hoogte, plastiek tegen de muren aanbrengen.

                    Het opruimen van zo een goedje is verder ook geen plezante bezigheid. Je ziet ook geen bekers en dergelijke meer liggen.

                    mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

                    Comment

                    Working...