Werchter 2006

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Werchter 2006

Jaja, de zomerfestivals komen er weer aan, onder andere ook Rock Werchter.
    Wie komt er allemaal kijken, of wie komt er zelfs werken? Misschien kunnen we wel een kleine meeting houden?
    Ikzelf zit er alvast van maandag tot donderdag, of ik er tijdens het festival ga zijn weet ik nog niet. Als ik me niet vergis gaat Tiemen van dit forum er ook zijn...

de officiele site:

Groetjes,
    Dries
    Last edited by axs; 25-06-06, 03:44.
    [CENTER] [/CENTER]
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

Als je even op de site kijkt onder 'dank' zie je iig al wie RW dit jaar gaat doen.

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

Tuurlijk, EML natuurlijk.

Hier zelfs de materiaal lijstjes:

[FONT=Verdana]Main stage:[/FONT]

10 V*L 3000 spot
      42 V*L 2500 spot
      38 V*L 2416 wash
      16 V*L 5 wash
      10 Synchrolite B5/2
      32 Strobes Atomic
      16 Pixellines
      10 Sixbar par64
      24 Fourbar par 64 ACL
      48 MR16 striplight blinders
      8 8-Lite DWE
      4 FOH spots

1 Avolites Sapphire (conventionals ) merged with
      1 wholehog1Wholehog II+ Wing (moving lights+strobes)with HogII + wing

Blijkbaar was er dit jaar wel de mogelijkheid om V*L te gebruiken in plaats van de MAC2000's van vorig jaar... (Dit hangt of van de riders van de headliners) Ook ben ik zeer benieuwd wat ze met de pixellines gaan uitsteken.

Van de Marquee heb ik geen exacte lijst...
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Kevin_DM
        • May 2003
        • 577

Welkom in m'n tuin, ik woon daar dus (witte huis met grote hangar aangebouwd vooraan het terrein), als ik thuis ben kom je maar een biertje halen :-)
        --- watt ever you want ---

Comment

• axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

Originally posted by Kevin_DM
          Welkom in m'n tuin, ik woon daar dus (witte huis met grote hangar aangebouwd vooraan het terrein), als ik thuis ben kom je maar een biertje halen :-)
          Ff het belangrijkste in het vet gezet...
          Maar we onthouden het Kevin
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

Originally posted by axs
            Ff het belangrijkste in het vet gezet...
            Maar we onthouden het Kevin
            ja ze kennen me al... Maar ben, naargelang een job in Schotland al dan niet doorgaat, ofwel donderdag/vrijdag thuis, ofwel zaterdag/zondag...
            --- watt ever you want ---

Comment

• JP-Events
              • May 2006
              • 21

Ik ga dit jaar voor de eerste keer helpen op Werchter en dat van Donderdag en vrijdag!
              Wedde dat ik ztareag en zondag dan ook gratis binnen kom?
              Want kan zo op de meeste festivals waar ik als vrijwilliger ga helpen even later wel enkele fouten in de organisatie opnoemen!
              Maar maak hier meestal niet zo grtig gebruik van maar het kan aktijd handig zijn.....

verslag zal dan nog wel volgen

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Originally posted by JP-Events
                Want kan zo op de meeste festivals waar ik als vrijwilliger ga helpen even later wel enkele fouten in de organisatie opnoemen!
                Maar maak hier meestal niet zo grtig gebruik van maar het kan aktijd handig zijn.....

succes... en nogmaals... succes
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• masterblaster

Originally posted by JP-Events
                  Ik ga dit jaar voor de eerste keer helpen op Werchter en dat van Donderdag en vrijdag!

ehm volgens mij is dit met nagenoeg elk evenement.
                  Je trekt je techniekers kleding aan en je loopt overal doorheen is in ieder geval mijn ervaring en heb toch ondertussen op veel klussen gewerkt.

Kijk bijvoorbeeld maar dat stuk van 6pack op TMF die lopen zo bij metalica naar binnen via de achterdeur terwijl het barstesvol liep met security daar

Comment

• Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 806

Had het daarstraks nog over met mijn baas: neem een camionetje met hoogtewerker op, en niemand vraagt op een festival naar je pasje. Vervolgens parkeren onder een lichtkrant en uw weg langs de humo stand naar binnen zoeken

Nuja, die humostand daar vragen ze wsl ook achter bandjes, maar als je de juiste mensen kent, en je hebt gewerkt op het evenement...

Comment

• jerre
                      • Jun 2003
                      • 286

Originally posted by Poelmans
                      Had het daarstraks nog over met mijn baas: neem een camionetje met hoogtewerker op, en niemand vraagt op een festival naar je pasje. Vervolgens parkeren onder een lichtkrant en uw weg langs de humo stand naar binnen zoeken

Nuja, die humostand daar vragen ze wsl ook achter bandjes, maar als je de juiste mensen kent, en je hebt gewerkt op het evenement...
                      'k kan je verzekeren dat op de festivaldagen zelf en de dagen ervoor zeker en vast je pasje gecontroleerd wordt. Waarom dat ik dit zeker weet, heb zelf een paar jaar daar back/onstage security gespeeld. Alles opgedeeld in zones, wie wel wie niet waar en wanneer mag komen. Dus het verhaal van hoogtewerker gaat helaas niet op.
                      nu gij en dan ikke weer

Comment

• Poelmans
                        • Feb 2004
                        • 806

Originally posted by jerre
                        'k kan je verzekeren dat op de festivaldagen zelf en de dagen ervoor zeker en vast je pasje gecontroleerd wordt. Waarom dat ik dit zeker weet, heb zelf een paar jaar daar back/onstage security gespeeld. Alles opgedeeld in zones, wie wel wie niet waar en wanneer mag komen. Dus het verhaal van hoogtewerker gaat helaas niet op.
                        Menne baas heeft het nochtans aan de lijve ondervonden dat ze dikwijls niet effectief naar je pasje vragen.
                        Natuurlijk moet je niet proberen af of op te gaan bouwen zonder pasje, de kans dat ze er toch naar vragen is groot, zeer groot zelfs op zo een festival. Maar met wat 'sjans' hebben ze je pasje niet gevraagd. Heeft ook wat te maken met lef en overtuigingsvermogen e. Ooit de film 'catch me if you can' gezien?

Een net heeft mazen hoor Hoe goed dat net ook is.

Comment

• jerre
                          • Jun 2003
                          • 286

idd dat is waar, d'r wordt met een vrij groot aantal vrijwilligers gewerkt die niet allemaal even gemotiveerd zijn en waarvan er zelfs enkelen zijn die, eens ze een ("het") bandje/kaart hebben, het aftrappen om zo een gratis festival te kunnen doen. Maar goed, wie niet waagt niet wint zekers.
                          Dat houd niet tegen dat er soms tot vervelens toe gecontroleerd moet worden en dat dat ook niet altijd even goede vrienden maakt, zeker niet als ze veel postwissels doen en er bv telkens andere mensen staan aan de ingang van een werkkot onder het podium waar het personeel eigenlijk veel binnen en buiten loopt (werkt na een tijd op de zenuwen).
                          nu gij en dan ikke weer

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Goed, en we gaan het weer over het festival hebben....
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Silence
                              • Apr 2003
                              • 50

Ik zal er ook zijn maar om bandjes te controleren , maargoed over naar het festival. Zal proberen wat foto'tjes te nemen van heel het gebeuren. Het weer zal schitterend zijn dus... het kan niet stuk.

groetjes
                              silence lighting

Comment

Working...