Goed voorbeeld doet goed volgen... en andersom?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

Originally posted by mephisto
    Een goede DJ kan overal op draaien of het nou JB is of Rane maar veel Dj's voelen zich zo groot dat ze alleen op de topmerken draaien ( tis maar wat je gewend ben )
    Kijk, ik kan die mening volgen tot en met dat een DJ in principe op alles zou moeten kunnen draaien. En ik heb riders voor DJs (zelfs grote) zeer lang belachelijk gevonden.

Maar aangezien ik nu eenmaal gewone fuiven draai en daarmee de grootste amateurs tegenkom uit de licht en geluids wereld (of waarvan ik na afloop van het feestje soms fotos van zie op het rigging forum) was ik zélf genoodzaakt een rider op te stellen.

JA ik vraag iedere keer achter een Rodec MX180MKIII, 2 technics en een Denon 2100. Maar doe ik dat niet schuiven ze me een akiyama MCX voor m'n neus die elke drager (zelfs vinyl) laat klinken als een CD die zichzelf te pletter skipt. Ik ben de eerste die zal zeggen van kom, het hoeft niet perse een Rodec of een Pioneer te zijn. Maar als je meegemaakt hebt wat ik (en alle andere DJs die veel op fuiven draaien) meegemaakt heb dan probeer je niet zomaar een apparaat uit dat ze onder je neus zetten. Dan wil je A merken zoals technics, rodec, pioneer, ed omdat je WEET dat die dingen een pak beter tegen de road kunnen en dat je dus een pak minder last hebt van slecht onderhoud.

En dan nog kom je geluidssets tegen die maar langs 1 kant werken, 7 kanaals eclers waarvan nog 1 schuif volledig en 1 schuif enkel links werkt, mengpanelen die erin slagen analoge dragers digitaal te laten skippen, koptelefoonpluggen die onbestaande zijn geworden, ...

En dan ben ik nog niet aan rigging en staging begonnen: veel te kleine podia is nog het minste. Ik heb al meegemaakt dat ze me 2 meter hoger plaatsten dmv 2 op elkaar gestapelde DAP podiumelementen (dat schommelde lekker), of dat ik op een gegeven moment uit pure schrik dat de truss naar beneden zou komen achter men discobar weg ben gaan lopen.

Allemaal verdomd goede redenen om ineens pioneer op je rider te zetten met daaronder een tekstje 'indien vragen en opmerkingen bel dit nummer'. Zo WEET je dat er geen amateurs zullen komen (die hebben geen pioneer), en indien het een serieuze firma is die geen pioneer heeft dan zullen die wel bellen en komen wij samen tot een waardig alternatief.

Weet je, de moment dat ik op een andere installatie draai dan de firma waarvoor ik werk, dan heb ik 1/2 een slecht werkende installatie. En dat terwijl ik van de andere kant (als geluidstechnieker van de firma, die alle rekken afstelt en optredens mengt) nog niet in een situatie ben gekomen waarin de integriteit van de drivers in de kasten in het gedrang kan.

Wél meermaals DJs int rood zien spelen, maar een Rodec kan dit aan, dus ik zaag er niet over. De enige keer waar het gevaarlijk werd was toen een derde firma die wij ingehuurd hadden de line out van de DJ op een mic in van hun tafel gestoken had. Met de gain volledig toe ging dit goed, met heel weinig headroom en alle gevolgen vandien. Ze hadden hun eigen geluid bij dus trok me er niks van aan. Maar hier zie je nogmaals dat het deze keer niet de DJ was maar de technische firma die in de fout ging.

En nu zal ik de eerste zijn op de DJ indien nodig op de vingers te tikken. En bij een DJM doe ik dit ook bij het misnte rood, want het is algemeen geweten dat deze dingen bij het minste clippen. Maar doe je dit op een fatsoenlijke manier dan loopt het in 99% van de gevallen goed af.

In die 1ne percent dat de DJ echt niet luistert is je schuif eventjes dicht trekken idd een oplossing, maar daarvoor hoef je niet te beweren dat alle DJs in het rood spelen en dat het allemaal eikels zijn. Dit zeg ik toch ook niet over geluidstechniekers? Zou wel heel bekrompen zijn om dit te doen. Net hetzelfde als zeggen dat alle turken en marokanen dieven zijn, terwijl ieder rationeel mens weet dat er evenveel uitschot is tussen belgen en nederlanders.

Dus for that matter mephisto, ben jij een jobist. Je vind je eigen job superieur en anderen doen minderwaardig werk. Straks ga je nog vertellen hoe vaak je op lichttechniekers moet kappen zodat ze ofwel hun dimmers op 0% zetten, ofwel op 100% maar niet tussenin, want dat je anders vervelende harmonischen krijgt op het net, en dat gaat zo vervelend ruisen? Of dat ze niet zo hard moeten gaan flikkeren, want je ziet niet wat de heren muzikanten uitrichten op het podium?

Ach ja, deze topic zegt meer over mephisto als over DJs...

PS: op bepaalde punten geef ik je gelijk hoor. Bier boven je installatie hoef je niet te tolereren ed... En er zijn idd mensen die het wat bont maken ivm geluidsniveau. Maar het gaat me der gewoon om dat je veel te graag veralgemeent. En dit beledigt mij en alle andere DJs die zo hard hun best doen om de geluidsinstallatie én de oren van het publiek (en zelfs vooral het gemoed van de buren) wat te sparen.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

dan hoop ik toch echt dat ik jou een keer als dj krijg ...................

heh heh heh !

maar zoals ik lees huur jij alleen maar bedrijven in die low budget verhuren of met kapotte spullen komen ..................

of jij huurt ze in of diegene die jou inhuurt als dj huurt voor een laag budget in !

Ik werk alleen met topmerken en niet voor 2 euro produkten !

Mij zal je nooit met DAP of JB aan zien komen ( hoewel sommige produkten super goed zijn )

Maar goed

Voor iedereen hier geld zijn eigen mening en heel veel sterkte gewenst voor de komende Dj's die over mijn spullen gaan draaien DUS U BENT GEWAARSCHUWD !

Mijn stelling is heel wat anders wat jij bovenhaalt.

Ik veronderstel dat er TE HARD gedraaid wordt door de DJ en zich vaak niets aantrekken van de waarschuwingen en gewoon doorgaan.

Daarbij zijn de riders vaak te overtrokken voor de dj die er mee moet werken ( mij maakt het niets uit hoor wat ze willen het levert mij alleen veel geld op ) Ze vragen soms dingen waarvan ze de gebruiksaanwijzing niet eens van kennen !!!

DAarbij beweer jij dat je vaak met firma's werkt die JB en DAP gebruiken en soms met halfwerkende spullen komen opzetten probeer eens een proffessioneel bedrijf !

mocht je zelf moeten inhuren en je krijgt die spullen mee ga je zelf akkoord met het spul dus een eigen keuze.

Mss komen we elkaar wel eens tegen in de wereld zeker in Belgie ( werk veel in opdracht van Philippo )

Maar ik denk dat jij daar nooit zal huren want die heeft ook geen JB en DAP in de verhuur !

Maar eerlijk is eerlijk als alle DJ's zoals jou zouden zijn is er een hoop ellende uit de wereld !

Ik werk graag met dj's zoals jij ! Die hebben ervaring en zijn verantwoordlijk !

Comment

• tomv
        • Jun 2003
        • 331

Zo moesten er meer zijn

Beetje meer respect van de dj's naar het ter beschikking gestelde materiaal mocht wel. Zal heus niet eerste keer zijn dat fuif gewoon stilgelegd moet worden voor glas cola/bier door de mixer heen.

Wat ik mij eigenlijk afvraag, waarom moet dat toch altijd zo hard gaan. Vanaf het begin willen ze volle bak draaien, maar dan willen ze op een gegeven moment nog juist iets harder gaan en dan begint het.

Als ze nu eens rond de magische 0db zouden draaien en moet het dan eens even beetje harder tot ze dan ff +3db gaan. Maar nee, meestal meteen +6db en dan maar vloeken dat het niet meer harder gaat.
        Tom

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Ach, dit probleem blijft toch tot in de verre toekomst!

Maar geef eerlijk toe dat de meeste oudere DJ's meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan de jongere generatie die denkt dat ze alles kunnen en alles zijn! De eerstgenoemde stellen meestal ook een reeëlere rider op.

Maar het voorgaande (en dan vooral de slechte ervaringen, ook opgedaan in meerdere discotheken, feesten, 'sound systems', enz) heeft mij doen besluiten om te stoppen met verhuur aan en voor dit soort evenementen.

Als m'n spullen kapot moeten, doe ik het liever zelf!

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

Het gaat hier al de hele tijd over DJ's. Zijn ook niet echt mijn beste vrienden, maar er moet toch gezegd worden dat er een hoop geluidstechnici rondlopen waarbij je bij elk nummer ook moet gaan zeggen dat het stiller moet.

Comment

• HR Soundproductions
              • Oct 2005
              • 650

Originally posted by lifesound
              Het gaat hier al de hele tijd over DJ's. Zijn ook niet echt mijn beste vrienden, maar er moet toch gezegd worden dat er een hoop geluidstechnici rondlopen waarbij je bij elk nummer ook moet gaan zeggen dat het stiller moet.
              Klopt, techniek en geluidsnivo's moet je ook eigenlijk los van elkaar zien. Het gaat , vaak, gauw (te) hard.

Het containerbegrip " communicatie" kan veel van de voorgenoemde problemen oplossen. Al blijkt in de praktijk dat de verschillende partijen ( Dj, opdrachtgever, geluidsman) allemaal hun eigen doelen nastreven die ( echt veel ) vaak niet overeenkomen en zeker niet met elkaar besproken worden.

Opvallend ( of misschien opmerkelijk ) dat veel geluidstechnici ( ik incluis ) eenzelfde beeld hebben over DJ's. Ik vraag me dan toch af hoe dit nou is ontstaan???? Misschien is het goed als de geluidsman zich meer "opvoedkundig" op dit vlak opstelt en de gast DJ een briefing geeft over de mogelijkheden van de geluidsset waar, op dat moment, mee gewerkt wordt. Ik doe dit steeds meer en merk dat veel DJ's ( ja, ook de jongere ) hier best voor open staan.
              Last edited by HR Soundproductions; 05-07-06, 13:44.

Comment

• pilot
                • Nov 2003
                • 267

Het is wel ammusant om te lezen waar een stukje over een filmpje met een paar rood oplichtende led's toe kan leiden.Al is de reactie van mephisto zeker geen reactie die de schoonheidsprijs verdient en niet alleen die van hem trouwens onze vriend mac gyver kan er ook wat van.Ik neem aan dat jullie toch niet alleen slechte ervaringen met dj's hebben meegemaakt er zullen echt wel goeie tussen zitten.En ik kan de dj's begrijpen die in hun enthiousasme de meters weleens het rood injagen ze staan tenslotte toch een publiek te vermaken en als die uit hun bol gaan dan heeft dat ook invloed op de dj,dat ze niet voortdurend de meters het rood in moeten jagen ben ik het absoluut mee eens.Maar de geluidstechnieker die daar lui achter zijn mengtafel 2 schuiven en de meters in de gaten zit te houden snapt dat mss niet helemaal die is puur met geluidskwaliteit bezig (zijn goed recht want daar staat hij voor).En die monitor installaties die naast de dj staan zijn soms inderdaad zwaar overdreven en zeker niet gezond voor zijn oren maar het is wel handig als hij de muziek rechtstreeks kan horen en niet na weerkaatsing tegen de muren.

Het is de bedoeling dat we samenwerken en dat er soms haat en nijd ontstaat kan ik begrijpen hoor.Als de DJ met zijn platenkoffers en een dikke portomenee vertrekt en de geluidstechnieker na de laatste dj nog met een stapel hout mag gaan sjouwen voor nog minder als wat de dj ontvangt.
                Maar ieder zijn vak zullen we maar zeggen.
                Ik heb door de jaren als dj bij verschillende geluidsboeren mogen inprikken had altijd zelf mijn spullen bij alleen niet altijd de pa en eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad 0 db is 0 db maar als het eens een keer wat harder moest ook nooit problemen.
                Heb ook diverse keren meegemaakt dat ze tegen me zeiden hou de rode lampjes maar in de gaten en zolang die niet teveel oplichten is alles o.k (axys set en gae director).
                Maar het ligt aan de mentaliteit van alle betrokkenen natuurlijk.

Soms moeten de rode lampjes even oplichten voor hetzelfde geld zijn ze kapot.
                master-qsc en de rest

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

Ik heb echt geen hekel aan dj's hoor wel aan de manier waarop de meeste werken.

Op sommige lokatie's zijn ze gewoon onverantwoord bezig !

Punt uit Dit is een feit.

Ik heb bij hardcore feesten dat de Dj's in een lege zaal al bijna op vol vermogen spelen ( of harder ) dus deze dj's verpesten het voor de Dj's die na hun komen ! Zeker als je een hoogtepunt heb in de line up ( deze dj wil dan wel ff lekker knaleen ) maar als de andere Dj's al op de top uitsturen werkt dat niet meer en dan kun je overleggen zoveel je wilt maar de Dj op dat moment weet het toch beter !

Gelukkig zijn er een hoop oude rotten die het wel begrijpen en dan praat ik over Dj die al wat langer meedraaien. ( grondleggers van de housemuziek )

Heb gewerkt en nog steeds met Dj jean, Dj Roog, Erik de Man, Lucien Fort, Montana, Dazzle, Funkerman, Bennie Rodrigues, Darkraver, Mental Theo, Dansa, Rogier, Tiesto, BAss'M, Eric E, Roland Molendijk,Neophyte ( liever als Dj danb live ) eva noem maar op....

En heb er genoeg goede en slechte ervaringen meegemaakt. In het algemeen allemaal dezelfde ellende met verschillende Dj's !

Ik zeg dan ook dat ik de meeste ellende met de minder bekende Dj's heb !

De oudere hebben ook meer begrip en denken ook meer aan hun oren !!!
                  Zijn makkelijker aan te praten en nemen je mening ook aan !

Maar goed, ik ga me niet met bedrijven vergelijken die JB en DAP verhuren of met mensen die zich wegens een vrij laag og geen budget zichzelf verplichten om dit te huren !

GOED GEREEDSCHAP kost gewoon geld !

Een Dj met goed gereedschap zal veel prettiger en fijner draaien dan een Dj met slecht gereedschap !

Maar let wel als je als verhuurder je goede gereedschappen slecht onderhoud ben je toch weer beter af met weinig gebruikte JB of DAP spullen !

Mijn dj-sets worden 3 tot 4X per weekend gebruikt en geloof me na een jaar zijn ze ver versleten hoor ...................

Want mensen die spullen huren bij je zijn echt niet zuining erop !

Zelf kunnen ze de spullen niet aanschaffen vanwege de hoge prijzen dan maar huren ( dan hebben ze er geen verantwoordelijkheden over ) Dat is een foute instelling !!!!

Het licht ook niet altijd aan de Dj's dat hoor je mij ook niet zeggen.

Vaak wordt er door een organisatie een set gehuurd voor bv 500man en tijdens het feest blijkt dat er 1500man is ......................

kom je geheid geluid tekort. Organisatie wil dan bezuinigen op de belangrijkste dingen omdat de dj's teveel geld kosten !!!!! Die zijn belangrijker voor het feest !

Ik draai standaard met 6X MD218 en 4X MD64 toppen van Master of het nou voor 100man is of voor 1000 ( vaak kom ik met deze set voor 100 man al tekort (volgens Dj dan he ) HET KAN NOOIT HARD GENOEG GAAN !!!

DJ hebben gewoon geen verantwoording met wat er in de zaal gebeurt !

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by pilot
                    ....onze vriend mac gyver kan er ook wat van.Ik neem aan dat jullie toch niet alleen slechte ervaringen met dj's hebben meegemaakt er zullen echt wel goeie tussen zitten.......
                    Originally posted by MacGyverSounds
                    ....Nog een leukje : de hardstyle topDJ van de laatste tijd vraagt netjes : mag het op het systeem iets harder, want ik moet nu in t rooie draaien, en dat wil ik niet... Die hebben we idd een paar dB meer gegeven. Snoeihard, en loepzuiver....

Oh, iemand die het wel snapt ( maar dan ook met de originele cd's aankomt, en niet met de 128kbps uitgestolen kazaa meuk) is Lucien Foort.
                    Ook hier : snoeihard, maar glashelder, ik stond verbaasd van mezelf qua geluid.....

was beide keren op een MSL-set, die toch een dB of 125 op de vloer gooit.
                    DJ's die niet in de gaten hebben dat ik de eigenaar van de handel ben, en dus gewoon alles op +12dB op de ledbars (zowel inout als output) hebben staan, en verhalen hebben hoe je de spullen op kunt blazen: helaas, en jammer dan. Ik heb er veel te hard voor moeten sappelen om de eerste beste 16-jarige onbenul de zaak op te laten blazen. Setje kost door de bank altijd nog een 30.000 euro, en dat hebben die jochies ff niet bij zich...
                    Maar de vakman, die de rooie ledjes vermijdt: gas met die bak...

En nou we het er toch over hebben... Op de deftiger sets klinkt een kazaa of limewire cd'tje van128kbps als een scheermes. Ook de goedkope verzamelaars zijn niet top.
                    Knal ik er dan een echte WAV of 320kbps overheen, dan (u raadt het al ) gaat de zaal harder in dB's, terwijl de tafel rustig op -6 dB staat. Ook hier herkent men de vakman.
                    Last edited by Gast1401081; 05-07-06, 17:18.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Mijn dj-sets worden 3 tot 4X per weekend gebruikt en geloof me na een jaar zijn ze ver versleten hoor ...................

Want mensen die spullen huren bij je zijn echt niet zuining erop !

Zelf kunnen ze de spullen niet aanschaffen vanwege de hoge prijzen dan maar huren ( dan hebben ze er geen verantwoordelijkheden over ) Dat is een foute instelling !!!!
                      Vraag je een borg bij het verhuren van je spullen, wat heel normaal is in de verhuurwereld?
                      De WA verzekering laten aanspreken van de klant (cq van zijn/haar ouders ) door deze aansprakelijk te stellen voor de schade?

Je hebt er verder geen r..t aan als je spullen kapot zijn omdat ze dan stil staan en geen geld opbrengen dus voorkomen is beter dan genezen maar je kunt wel je kosten (proberen) te verhalen op de gebruiker zodat het langer mee gaat dan een jaar. De klant leert er missschien ook wat van dat het hem/haar zelf geld kost als hij/zij niet zuinig is op de spullen van een ander.

Comment

• tuurKE
                        • Jan 2005
                        • 252

als het toch zo een probleem is met veel te hard spelende DJ, is er een oplossing: Compressor/limiter. Laat de DJ op het podium maar jagen, jij controleert en zo geen stukken.

En nog ter info: in de 20 jaar dat ik aktief ben als DJ nog NOOIT een speaker kapot gespeeld!!!!!!!!!!! En al op veel systemem gespeeld, met of zonder monitor. Wel meestal gevraagd of ik de Amps in de gaten kan houden, indien mogelijk. En ja, ik heb met momenten ook het stof uit menig plafond gespeeld, maar dan verantwoord!!!!!

Dus al die DJ-afzeikers, volgende keer gewoon mij boeken!!

greetz Tuur
                        Maar wij hebben.......
                        .......chamsys!!

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Borg vraag ik altijd bij losse verhuur maar bij produkties ben IK verantwoordelijk !

Dus moet er naar mij geluisterd worden, Ik ben baas over mijn spullen !!!

Maar goed daar gaat het nu niet over.

Het gaat er over dat er genoeg dj's zijn die lekker in het rood spelen en dat een hele normale zaak vinden.

en JA je hebt er ook die het netjes houden ! en JA je hebt er jammer genoeg meer Dj's die het beter weten dan wie ook !

zoals ******** ook zegt veel Dj's hebben slechte kwaliteit cd's ( kopie's ) dus dat scheelt zeker in de kwaliteit van het uitmixen !

zo ook vinyl is soms heel erg slecht !

Het zijn allemaal dingen waar we rekening mee moeten houden ook als de DJ zegt van geluids-set is slecht moet je horen .......... terwijl hij een cd'tje draait gekopieerd van MP3 naar WAV en dat op hoogstens 128K .............. Bij mij thuis klinkt dit retegoed wordt er dan gezegd !

Duhuh van zullke Dj's zakt mijn broek van af ...................

gelukkig dat er een hoop hier weten uit ervaring wat ik ermee bedoel !

Comment

• Poelmans
                            • Feb 2004
                            • 806

maar zoals ik lees huur jij alleen maar bedrijven in die low budget verhuren of met kapotte spullen komen ..................
                            Als ik mag bepalen waar er gehuurd wordt is dat bij een firma die enkel topmerken heeft steken en die dan ook onderhoud.

maar meermaals is het de organisatie die op eigen houtje gaat huren. DAAROM heb ik tegenwoordig een rider. En DAAROM wordt jij als verhuurfirma geconfronteerd met riders waarop DJM600's geeist worden. Dit is enkel een 'test' van de DJ voor de verhuurfirma. Je hebt daarin 3 mogelijkheden:

1) Ofwel staat er een DJM, en daaruit volgt meestal dat de firma in kwestie ook een beetje fatsoenlijk bezig is, en de boxen het niet halverwege zullen begeven (want dat is uiteindelijk slecht voor mijn naam)
                            2) Ofwel belt die verhuurfirma mij en geven ze mij de hele uitleg over hoe een DJM zo snel vervormt en dat ze mij liever een ander A-merk geven. Deze handeling heeft evenveel als (1) bewezen.
                            3) De verhuurfirma lapt dit aan zijn laars en zet me een akiyama MCX, met de vermelding 'dit is zelfs beter als een pioneer!'. Ik weet genoeg over de firma, en weet dat het 9/10 niet goed afloopt, maar aangezien ik een rider heb opgestuurd kan ik me rustig omdraaien en naar huis rijden.

En natuurlijk zijn er hopen mensen die een DJM willen enkel omdat dat stoer oogt, maar je kan er van op aan dat de professionelen in het vak die rider om dezelfde reden als ik zo hebben opgesteld.

Dus mephisto: lees eerst mijn post tegoei voor je me beschuldigt van low budget DJ die DAP spullen gaat huren

En ************* over die 320kpbs mp3 of wav: ooit van bootlegs gehoord? Ooit pareltjes van remixen komen op whitelabel/bootleg uit, maar meestal met iets mindere geluidskwaliteit (wat 99% van de zaal niet hoort). Als ik een zeldzame bootleg draai waarvan heel de keet wild word en 10 andere DJs komen vragen hoe de plaat noemt; ga je me dan ook in het vakje 'onprofessioneel' stoppen en m'n geluid stiller zetten?

En over die goedkopere verzamelaars: sorry jongen, maar élke DJ heeft goedkope verzamelaars, want er zijn nu eenmaal platen die je niet overal vind. En áls je ze dan tóch vind dan zijn het grijsgedraaide 2dehands LP's die nóg slechter klinken. Sorry jongen, maar zelfs als professionele DJ kom je soms voor de keuze van 'the lesser of 2 evils' the staan. Maar dat weet jij waarschijnlijk niet e? Hoe moeilijk het is om aan die 1ne plaat in een goed gemasterde versie te komen?

Kom jongens, stop met zagen over 'alle DJs dit alle DJs dat'. Doe het zelf eens een paar maand, en kom dan terug zagen. Er zijn heus prutsers in ons vak, net zoals er prutsers zijn in de verhuur, maar om daarom iedereen over dezelfde kam te scheren?

Ik ben trouwens geluidstechnieker én DJ. Waarom zie ik als geluidstechnieker dan niet dezelfde gang van zaken? Waarom slaag ik er wél in om 99% van de situaties goed af te laten lopen? Je hoeft me echt niet wijs te maken dat het merendeel van de DJs dove monsters zijn, ik weet wel beter, want ik sta soms van dezelfde kant van de lijn als jullie mee te kijken.

Ik leer van deze topic enkel 1 ding: dat ik bij mephisto of ************* nooit iets wil gaan huren, want dat het zeikerds eerste klas zijn. En eigenlijk ben ik hier zo hard mijn latijn aant verspillen aan jullie, je bent het gewoon niet waard met zo een bekrompen geest... echt niet.

Weet je, ik zie in jullie posts veel raaklijnen aan racistische uitingen, maar ipv rassenhaat is het hier job-haat. Denk maar eens goed na over hoe je denkt, en wanneer je daar uit bent, dan praten we verder.

PS: moest je hier nu zeggen dat alle marokanen slecht zijn, maar ja, ok, er zitten een paar goeden tussen die marokanen, maar het merendeel is een dief... Ik ben benieuwd hoe snel je geband zou worden van dit forum. En waar blijven die moderators nu??? Dit is toch knal hetzelfde?
                            Last edited by Poelmans; 05-07-06, 23:14.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by Poelmans
                              En ************* over die 320kpbs mp3 of wav: ooit van bootlegs gehoord? Ooit pareltjes van remixen komen op whitelabel/bootleg uit, maar meestal met iets mindere geluidskwaliteit (wat 99% van de zaal niet hoort). Als ik een zeldzame bootleg draai waarvan heel de keet wild word en 10 andere DJs komen vragen hoe de plaat noemt; ga je me dan ook in het vakje 'onprofessioneel' stoppen en m'n geluid stiller zetten?
                              ..................

Ik leer van deze topic enkel 1 ding: dat ik bij mephisto of ************* nooit iets wil gaan huren, want dat het zeikerds eerste klas zijn. En eigenlijk ben ik hier zo hard mijn latijn aant verspillen aan jullie, je bent het gewoon niet waard met zo een bekrompen geest... echt niet.

Weet je, ik zie in jullie posts veel raaklijnen aan racistische uitingen, maar ipv rassenhaat is het hier job-haat. Denk maar eens goed na over hoe je denkt, en wanneer je daar uit bent, dan praten we verder.

heb je dus ook liever niet als klant.
                              je kunt namelijk niet lezen, en das , ondangs de rode en groene ledjes , ook wel gemakkelijk.
                              remixen maak je zelf, volgens mij...

heb toch regelmatig DJ's die zich netjes gedragen, en die krijgen gas erbij...
                              enne , je discrimineert jezelf met deze opmerking tot ,
                              ach laat maar.

Zolas ooit een oud en wijs man zei : de bevolking praat over discriminatie, maar ik heb daar geen tijd voor als ik aan t werk ben...
                              Last edited by Gast1401081; 06-07-06, 00:59.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Zit ik me ineens toch weer op te winden...

Oude story, de heren muzikanten met de meest grote bek hadden aan 't eind van de avond net genoeg verdiend om het huurbusje te betalen, maar de grote jongens waren relaxed, en deden hun ding.

Heb ooit een jaar of 5 lang in laConga Enschede de meest rare combi's van bandjes voorbij zien komen, met max 250 man publiek. (dezelfde opzet komt binnenkort weer, en ik heb er nou al zin in...)

Openingsopmerking: "We staan vanavond weer niet in Ahoy, mijne dames en heren" was meestal genoeg om het ijs te breken, en de drummer die zn volledige drumstel op zn monitoren wou lachte maar wat, en deed zn ding.

En als er dan idiote jochies van 17 bij voorbaat al een complete boot-monitoring willen, incl subs eronder, terwijl de eerste box nog binnen moet komen rollen, en er nog een lichtplan, maar vooral krachtstroompunt moet worden bedacht ("oeps, de vloerenlegger moet er ook nog bij, maar we gaan vanavond wel open...") is idd mijn opmerking "heren, we staan niet in de Arena" ineens niet meer voldoende. En als ik, na een vreselijke lelijke blik teug naar zn zakgeld vraag, met het voorstel om dan maar de hele set te kopen heb ik ineens een grote bek? ik heb *** voor een halve ton euro's in die set gestoken, en er hangt geen DAP voor degene die dat nog niet wist. Dateq apollo ertussen, ok, 2 dj100's ipv 1000's, maar das niet mijn deel van de levering (ik lever 2 xlr's met de eindset erachter) en de eerste de beste kazaa-neuker komt mij vertellen hoe de wereld draait??? (sja, want bootlegs zijn toch wel lastig om aan te komen.... Daar hebben ze dus die speciale winkeltjes voor, waar je je zakgeld moet besteden)

heren, ik beur per avond iets meer dan de gemiddelde DJ, en als dat niet zo is wordt het idd tijd dat de buma stemra s langs komt...

Of zoals de klant het zelf zegt: We hebben toch echt Tiesto niet ingehuurd...

Goed, nog eentje dan... Ik ben er heilig van overtuigd dat de DJ van vanavond een sfeer kweekt, die de horeca-ondernemer een paar glazen bier meer doet verkopen. En dat is positief voor beiden. En als dat aantal glazen bier maar groot genoeg is kunnen beiden een deal maken, waarbij beide partijen lachen. Ook qua salaris, of gage. Maar als de hele meute qua publiek 2 uur voor sluitingstijd vertrekt ben ik degene die dat gedaan heeft.

jaja....

Heb het verhaal nog ff helemaal nagelezen.....Maar je noemt jezelf een kut-marrokaan. Ik niet, sterker nog, ik stel dat iedereen die zich netjes opstelt, en dat ook blijft doen een dikke sound heeft. Maar de idioten die zich niet kunnen gedragen hebben pech, het systeem grijpt met een overkill aan compressie in op alles wat +6dB is. Dus wees slim, en begin op 0db, daarna naar +3, en uiteindelijk de +6 net niet raken. dan heb je op de vloer een 125 dB. En als dat niet hard genoeg is, en je er perse een bootmonitor bijwilt: gewoon je poeplap trekken.
                                Last edited by Gast1401081; 06-07-06, 00:47.

Comment

Working...