Goed voorbeeld doet goed volgen... en andersom?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Goed voorbeeld doet goed volgen... en andersom?

Ik was aan het zoeken naar een typenummer van een mixertje, toen ik tot mijn verbazing een leuk flash-dingetje zag met daarin een 'bewegende' VU-meter... Kijk, en huiver...

Tsja... hoe kunnen de beginners het dan ooit leren? Zouden ze dat met verkeerslichten ook doen? Rood is doorrijden... Oranje is harder, en groen is plankgas?
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

Gelukkig zit er nog beweging in de meters, ik heb al andere dingen gezien hoor
    Uiteraard heb je wel gelijk dat het niet het goede voorbeeld is.

Comment

• Ahmed Al Dayri
      • Oct 2005
      • 354

Ik heb weleens meegemaakt bij dj's dat de rooie lampjes continu aanbleven.....

In het rood per kanaal, de master, de hoog&laag versterkers en de monitor!!!!!!!

Extra disco verlichting?

Comment

• Strat
        • Feb 2005
        • 125

Hmmm, kan ook gewoon met een gifje:

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

dit zou op zich moeten kunnen, er valt niet met zekerheid te zien of er iets overstuurd. Als een tafel genoeg headroom heeft moet dit kunnen, alhoewel ik ook daar in dit geval een meer dan lichte twijfel bij heb
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

Tuurlijk moet gewoon kunnen!
            Het zijn toch maar speakers van een verhuurbedrijf, wat boeit het?
            Slecht geluid? mwoah het is toch hard?
            Waarom denk je dat niet ALLE LED's van een VU meter groen zijn?

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Originally posted by Carl
              Tuurlijk moet gewoon kunnen!
              Het zijn toch maar speakers van een verhuurbedrijf, wat boeit het?
              Slecht geluid? mwoah het is toch hard?
              Waarom denk je dat niet ALLE LED's van een VU meter groen zijn?
              hee, beetje rustig heh kerel, je hebt geen flauw idee wie ik ben of wat ik doe. dus aannames over hoe ik met een set omga mag je voor je houden
              Last edited by sparky; 03-07-06, 21:46.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DJP-BIM
                • Jan 2004
                • 289

nounou... iets minder mag ook wel weer.

carl geeft een voorbeeld,
                maar je voelt je wel zeer aangesproken anders reageer je niet zo
                bimshowequipment.nl

Comment

• GoTMoRe
                  • Aug 2005
                  • 350

Het moet ook kunnen MITS je een fatsoenlijke mixer hebt.. ( bij behringer/dap enz is het dus een must in de odb te blijven )

Dateq/A&H/midas/enz kan ECHT wel wat hebben.. ( en volgens mij is het zodra je mixer goed blijft klinken, en je amp niet clipt, niks aan de hand? )
                  lala..

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by GoTMoRe
                    Het moet ook kunnen MITS je een fatsoenlijke mixer hebt.. ( bij behringer/dap enz is het dus een must in de odb te blijven )

Dateq/A&H/midas/enz kan ECHT wel wat hebben.. ( en volgens mij is het zodra je mixer goed blijft klinken, en je amp niet clipt, niks aan de hand? )

jajaja....
                    enne, dat rare ding ( EINDSET ??) erachter dan?? Joh, draai lekker thuis in t rood, en als ik je op een van mn setjes betrap in t rooie: 112 bellen. En vragen om een ambulance.

Comment

• GoTMoRe
                      • Aug 2005
                      • 350

Zodra je je versterker uit de clip haalt worden er geen blokgolfen (?) gestuurt naar je set en zit je safe? Mits je mixer een onvervormt signaal uitstuurt..

Of zit ik nou grandioos verkeerd? ( correct me if i'm wrong.., en ga niet staan afzeiken.. )
                      lala..

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 650

DE rode "lichteffecten" zijn voor vele DJ-s ( or wanne-be DJ's) een aanvulling op de parren, scans en movingheads. Verder niets.

Nee, gekheid; deze lichte piekende oversturing ( +7 db) zou zelfs voor dit soort mengpaneel moeten kunnen.

Verder denk ik dat de gemiddelde geluidsman niet met een dergelijk mengpaneel zal werken ( of het moet voor een zangduo zonder instrumenten zijn ).

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

wie mijn post goed leest ziet daarin zeker geen vrijbrief om meters maar zo ver mogelijk op te jagen. Een beetje mixer stuurt 7dB zonder problemen schoon uit en een beetje set is ook goed geprocessed. Als je dan verder nog enigzins kunt beoordelen wat je hoort, dan weet je wanneer dingen goed gaan en wanneer niet. Ik heb nog nooit ook maar een enkele hoogdriver een set uitgeblazen, terwijl ik regelmatig op +6 gedraaid heb. Wel moet ik er dan bijzeggen dat ik geen plaatjesdraaier ben, maar geluidstech.
                          Last edited by sparky; 04-07-06, 09:25.

Comment

• tomv
                            • Jun 2003
                            • 331

Begrijp het ook niet waarom bijna alle DJ's van die rode ledjes houden op de VU. Natuurlijk zijn er dan ook DJ's die de uitzondering zijn die de regel bevestigen, maar die kom ik te weinig tegen.

Tegenwoordig wel mooi opgelost. Laptop langs lichttafel, lijntje naar de XTA's, gaat de DJ z'n boekje gaan we het een keertje zeggen. En dan is het iets in de aard van "ofwel gij stiller ofwel ik, ma stiller gaat het ".
                            En als hij dan tegen de tijd dat ik terug aan de lichttafel ben geen aanstalten gemaakt heeft om wat terug te draaien laat ik 'm ff merken dat ik het ook stiller kan zetten.

Succes gegarendeerd, tenzij het een echt moeilijk geval is.
                            Tom

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

Mijn mening over ' DJ'S " is als er een eindexamen zou zijn voor theorie zouden ze allemaal zakken !

DJ's zijn enorme asholes op het gebied van beter weten.

Ze hebben eisen van apperatuur wordt er neer gezet en dan nog vragen aan de techniek hoe het werkt !

Zo zijn er dj's die denken dat bij ingehuurde spullen alles moet branden omdat dan daar voor betaald is.

Ze denken dat ze verstand hebben van geluid en dat is niet zo ( ik praat in het algemeen en er zijn uitzonderingen )

Dj's zijn DOOF en willen het liefst een extra zaalgeluid naast hun hebben anders horen ze het niet.

Ik heb met veel dj's gewerkt en eerlijk is eerlijk 80% IS DOOF !

Waarom ? heel simpel de hoofdtelefoon moet harder dan het zaalgeluid net zoals de monitors. ( Die moeten er echt overheen.

Hoe meer rood hoe harder het geluid denken ze maar ja op mijn produkties BEPAAL IK hoe het geluid moet zijn niet de DJ !

Als hij normaal uitstuur kan ikm gasgeven ! gaat hij dan nog harder neem ik gas terug maar als ze blijven kloten en niet willen luisteren ( omdat dj dan zelf beter weet dat de rode lampies MOETEN branden ) willen ze niet luisteren moeten ze maar voelen Ik zet bv het zaalgeluid voor een paar seconden uit ! Dj krijgt gefluit en boegeroep ( en geloof me DAT vinden ze niet leuk ) meestal helpt het wel en tomen ze in.

Maar goed dat is mijn mening !

Comment

Working...