Mordaunt-short speakers - bas probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruurd
    • Sep 2005
    • 95

Mordaunt-short speakers - bas probleem

Beste mensen,

wij hebben thuis een hifi set staan bestaande uit een harman kardon avr2000 versterkerk en 2 mordaunt-short speakers. De exacte typer nummers zijn ms908R en ms908L. De een heeft aan de linkerkant naar link gericht een woofer voor de bas en de andere precies andersom.

( http://images.google.nl/images?svnum...08&btnG=Zoeken )

De speakers bevallen redelijk goed, vooral in de mid hoog zijn de erg zuiver en strak. Alleen de bas is minder. Wanneer ik de 2 speakers in de normale opstelling neerzet is de bas erg rommelig, dreunend, en ongedefinieerd. Dat wil ik niet dus ik ben aan het experimenteren geslaagd. Zo heb ik bijvoorbeeld ook geprobeer de speakers om te draaien, zodat de woofers naar elkaar gericht stonden. Dat hielp niet, wat vrij logisch is.
    De uiteindelijke oplossing, en de bete tot nu toe is om de woofer naar elkaar toe te richten en 1 van de 2 in tegenfase te zetten. De woofer gaan nu dus met elkaar mee. Door deze oplossingheb ik nu een mooie, strakke, droge en gedefinieerde bas. Bj cd's van bijvoorbeeld Phill Collins komt dat extra goed naar voren. 1 klein nadeeltje is, is dat ik wat minder druk heb in mn laag. Maargoed, dat neem ik voor lief.

Nu is mijn vraag: klopt dit? Is dit normaal? Zijn die speakers niet verkeerd gebouwd? Hoe is dit te verklaren? Zijn er nog meer oplossingen voor?

alvast hartelijk dank voor jullie meedenken.

(even een korte review over de harman kardon avr2000: waardeloos ding. Dat baseer ik op de volgende ervaringen: Hij houd zijn gegevens niet meer vast als de stroom eraf is geweest, er zijn nu 2 of drie lampjes stuk en hij gaat soms zomaar uit. Erg onhandig, maar dit terzijde)
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Onderwerp gesloten: wij zijn geen hifi forum
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...