Geluid en Wiskunde

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • .Jo
    • Mar 2006
    • 14

Geluid en Wiskunde

hey,

voor mijn school moet ik voor wiskunde (6e jaar ASO - 8uur) een werk schrijven van +/- 15 pagina's over een zelf te kiezen maar wiskundig gerelateerd onderwerp.

Ik wil het voor mezelf ook wel wat interessant maken, dus dacht ik om iets in de 'geluidswereld' te zoeken. nu vroeg ik me af of iemand van jullie nog een goed onderwerp weet, want ik heb niet echt veel inspiratie.

ik dacht al aan bv. hoe vermindert geluid in versch. ruimtes, bij weerkaatsing op versch. materialen oid,

iemand ideeën? (of informatie?)

alvast bedankt

Jo Bridts
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

Ik zit zelf ook in het 6de (wel TSO) en heb ook eindwerk (maar doet niet terzake)

maar wil je akoestiek gaan behandelen ?
    is eigenlijk een vak opzich ... dus lijkt me echt niet makkelijk ... en dan puur wiskundig ???

ik wens je er veel succes mee !!! (je kan misschien je werk of stuk ervan hier posten ?

grtzzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• Radar
      Moderator
      • Jul 2002
      • 890

Heren, het staat meschien niet zo uitdrukkelijk in de spelregels maar dit forum is er niet om het maken van huiswerk uit handen te nemen.
      Nu is deze vraag natuurlijk weer op het randje maar ik hang er een slotje op.
      Als je mazzel hebt krijg je een P.M. of mailtje van iemand die nog wat heeft liggen.
      Ik doe niet aan bijgeloof.
      Dat brengt ongeluk.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

ik zou dan geluid, en licht, als golfverschijnsel s doorlezen, daarmee kun je de buiken en knopen uitrekenen, met een stuk wiskunde erachter

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Blijft allemaal natuurkunde volgens mij, maar ik weet niet wat ze tegenwoordig allemaal goedkeuren op school.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• lifesound
            • Apr 2003
            • 1052

Fourier-reeks lijkt me een goed begin wat betreft wiskunde in de geluidswereld ...

Comment

Working...