Gezocht: Geluidjes voor bij een karnavalsszitting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Gezocht: Geluidjes voor bij een karnavalsszitting

Hoi allemaal!

Ik ben gevraagd om op een karnavalsbal (met tonpraters enzo, je zou 't dus beter omschrijven als karnavalszitting), op de rustige momenten wat plaatjes aan elkaar te draaien.
    Mààr, dat is niet het enige! Bij een dergelijke zitting, zijn er ook andere geluidjes nodig, met name: opmarsen, afmarsen en trompetmuziekjes.
    Op- en afmarsen voor als er iemand het podium opkomt, of verlaat.
    Afmars heb ik al eentje (Bloaskaken - Over And Out), maar als je slechts 1 dergelijk muziekje hebt, begint het eentonig te worden.

Over die trompetmuziekjes: Als een moppentapper juist een mop verteld heeft, draaien ze zowat altijd een soort trompetmuziekje. Deze muziekjes kon ik ook niet echt vinden. Ik heb sites als "flashfocus.nl" alreeds ondersteboven gedraait...

Mochten er mensen zijn die begrijpen wat ik bedoel, en deze muziekjes in hun bezit hebben, of weten waar ik aan deze muziekjes kan raken, dan houd ik me aanbevolen...

Alvast bedankt!

Stijn

P.S. Voor de moderators: Ik heb dit topic bij De Lounge geplaatst, omdat ik niet direct wist waar het elders zou passen. Mijn excuses als dit verkeerd is...
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Wij draaien al heel wat jaren carnaval, ook de buutredes maken onderdeel uit van die carnavals klussen.
    Meestentijds leveren de buutredenaren (2x woordwaarde?) zelf muziekjes aan als ze die in hun buut verwerkt willen hebben, en een script zodat je mee kunt lezen en goed getimed in kunt starten.

Die vullertjes....dat zijn er in de loop der jaren een heleboel geworden.
    Leuke voor de carnaval, lekker vrolijk ook: tandenborstel jive.
    Verder zijn wij in het bezit van een dubbel cd van de bloaskoaken...flinke hoempaband die een goed opgenomen cd heeft geproduceerd, staat veel bruikbaar marswerk op.
    Een hele mooi voor een opkomst is nog steeds : also sprach.....en de rest van de naam
    Als je op interpret zoekt op "tiroler holzhacherbubn" dan kom je ook bruikbaar spul tegen.

Niet carnaval gerelateerd, maar wel hendie: Middels loop functie op de cd spelers een aantal fillers gemonteerd, korte van half minuutje, maar ook langere (3,30min), erg handig als je een prijsuitreiking hebt, met een juryvoorzitter die zn zelfgemaakte aantekeningen niet zo goed terug kan lezen, niet zo bijster veel podium ervaring heeft en erg lange pauzes ingelast in zijn voordracht....Als je ff moet wachten op een prijswinnaar.

m.zager band - let's all chant, heeft een makkelijk te loopen stukje, als je niet herket welk stukje van dit nummer: vergeet dan het hele id van fillers maken maar!
    Struin verder eens door je cd collectie en je komt ongetwijfeld hele leuke tegen. Ik ga niet alles voorkauwen, het ontdekken van de mogelijkheden is onderdeel van het leerproces!

Alaaf alvast en mochten jullie mij van 17 t/m 21 februari willen ontmoeten....sta bij de kwakbollen!
    Last edited by moderator; 07-09-06, 19:56.

Comment

• StijnS
      • Sep 2006
      • 173

@ Ralph: Alvast bedankt voor je antwoord!

Comment

• Radar
        Moderator
        • Jul 2002
        • 890

Newsgoepen (usnet), als je daar een beetje inzoekt trek je voor de carnaval nog zat muziekjes, bumbers en fillers binnen (alt.binaries.sound-effects)
        Uitleg omtrent downloaden news groepen vindt je hier:
        Inleiding voor beginners | Binaries4all
        Ik doe niet aan bijgeloof.
        Dat brengt ongeluk.

Comment

• StijnS
          • Sep 2006
          • 173

Originally posted by Radar
          Newsgoepen (usnet), als je daar een beetje inzoekt trek je voor de carnaval nog zat muziekjes, bumbers en fillers binnen (alt.binaries.sound-effects)
          Uitleg omtrent downloaden news groepen vindt je hier:
          Inleiding voor beginners | Binaries4all
          Hé, in mijn newsreader (B-News), zit geen nieuwsgroep alt.binairies.sound-effects?
          Heb ik een slechte nieuwsserver? (news.versatel.net)

Comment

• pri_snl
            • May 2005
            • 35

Hallo,

Ik zou zeggen overleg met de organisatie van je karnavalszitting of er niet een of andere blaaskappel kan komen spelen speciaal voor de opmarsen, afmarsen en trompetmuziekjes. Dit is veel gemakkelijke en voor het publiek misschien nog wel leuker ook.

Bij ons word dit ook zo gedaan en niet omdat de geluidsman niet in staat is om de deuntjes af te spelen, het gaat gewoon om de sfeer

Gr.

Comment

• StijnS
              • Sep 2006
              • 173

Originally posted by pri_snl
              Hallo,

Ik zou zeggen overleg met de organisatie van je karnavalszitting of er niet een of andere blaaskappel kan komen spelen speciaal voor de opmarsen, afmarsen en trompetmuziekjes. Dit is veel gemakkelijke en voor het publiek misschien nog wel leuker ook.

Bij ons word dit ook zo gedaan en niet omdat de geluidsman niet in staat is om de deuntjes af te spelen, het gaat gewoon om de sfeer

Gr.
              Dit is inderdaad wel een leuk idee, en zal ongetwijfeld voor de nodige sfeer zorgen. Mààr, dit is technisch niet mogelijk om wille van (onder andere) geen plaats.
              We hebben een zaal die zowat stampvol zit, een podium waar wel eens wat activiteit op is (en verschillende decorstukken op staan), en een dansvloer die vrij moet blijven.
              Ik zoek nog wel wat verder naar geluidjes...

Comment

Working...