Huissysteem inprikken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

Huissysteem inprikken

Je komt als bandje aan op een feestje, bouwt je licht en geluid op, komt een tafeltje tegen met huislicht en wil dat eigenlijk bij jou op je tafel erbij hebben. Wat doe je dan?

Let op, we zijn in de lounge, het gaat dus niet om het technische gedeelte.
    Last edited by kokkie; 03-10-06, 11:20.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Dmx of analoog "huislicht"?
    Wat voor tafel heb je?

In het gunstigste geval het dmx output signaal van je lichttafel splitsen.
    Botex DD-2 2-kanaals DMX Splitter

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

DMX splitter is een optie, of als je een grotere tafel hebt kan je ook een 2e universe gebruiken en dan patchen. Een andere optie is van de DMX-chain van het huislicht doorverbinden naar jou licht. Als is een splitter wel handiger dan.
      exit night into LIGHT

Comment

• RWE
        • Jul 2006
        • 26

@ kokkie

Gewoon dmx je op je eigen tafel steken eventueel een booster oid gebruikenen ff checken of de dmx channels elkaar niet overlapen
        en natuurlijk aardig zijn tegen de huistechneuten.

Comment

• kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

Openingspost iets aangepast. Als ik de technische kant wilde bespreken had ik het wel in het lichtforum gedaan.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

tijd om dan een babbeltje te gaan maken met de huistech/lichtnicht van dienst...
            Goh, ik zie dat jullie dat en dat hebben hangen, dat wil ik graag in mijn show inpassen, mag ik die dmx lijn aan mijn tafel toevoegen? enne...als die huistech kan vertellen hoe de feixtures geadresseerd zijn, dan heeft die gast alvast een extra biertje verdiend

Heb dit een paar keer gevraagd, werd nooit een probleem van gemaakt.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

Originally posted by kokkie
              Je komt als bandje aan op een feestje, bouwt je licht en geluid op, komt een tafeltje tegen met huislicht en wil dat eigenlijk bij jou op je tafel erbij hebben. Wat doe je dan?

Let op, we zijn in de lounge, het gaat dus niet om het technische gedeelte.
              Je gaat natuurlijk eerst de lokale tech/zaaleigenaar vertellen wat een mooi lichtsysteem er hangt; Uitleggen dat je eigen licht daar niet aan kan tippen.
              Met uw licht er bij kunnen we het voor UW publiek veel mooier maken... etc..
              Wijs dus de lokale mensen op de voordelen voor henzelf!
              ~Clearsound~

Comment

• sjoerd
                • Apr 2004
                • 341

mijn ervaring is ook dat er in goed overleg vaak veel mogelijk is, ook andersom! maar eea hangt uiteraard wel van je eigen houding af en de manier waarop je iemand benaderd.. zoals gezegd maak altijd eerst even een praatje en kom dan pas terzake.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by Gitarist 62
                  Je gaat natuurlijk eerst de lokale tech/zaaleigenaar vertellen wat een mooi lichtsysteem er hangt; Uitleggen dat je eigen licht daar niet aan kan tippen.
                  Met uw licht er bij kunnen we het voor UW publiek veel mooier maken... etc..
                  Wijs dus de lokale mensen op de voordelen voor henzelf!
                  En daarna veeg je de kwijl van je kin neem ik aan slijmbal

Comment

• jadjong
                    • Oct 2003
                    • 654

Vanaf de andere kant:
                    De band belt met het voorstel. Ik zeg ok en vertel dat wij drie polig dmx gebruiken. Ik stuur lijst met dmx adressen via de mail en zorg voor de zekerheid voor een verloopje 5->3pin
                    De band komt binnen en sluit de handel aan. Het werkt en iedereen is blij, het werkt niet en we prikken de originele tafel terug. In beide gevallen is er niets verloren. Daar is geen bier, friet, bitterballen of kwijl voor nodig.

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Je begint te zorgen dat je op tijd aanwezig bent op de locatie. Vervolgens maak je een babbeltje met de aanwezige huistechies en zaaleigenaar.

je overlegt waar je het beste binnen kan komen, het podium op kan enz zonder anderen lastig te vallen.

wanneer je zo binnenkomt krijg je zulke dingen zo geregeld, en als je de zaaleigenaar dan ook nog ff helpt een steekkar met kratten over een drempel heen te tillen omdat het hem alleen niet lukt is de drank die avond ook geregeld.

Dom voorbeeld, maar alles heeft te meken met je houding, geven en nemen en mensen het idee geven dat je weet waarmee je bezig bent.

dit geeft vertrouwen en dan krijg je bijna alles voor elkaar..
                      als je het vervolgens ook nog voor elkaar krijgt er met de blonde langbenige en rondborstige vriendin van de zaaleigenaar vandoor te gaan terwijl je wordt uitgezwaait door hem, dan moet je even met me mailen, dat wil ik ook leren. als dat je lukt ben je slijmkampioen
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

In mijn riders staat altijd dat huislicht niet is toegestaan, mits op onze tafel geprikt. Sta ik een mooie podiumshow te maken, staat er een huistech met zijn mac250's te knipperen; mooi niet !

Jij bent lichtontwerper, en bepaalt op het show moment de sfeer en het plaatje van alles lampjes die aan staan in de zaal (ik laat zelfs de prikkabel op een dimmer steken). Doen mensen niet mee staat mijn tech op het moment supreme netjes alle stoppen van het huislicht uit te tikken.

Het is verdorie geen gunst om andermans lampjes te knipperen; het is een voorwaarde!
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• MC Party
                          • Sep 2003
                          • 481

Originally posted by AJB
                          In mijn riders staat altijd dat huislicht niet is toegestaan, mits op onze tafel geprikt. Sta ik een mooie podiumshow te maken, staat er een huistech met zijn mac250's te knipperen; mooi niet !

Jij bent lichtontwerper, en bepaalt op het show moment de sfeer en het plaatje van alles lampjes die aan staan in de zaal (ik laat zelfs de prikkabel op een dimmer steken). Doen mensen niet mee staat mijn tech op het moment supreme netjes alle stoppen van het huislicht uit te tikken.

Het is verdorie geen gunst om andermans lampjes te knipperen; het is een voorwaarde!
                          '

Ging het in dit topic niet ergens over je houding ?
                          Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• William
                            • Oct 2002
                            • 233

goed....weer een persoon meer die we niet willen tegenkomen
                            V*L...........punt

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Daar denken de artiesten precies anders over William. Het gaat om je act; niet om de zaaleigenaar. Ik zei niet dat je bot moest doen, maar de rolverdeling moet wel HEEL duidelijk zijn vanaf het begin. Slijmen is nooit een optie, je netjes gedragen wel.

Je zult toch moeten inzien dat jij als technicus enkel te maken hebt met je act als opdrachtgever, en dat de rest serieus bijzaak is. Betekend niet dat je per definitie de zak uit hoeft te hangen, maar zeker wel waar nodig.
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...