Welke fotocamera gebruik jij

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LJ Chris
    • Jul 2002
    • 477

    #31
    Ik heb een Nikon D50 met een nikor 18/55 en een 70/300

    Prima toestel, prima lenzen in deze prijsklasse!

    De overstap van mijn digicam naar deze DSLR was even wennen, maar eens je de basisbegrippen door hebt, kan je heel mooie foto's maken!


    Greetz
    Chris
    Morgen is de drukste dag van je leven!

    Comment

    • jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

      #32
      Inmiddels 2 weken terug een nieuwe camera gehaald, zoals aangekondigd.
      Canon EOS 400D
      Sigma 17-70 F/2.8-4.5 macro
      Canon 70-300 USM IS F/4-5.6

      Afgelopen dagen veel mee gespeeld en geoefend. Volgens mij een leuk instapsetje. Eerste foto's ben ik zeker niet ontevreden mee.

      Comment

      • rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

        #33
        Originally posted by rolanddeg
        Momenteel:

        Canon eos 350d
        BG-E3 gripje
        Speedlite 550ex flitser
        18-55 kitlens
        70-200L telezoompje... (aanrader)
        50mm F/1.8 nachtlensje
        3,5 gb geheugen totaal
        de nodige extra dingen, zoals zonnekappen, bekabeling enz enz...
        ennn niet te vergeten de brandweerpiepert, anders heb ik niets om foto's van te maken!

        echter de 350D is te koop en ik hoop binnen een week de eos 30D met grip in huis te hebben!

        Owja, moet bij vermeld worden dat ik regelmatig foto's maak voor de regionale nieuwsbladen.
        Whoei, 30D is binnen! Wat een enórme vooruitgang! ISO ruis is een stuk minder, maar hij ligt ook véél beter in de hand!! Wel zo snel mogelijk een gripje onder schroeven... Met de 70-200L ligt ie toch niet erg lekker meer in de hand.

        Comment

        • LJ_jacob
          • Aug 2003
          • 293

          #34
          Nikon D200 met een SB-600 er op met omnibounce kapje, 3 accu's,(binnenkort) een batterypack, en nu nog een nikkor AF-S 18-70 F3.5-4.5

          Maar ben hard aant sparen voor een 50MM F1.8, nikkor AF-S 17-55 F2.8, en een nikkor VR AF-S 70-200 F2.8.

          Moet er wel bij zeggen dat ik (bijna) elke dag plaatjes aan het schieten ben. Niet professioneel, maar wel heel veel oefenen. je moet toch wat als je het leuk vind .

          groetjes
          jacob
          mijn auto rijdt 1 op stoplicht

          Comment

          • rolanddeg
            • Nov 2004
            • 337

            #35
            Zo, de 18-55 lens is verbannen uit de tas... Vanmiddag een 17-40L F/4 lens gehaald Bevalt tot zover super!!!

            Comment

            • Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

              #36
              motorola razor vx3, en een minolta dimage 203,

              zo gauw mamiya op de markt komt met een betaalbare digitale, of hasselblad, zal ik s gaan denken over zwaarder spul.. lol

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #37
                Originally posted by MacGyverSounds
                motorola razor vx3, en een minolta dimage 203,

                zo gauw mamiya op de markt komt met een betaalbare digitale, of hasselblad, zal ik s gaan denken over zwaarder spul.. lol
                Dat spul is 2e hands voor rolfilm nog niet eens te betalen
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • Christiaan Visser
                  • Apr 2004
                  • 235

                  #38
                  Originally posted by jaspertje
                  hallo
                  ik heb voor bij disco zwemmen inverband met vocht een sony cyber shot 3.2 megapixel

                  en bij andere feestjes een canon eos 350d


                  mvg jasper
                  Ik maak ook wel in zwembaden foto's en zou niet direct kunnen zien waarom je daar de 350D niet voor meeneemt? Bij binnenkomst laat je hem gewoon even op temperatuur komen, even aclimatiseren en gaan met die banaan! Zou je het om het gevaar van je camera in het water te laten vallen, dan is het een ander verhaal. Maar om de vocht, dat moet geen probleem zijn.

                  Oja, ik fotografeer met een Canon 350D EOS met 18-200 lens erop.
                  Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #39
                    Of koop een onderwaterhuis voor je Canon. Canon maakt zo een beetje voor al hun camera's ook waterdichte behuizingen tot 40 meter bedoelt voor de sportduiker. Kun je je camera gewoon in het zwembad laten vallen.

                    Zie mijn openingspost.

                    Comment

                    • Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

                      #40
                      Originally posted by vasco
                      Of koop een onderwaterhuis voor je Canon. Canon maakt zo een beetje voor al hun camera's ook waterdichte behuizingen tot 40 meter bedoelt voor de sportduiker. Kun je je camera gewoon in het zwembad laten vallen.

                      Zie mijn openingspost.
                      denk dat dat best moeilijk word met een spiegelreflex... ben je afhankelijk van de lens die erop zit en je zou nog aan bv de zoomring moeten kunnen draaien...
                      Vitality Show

                      Comment

                      • vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

                        #41
                        Originally posted by Roeltej
                        denk dat dat best moeilijk word met een spiegelreflex... ben je afhankelijk van de lens die erop zit en je zou nog aan bv de zoomring moeten kunnen draaien...
                        Jeetje, laat Canon daar nu precies aan hebben gedacht bij het ontwerp van hun onderwaterhuizen voor 300 series.

                        Wat heb je aan een onderwaterhuis als functie's niet beschikbaar zijn. Sportduikers draaien ook graag aan hun zoomring. Echt alles kan je gewoon bedienen weet ik uit ervaring. Objectieven tot 300mm geen probleem. Denk alleen dat het qua kosten minder interesant is, beetje onderwaterhuis kost net zoveel als de camera met standaard objectief.

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #42
                          Vandaag mijn spiegelreflex gehaald

                          Nikon D40x. Met AF S 18-55.

                          Hoe hij bevalt ? tot nu toe goed. Van het weekend es wat plaatjes mee schieten op productie..
                          Last edited by FiëstaLj; 03-04-07, 11:32.
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          Working...