Zenith Failliet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Zenith Failliet

Superdiscotheek Venray failliet

De Venrayse megadiscotheek Zenith is failliet. Ruim een jaar na de opening zegt de bank het vertrouwen op en draait de geldkraan dicht. Oorzaak van het faillissement zijn de tegenvallende bezoekersaantallen en de hoge aanloopkosten. De discotheek moet nog 1,5 miljoen euro betalen aan leveranciers en discjockeys.
    Bij Zenith werken 7 vaste werknemers en 130 oproepkrachten. Ze verliezen hun baan als het bedrijf geen doorstart kan maken. Volgens de curator wordt er met één gegadigde over zo'n doorstart gepraat.

Bron: http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_fi...13/_pid/links4

Is toch wel snel gegaan zo dan... En toch wel lichtelijk eerbetoon aan de Time Out, dat ze deze "oorlog" hebben gewonnen. Daarin tegen natuurlijk ook veel succes/sterkte voor de eigenaar en alle medewerkers.
    Last edited by rene.derksen; 18-01-07, 18:30.
    Licht is altijd zwaar.
  • Dirk Wijnen
    • Dec 2006
    • 189

Ik heb het vandaag ook gehoord, voor de medewerkers wens ik erg veel sterkte..

latexx
    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• marciano
      • Feb 2006
      • 164

ik wens net zoals dirk wijnen alle medewerkers sterkte. En ik hoop voor Zenith dat ze nog een doorstart kunnen maken.

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Veel sterkte voor de medewerkers, het is jammer van alle moeite.

Grtz Arvid (Time-Out)
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Olaf Duffhuës
          • Oct 2000
          • 2477

Tja...erg jammer...maar in mijn optiek wel te verwachten...Dat is iig mijn mening...Van een 'kippenschuur' naar 'tennishal' is een grote gok...De eigenaar heeft niet voor niks zolang mogelijk gewacht om het op te zetten...
          Last edited by Olaf Duffhuës; 18-01-07, 19:14.
          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Controller
            • Apr 2002
            • 745

Beste medewerkers en ex-collega's van mijn kant sterkte

Zelf ben ik 5 maanden na opening al vertrokken, zag dit al beetje aankomen helaas.

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

Mannen, Disney in Parijs heeft dit ook meegemaakt, en is nu een goedlopend bedrijf.

niet opgeven voor de deur echt dicht is, er wordt nog gepraat over een doorstart, laten we hopen voor alle betrokkenen dat dit gaat lukken
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

Originally posted by Upgrading your system
                Mannen, Disney in Parijs heeft dit ook meegemaakt, en is nu een goedlopend bedrijf.
                oja? die maken nog steeds verlies hoor! en dat na... hoeveel jaar?

't is niet omdat er veel volk rondloopt dat de bankrekening goed gevuld is

Comment

• DJ_Compact
                  • Jan 2004
                  • 234

Originally posted by luc2366
                  oja? die maken nog steeds verlies hoor! en dat na... hoeveel jaar?
                  Na 14 jaar. Ze maken nog jaarlijks teveel verlies daar in Parijs...

Sterkte aan de medewerkers!
                  Mjaaaa....

Comment

• StijnS
                    • Sep 2006
                    • 173

Als een discotheek failliet is, verkopen ze dan meestal de inboedel niet tegen een spotprijsje? Lijkt me dat er veel PA mensen koopjes kunnen gaan doen dan

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Als een discotheek failliet is, verkopen ze dan meestal de inboedel niet tegen een spotprijsje? Lijkt me dat er veel PA mensen koopjes kunnen gaan doen dan
                      Goed lezen...Er word al gesproken met een koper....
                      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

Originally posted by StijnS
                        Dat eclere moet je echt van houden hoor
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

Originally posted by StijnS
                          NOPE! want op die uitverkoop komen ook veel partikulieren af. DIE kunnen "koopjes" doen maar door hen gaat ook de prijs voor de pro's te veel de hoogte in om interessant te zijn.

Comment

• LJ Gerrit
                            • Apr 2002
                            • 479

Ik wens ten eerste alle medewerkers veel sterkte toe de komende tijd.
                            Hopelijk komt er een geschikte kandidaat die de Zenith weer kan laten bloeien.

Toch heb ik persoonlijk mijn twijfels of dit uberhaupt gaat lukken.
                            De concurrentie is moordend daar in het zuiden (Time-Out, Jinx, Bozzini, Versuz, Palladio, Etc).
                            Aan de techniek kan het volgens mijn niet hebben gelegen, die was toppie

Blijkbaar heeft het uitgaanspubliek in die regio reeds een andere club gevonden waar ze het prettiger/gezelliger vinden dan bij de Zenith.
                            Het is dan ook erg moeilijk om ze terug te krijgen. Met een goed programma moet dat zeker de eerst maanden gaan lukken, maar het is de kunst om na de eerste 3 a 4 maanden je publiek te blijven boeien.

Als horeca exploitant zal je moeten blijven luisteren naar je publiek, en niet te veel kijken naar wat de concurrentie doet. In je publiek en je personeel blijven geloven is heel belangrijk.
                            Mijn motto is en blijft "doe maar gewoon, dan doen we al gek genoeg".

Ik wens een ieder van de Zenith succes in de toekomst.
                            Without colour, there is no perception
                            MvG

Gerrit Schottert
                            Controllux

Comment

Working...