Gloeilamp naar de geschiedenisboekjes

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Originally posted by axs
    Australië speelt met het idee de klassieke gloeilamp tegen 2012 te bannen.
    Ik las laatst hetzelfde over Canada....
    Ik was nog wel zo opgewekt dat ik er daar geen last van zou hebben.

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Onlangs het LED lampje gekregen van de postcode loterij.
      Het licht wat daar vanaf komt is niet mis. Bovendien wordt beweerd, dat het dimbaar is en 25 jaar meegaat. Het is even wachten op wat creatieve geesten, die het lampje geschikt maakt voor de doeleinden waarvoor wij het gebruiken. Het is niet de eerste keer dat het theater omschakelt naar andere lichtbronnen, o.m de invoering van de halogeenlamp en de gasontladingslamp, die het mogelijk maakten totaal andere armaturen te gebruiken.
      Leds bestaan al heel lang, maar de evolutie gaat nu wel met sprongen vooruit.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• mhsounds
        • Sep 2009
        • 933

Kijk eens in het andere topic dat met spaarlampen begon naar Ludwigvon
        @ speakertech

Die zijn toch erg goed bezig.
        Freelance Light and Video |
        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• tarpan
          • Dec 2008
          • 266

Zelf heb ik 2 zaklampen (zakformaat) die met één enkele led respectievelijk 220 en 265 lumen opleveren.
          Op dat gebied ben ik volledig akkoord met LED's...
          Maar een LED-spaarlamp van 160euro zoals ik een tijdje geleden ben tegengekomen?
          Stél dat die bij normaal gebruik niet stuk gaat (moderne electronica), duurt het zo'n 40 jaar om die meerkost uit te sparen...euh...
          als je bij de brom zit...

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Originally posted by speakertech
            Onlangs het LED lampje gekregen van de postcode loterij.
            Het licht wat daar vanaf komt is niet mis. Bovendien wordt beweerd, dat het dimbaar is en 25 jaar meegaat. Het is even wachten op wat creatieve geesten, die het lampje geschikt maakt voor de doeleinden waarvoor wij het gebruiken. Het is niet de eerste keer dat het theater omschakelt naar andere lichtbronnen, o.m de invoering van de halogeenlamp en de gasontladingslamp, die het mogelijk maakten totaal andere armaturen te gebruiken.
            Leds bestaan al heel lang, maar de evolutie gaat nu wel met sprongen vooruit.

Speakertech
            Alleen jammer dat dat lampje zoveel vervuiling veroorzaakt. De lamp zou 6 of 9 watt mogen trekken, afhankelijk welke uitvoering je hebt. Echter geeft deze lamp zodanig veel vervuiling op het net, dat de energiecentrales nog steeds teveel energie moeten produceren. Die conclusie is getrokken na een meting in het philipslab door een bekende van me.
            Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...