Mensen die komen vragen of het stiller kan, ok, maar dit week-end zat ik op een jazz-festival met vooral new-orleans-jazz: de artiesten speelden op +- 2 meter van hun microfoon, er stonden 3 58's wireless op het podium en toch zongen ze door hun 57, die tevens dienst deed als trompetmicro, en net toen kwam de organisatie vragen of het niet wat harder kon, want de mensen die achteraan op het terrijn stonden (+- 60 meter verderop), wouden een pintje drinken, met elkaar babbalen en van de muziek genieten, en nu hoorden ze de muziek toch wat te zacht. Volgens de organisator waren er ook mensen die de weg niet vonden, omdat ze de muziek niet hoorden, dus wouden we toch maar wat harder. We speelden al wel een rustige 90 DBa, met een mooi setje line-array, dat zonder problemen 70 m doorging.
Ik stond op FOH en dacht echt: dit is een omgekeerde wereld: die mensen willen hier terug naar de tijd van de ongerichte groot-hout verzamelingen.
Dus ik het volgende bandje (die zongen wel in de micro) maar naar de 96 DBa gegaan.
Geen klachten meer gehad,...
Ik stond op FOH en dacht echt: dit is een omgekeerde wereld: die mensen willen hier terug naar de tijd van de ongerichte groot-hout verzamelingen.
Dus ik het volgende bandje (die zongen wel in de micro) maar naar de 96 DBa gegaan.
Geen klachten meer gehad,...
Comment