1001 ervaringen op het mixeiland. Een bloemlezing.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

    #61
    maar wel de beste oplossing op zo'n moment

    zo heb ik het vrij vaak gehad toen ik voor the Powershop op evenementen zat.

    Overdag niks aan de hand, maar dan wordt het donker, en dan gaan mensen gewoon bouwbakjes aansteken, zonder ook maar even te kijken of het uberhaupt wel kan...
    tja en dan gaat de Porto tekeer...."we hebben geen stroom meer"..... Gek he
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

    Comment

    • Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

      #62
      Het is toch eigenlijk van de gekken dat je je verdeelinstallaties moet gaan verstoppen om er geen "Inprikkers" bij te krijgen..
      Ik ben echt de moeilijkste niet en als er netjes gevraagt wordt of ik over heb, en alss het is mogelijk dan versier ik wat, al moet ik er een kast bijhangen.. geen probleem.
      Dat is toch de service die je verleent en als zo'n loempiaboer/patatbakker of wie dan ook je ff bedankt en met wat lekker aan komt ( voor wat hoort wat) kan je bij mij veel voor elkaar krijgen.. Maar sommige mensen zijn gewoon niet in staat tot normale conversatie en doen maar waar ze zin in hebben.

      Dit geldt ook voor de organisatoren.. Het enige dat die mensen te doen hebben is het evenement organiseren. Ik zorg dat mijn werk in orde is en zij horen dit ook te doen.
      Wanneer je dan op locatie zaken tegenkomt die ze hadden moeten weten gaan mijn nekharen overeind staan.
      Ik ben best voor rede vatbaar, en een mens kan iets over het hoofd zien, maar ik heb dingen gezien waardoor je je afvraagt of de mensen wel goed wijs zijn.

      heb eens gehad dat mensen krachtgroepen "opvoeren" door andere d-patronen in een kast te schroeven. Je krijgt ze niet aan hun verstand gepeuterd dat een 2,5mm2 netwerk niet geschikt is voor 25 amp.
      Gevolg: je komt daar aan met je 32 amp verdeelkast en wil dus je 32 amp cee in de muur prikken. Neehoor 16 amp CEEtjes. Ik naar de organisator net een afdruk van de rider.
      Neehoor, je kan gewoon 25 amp trekken.
      Dan zou je er toch eentje neerslaan. Kan je in een groepenkast een 32 amp CEE in gaan bouwen. (the show must go on)
      En vervolgens wordt je opgebeld door een klagende klant dat de rekening zo hoog was terwijl een andere prijs was afgesproken... Vreselijke lui zitten er tussen met nog minder verstand.
      Gelukkig zijn er ook mensen die de zaken wel op orde hebben.
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #63
        Originally posted by Upgrading your system
        Het is toch eigenlijk van de gekken dat je je verdeelinstallaties moet gaan verstoppen om er geen "Inprikkers" bij te krijgen..
        Ik ben echt de moeilijkste niet en als er netjes gevraagt wordt of ik over heb, en alss het is mogelijk dan versier ik wat, al moet ik er een kast bijhangen.. geen probleem.
        Dat is toch de service die je verleent en als zo'n loempiaboer/patatbakker of wie dan ook je ff bedankt en met wat lekker aan komt ( voor wat hoort wat) kan je bij mij veel voor elkaar krijgen.. Maar sommige mensen zijn gewoon niet in staat tot normale conversatie en doen maar waar ze zin in hebben.
        Oplossing: Verdelerkast met sleutel. Of je verdelers in een rack en het rack afsluiten.

        Dit geldt ook voor de organisatoren.. Het enige dat die mensen te doen hebben is het evenement organiseren. Ik zorg dat mijn werk in orde is en zij horen dit ook te doen.
        Wanneer je dan op locatie zaken tegenkomt die ze hadden moeten weten gaan mijn nekharen overeind staan.
        Ik ben best voor rede vatbaar, en een mens kan iets over het hoofd zien, maar ik heb dingen gezien waardoor je je afvraagt of de mensen wel goed wijs zijn.

        heb eens gehad dat mensen krachtgroepen "opvoeren" door andere d-patronen in een kast te schroeven. Je krijgt ze niet aan hun verstand gepeuterd dat een 2,5mm2 netwerk niet geschikt is voor 25 amp.
        Gevolg: je komt daar aan met je 32 amp verdeelkast en wil dus je 32 amp cee in de muur prikken. Neehoor 16 amp CEEtjes. Ik naar de organisator net een afdruk van de rider.
        Neehoor, je kan gewoon 25 amp trekken.
        Dan zou je er toch eentje neerslaan. Kan je in een groepenkast een 32 amp CEE in gaan bouwen. (the show must go on)
        En vervolgens wordt je opgebeld door een klagende klant dat de rekening zo hoog was terwijl een andere prijs was afgesproken... Vreselijke lui zitten er tussen met nog minder verstand.
        Gelukkig zijn er ook mensen die de zaken wel op orde hebben.
        Met stroom wordt meer geklooid dan je denkt, en groepen "opvoeren" is het gevaarlijkste wat er is... er is een reden waarom er 16A zekeringen in zitten en er geen verloopjes 32-16 bestaan maar wel andersom. Kabels die in de fik gaan zijn NOOIT grappig!

        Aantal jaren terug op de intro in Eindhoven: Ik stond aan de lichttafel en had een 3x63A dimmerrack op mijn tafel hangen. Hele zaal hing vol met parren en niet veel anders.
        De eerste keer dat ik een 'full on' actie op de parren achterin de zaal deed was het raak. Zekering (automaten) klappen, donker dus. Gelukkig zat het geluid ergens anders op, maar na inschakelen van de automaten de master iets terug en poging twee. Weer plof. Een kleine inspectie van de automaten gaf aan dat er dus een 3x32A aansluiting zat en geen 63. Nog maar een tikje terug dan, maar blijkbaar hadden de dimmers en de zekeringen toch een beetje moeite met wat piekstromen: Ook met de master onder half klapte de boel nog door. Na drie pogingen toch maar voor gezien gehouden, 'set it and forget it' chases ingesteld en maar even een pilsje gaan drinken.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #64
          Wij hebben het onderstaande op onze 'buiten'-shirtjes staan. Dekt de meeste vragen af en werkt voor de gasttech's beter dan 'n TomTom!


          [CENTER][CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]Most Important Answers[/FONT][/CENTER][/CENTER]
          [FONT=Arial] for Sound Engineers [/FONT]
          [CENTER][CENTER][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]Yes... [/FONT][FONT=Arial]it’s got to be this loud![/FONT][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]No… [/FONT][FONT=Arial]I’m not the DJ![/FONT][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]Yes… [/FONT][FONT=Arial]I do this for a living![/FONT][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]No… [/FONT][FONT=Arial]I can’t make any announcements![/FONT][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]Yes… [/FONT][FONT=Arial]this system has thousands of [/FONT][FONT=Arial]Watts[/FONT][FONT=Arial]![/FONT][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]No… [/FONT][FONT=Arial]this is not the lighting console![/FONT][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]Yes… [/FONT][FONT=Arial]I really know what all these knobs do![/FONT][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial]No… [/FONT][FONT=Arial]I don’t have any gaffer tape![/FONT][/CENTER]
          [CENTER][FONT=Arial](and the Edding stays at the desk!)[/FONT][/CENTER][/CENTER]




          [FONT=Arial]En nou niet met z'n allen de tekst gaan 'lenen'...[/FONT][/CENTER]

          Comment

          • Outline
            • Feb 2006
            • 1434

            #65
            Overigens ook genoeg grappen meegemaakt, vooral met stroom!

            Voorbeeld: in 'n sporthal in Genemuiden (waar we op zaterdagavond voor 12uur afgebroken en weg moesten zijn= doordenkertje) zou 'n 16A en 'n 32A zitten. Komen we daar, krijgen we te horen dat er 2x Perilex 16A zit. Die hebben we ook nog wel bij (ervaring he), gaat net. Nog geen probleem dus. Totdat we daadwerkelijk wilden inprikken. Blijken het 25A-Perilexen te zijn! En natuurlijk nergens verloopje en/of losse stekker...

            Uiteindelijk opgelost door via-via-via-via-via een electromonteur te regelen die via-via een collega nog 2 32A's voor opbouw kon bemachtigen en omgebouwd heeft (1,5 uur voor de aftrap!)
            Last edited by Outline; 17-10-07, 20:19.

            Comment

            • Stage-Q
              • Sep 2007
              • 389

              #66
              Sporthallen, hou op schei uit...

              stopte laatste de stekker van de amps in een krachtaansluiting op de muur in een sporthal...

              hmm geen spanning, ff zekering checken. Dat was oke.

              Loop ik eens de hoek om bij dat muurtje waar de aansluiting aan zat...stond ik tegen de lege achterkant van het chassis in de muur te kijken.... hmmmm
              Mag ik wat meer laag in 't hoog?

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #67
                Originally posted by Stage-Q
                Sporthallen, hou op schei uit...

                stopte laatste de stekker van de amps in een krachtaansluiting op de muur in een sporthal...

                hmm geen spanning, ff zekering checken. Dat was oke.

                Loop ik eens de hoek om bij dat muurtje waar de aansluiting aan zat...stond ik tegen de lege achterkant van het chassis in de muur te kijken.... hmmmm

                Gevalletje 'Draadloze stroom'?

                Comment

                • Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

                  #68
                  volgens mij was philips toen nog niet zover....hehe,

                  tja 't was een beetje jammer...gelukkig kon ik doordat ik bij powershop werkte erg snel een aggegraat regelen
                  Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                  Comment

                  • kees22
                    • Feb 2007
                    • 110

                    #69
                    onlangs meegemaakt

                    we hadden een cabaret voorstelling met een gasttech hij begint met de soundcheck en vind het nodig om op de EQ de 12KHz er met 12 dB in te draaien(om maar iets te noemen) hij dacht de boel wel gedempt werd met publiek in de zaal.

                    afijn de voorstelling begint en meneer rent ineens naar het podium,
                    bleek dat hij zijn scene moet gaan spelen in het stuk. En dan klaagt hij dat de zaal te groot is om op tijd terug te rennen om de CD stop te zetten.
                    Ik kan niet zingen, maar mijn installatie helaas wel.

                    Comment

                    Working...