tiesto in hasselt

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    tiesto in hasselt

    Optreden Tiësto zorgt voor klachtenregen
    HASSELT - Ruim honderd inwoners van de Belgische stad Hasselt hebben geklaagd over geluidsoverlast tijdens een optreden van de Nederlandse dj Tiësto. Dat meldde de Vlaamse omroep VRT maandag.


    Ongeveer 18.000 tranceliefhebbers gingen zaterdagnacht uit hun dak in een evenementenhal, maar omwonenden konden de basdreunen minder waarderen.

    Drie jaar geleden leidde een optreden van Tiësto in dezelfde stad ook al tot veel klachten. Volgens de organisatie waren deze keer voorzorgsmaatregelen genomen om overlast te voorkomen. Een team van de gemeente verrichtte geluidsmetingen en nam klachten op.

    bron : de telegraaf.nl
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

    #2
    Past dit niet beter in de rubriek Lounge?
    Wat wil je nu zeggen?
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      Ik denk dat hij : "Belgische burgers hebben meer smaak dan nederlandse" onder de aandacht wil brengen?
      lekker belangrijk!

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Ja maar heeft hij "the skilzzzz, you know?"
        (wie niet weet waarover dit gaat is geen vaste forum adept)

        De gemeente mat maar heeft niet ingegrepen. Betekent dit dan dat alles binnen de norm was of wat is er verder gebeurd?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          ff gemoved, je kan van tiesto veel zeggen, maar een live band is het zeker niet
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • Funmaker
            • Jun 2006
            • 922

            #6
            lol@laserguy

            wou gaan kijken aangezien die altijd wel een leuke show heeft maar de goesting bekroop me snel toen ik het prijskaartje vernam
            Hold on a second, relax and listen...

            Comment

            • axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

              #7
              Net als drie jaar geleden heeft de show van de Nederlandse dj Tiësto in de Ethias Arena, in de nacht van zaterdag op zondag, voor geluidsoverlast gezorgd in Hasselt. Het concert duurde van middernacht tot 6 uur ’s ochtends. Bij de politie en in de Grenslandhallen liepen ruim 100 klachten binnen.

              Die klachten kwamen in eerste instantie uit de Catherinawijk en het Hollandsveld, later tijdens de nacht uit Runkst en de binnenstad. Merkwaardig genoeg mocht of kon de Hasseltse politie daar zondag niet over communiceren. Pierre De Strycker, de nieuwe directeur van de Grenslandhallen, had het eerst over “enkele tientallen” klachten, later over “meer dan vijftig”.

              Ondanks alle maatregelen om een herhaling van 2004 te voorkomen, bleken het dus meer dan honderd oproepen te zijn, wat door verschillende bronnen bevestigd is. Bij de vorige Tiësto-show waren, toen ook al na lang aandringen, 66 klachten geteld, onder meer toegeschreven aan het ontbreken van een geluidssas. Dat is er nu wel, en toch dikte het aantal klachten fors aan.

              “We hebben nochtans alle mogelijke maatregelen genomen, en de milieuambtenaar van de stad is haast constant samen met een beëdigd geluidsconsulent op pad geweest”, zegt De Strycker.

              “We hebben meer dan één keer aan de organisatie gevraagd het volume te dempen, wat telkens ook gebeurde, maar na verloop van tijd gingen de knopjes weer open. Het vooropgestelde decibelniveau van 103 is nooit overschreden maar de lage tonen, eigen aan dit soort concerten, zijn wellicht de oorzaak van het probleem. Ik denk dat we het aantal ‘nachtevenementen’ van deze soort moeten beperken, en dat we vooral onze buren beter en ruimer op tijd moeten informeren.”


              bron: hBvL
              Last edited by axs; 23-05-07, 12:19.
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

              Comment

              • luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

                #8
                ik was er zaterdag wel en vond het geluid helemaal niet hard staan. Er mocht best wat meer bass zijn

                ivm de show: het voorprogamma was goed, T begon om midernacht en draaide tot 4u dezelfde ééntonige loungy dance. Not my cup of tea maar ik kwam voor de show, niet voor de DJ . Pas rond 4u30 draaide hij z'n 1e hits en pas dan ging het dak er helemaal af.
                De show op sich was af: CO2, waterfonteinen, pyro; pixelwand, meeeega groot scherm, 4 multicolor lasers en 6 groene, een 160 headjes en een 100tal atomics, 5tal HOG's, 6 banaantjes in het dak,...

                MAAR er waren ook wat fouten: heel veel pyro heeft niet gewerkt, 4tal heads werkten niet, gedurende de show lieten 2 atomics het afweten en rond 5u liet een hog het afweten (maar die kregen ze een 10tal minuten later weer aan de praat)

                anyway, ik vond Tiesto altijd al overroepen (en m'n idee over hem is sinds zaterdag niet verandert) maar d eshow was AF

                Comment

                • axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

                  #9
                  2 atomics op 100, 4 heads op 160,...
                  waar praten we hier eigenlijk over?

                  Hog lag eruit door een dropout van de spanning naar de regie.
                  Last edited by axs; 23-05-07, 13:15.
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                  Comment

                  • luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

                    #10
                    Originally posted by axs
                    2 atomics op 100, 4 heads op 160,...
                    waar praten we hier eigenlijk over?
                    nergens, maar ik heb zaterdag m'n ogen open gehouden

                    was jij ook daar AXS? Ik stond naast de regie

                    Comment

                    • axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

                      #11
                      Originally posted by luc2366
                      nergens, maar ik heb zaterdag m'n ogen open gehouden

                      was jij ook daar AXS? Ik stond naast de regie
                      Niks is feilloos en lijkt dat als dat alles is tijdens een 8uur durende show, dat dat erg netjes is!

                      Neen, ik was er niet... interessantere dingen aan mijn kopje dan Tiësto
                      Last edited by axs; 23-05-07, 13:54.
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                      Comment

                      • DJ GooS
                        • Dec 2006
                        • 38

                        #12
                        snap niet wat ze bedoelen met "minder feestjes zoals deze" was 3jaar geleden dat tiesto daar is geweest en zoveel van dit soort feestje worden daar niet gedaan.
                        I'm DJ GooS not DJ goosE

                        Comment

                        • axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

                          #13
                          Toch best wel enkele grote muziek-producties geweest en staan er nog enkele op het programma.
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                          Comment

                          • RWE
                            • Jul 2006
                            • 26

                            #14
                            Originally posted by luc2366
                            ik was er zaterdag wel en vond het geluid helemaal niet hard staan. Er mocht best wat meer bass zijn

                            ivm de show: het voorprogamma was goed, T begon om midernacht en draaide tot 4u dezelfde ééntonige loungy dance. Not my cup of tea maar ik kwam voor de show, niet voor de DJ . Pas rond 4u30 draaide hij z'n 1e hits en pas dan ging het dak er helemaal af.
                            De show op sich was af: CO2, waterfonteinen, pyro; pixelwand, meeeega groot scherm, 4 multicolor lasers en 6 groene, een 160 headjes en een 100tal atomics, 5tal HOG's, 6 banaantjes in het dak,...

                            MAAR er waren ook wat fouten: heel veel pyro heeft niet gewerkt, 4tal heads werkten niet, gedurende de show lieten 2 atomics het afweten en rond 5u liet een hog het afweten (maar die kregen ze een 10tal minuten later weer aan de praat)

                            anyway, ik vond Tiesto altijd al overroepen (en m'n idee over hem is sinds zaterdag niet verandert) maar d eshow was AF
                            Je kan niet tellen er stonden 3 hog's en twee wing's en bdw er waren 11 groene lasers in de podjes die dmv cyberhoisten bewogen
                            duss

                            Comment

                            • StijnS
                              • Sep 2006
                              • 173

                              #15
                              Mensen moeten niet klagen, ze kunnen gratis meegenieten van een Tiësto-concert!:P

                              Comment

                              Working...