Rokers in concerttenten riskeren boete

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #31
    Originally posted by peterkuli
    Precies, jij begrijpt het!

    Het is heel simpel, als je besluit een avond te gaan stappen weet je op voorhand dat er gerookt wordt. Dat is nou eenmaal zo (net zoals de bananen krom zijn, het is zo). Als jij last hebt van de roker naast je, ga je even een paar stappen opzij staan. Ik ga ook altijd een paar stappen opzij als er naast mij een paar personen ruzie hebben, daar heb ik op dat moment "last" van, dus ga ik dat uit de weg.

    Het draait om geven en nemen in de samenleving, daarvoor leven we samen.
    En over een tijdje is het zo:

    Het is heel simpel, als je besluit een avond te gaan stappen weet je op voorhand dat er NIET MEER gerookt wordt. Dat is nou eenmaal zo (net zoals de bananen krom zijn, het is zo). Als jij per se wil roken, ga je even een paar stappen opzij staan. buiten op het balkon of op de binnenplaats. Ik ga ook altijd een paar stappen opzij als er naast mij een paar personen ruzie hebben, daar heb ik op dat moment "last" van, dus ga ik dat uit de weg.

    Het draait om geven en nemen in de samenleving, daarvoor leven we samen. En na een eeuw dat de nietrokers op dienden te stappen, terwijl de rokers het er van "namen". Krijg je bijna een herverdeling van de rollen.
    Het draait om geven en nemen in de samenleving... inderdaad. De boodschap is ook als zodanig opgevat door de wetgever.

    vooral het herhaalde mantra "Als er niet meer gerookt mag worden komt er niemand meer op het feest " HAHAHAHAHA ik noteer een koninklijk meervoud.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #32
      Wanneer bezoekers niet naar een concert willen komen, omdat ik in de zaal een sigaretje rook, moeten ze fijn thuisblijven. Rock en Roll is nu eenmaal een pure vorm van levensgenieten, en wie daar aankomt kan kapotvallen!

      Amen...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • som
        • Nov 2002
        • 787

        #33
        the big apple is zo goed als rookvrij,
        de horeca daar maakt de beste cijfers van amerika,
        lijkt mij een redelijk bewijs dat als er 1 roker vertrekt dat er 1 niet roker voor terugkomt,misschien wel 2.
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #34
          Originally posted by AJB
          Wanneer bezoekers niet naar een concert willen komen, omdat ik in de zaal een sigaretje rook, moeten ze fijn thuisblijven. Rock en Roll is nu eenmaal een pure vorm van levensgenieten, en wie daar aankomt kan kapotvallen!

          Amen...
          tsja, ik denk dat AJB een van die sacherijnige bejaarden gaat worden die straks achter de geraniums gaan zitten mokken. Met een paar forse boetes in jijn r**t.

          "vroeger toen was het nog leuk R´n´R en zaten we fijn te roken" vertellend aan de zuster die hem komt wassen en het verhaal helemaal beu is...

          Ik kom nog uit de tijd dat je gewoon met een paar bofrrels op achter het stuur mocht kruipen. En zonder gordel rijden. HEEEEEERLIJK *zucht*
          lekker belangrijk!

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #35
            Ik denk dat ik gewoon doe wat ik wil, net zoals ik ook altijd wierook aansteek in een theater, sigaret rook achter de lichttafel, en bier drink na de show (tenzij met auto). Als ik dat niet wil veranderen gaat dat toch echt niet gebeuren. Ambtenaren kunnen je niet altijd volgen he... Ik rijd 's nachts ook altijd te hard, en wat kost me dat op jaarbasis ? It's worth it...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #36
              Ik ben van mening dat de schadelijke gevolgen van meeroken niet onderkennen een fenomeen is wat onderzocht zou moeten worden.

              Je rijdt te hard, euhm....heb je alleen jezelf mee.
              Je drinkt teveel: de screening voor een nieuwe lever kom je niet door.
              Je drinkt niet wanneer je nog moet rijden, reden: boom omarmen doet au.

              of: je houdt met je rook gedrag ( niemand zegt dat je niet MAG roken, alleen waar je niet mag roken...) rekening met mensen die hinder van je gedrag ondervinden of je houdt met je rookgedrag louter en alleen rekening met je eigen wensen.
              Het is maar hoe sociaal je jezelf op wenst te stellen.

              Ik rook graag een sigaartje, ben ik heel kieskeurig in, in wat ik rook. Hajenius heef de voorkeur, justus tuitknak voor de door de weekse dagen.

              Eens per week zit ik tussen de kaalkopjes, niet de die-hard londsdale adepten, maar de die-faster soortgenoten.
              Is een leuke eye opener...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • AJB
                • Jul 2003
                • 2289

                #37
                Ik denk dat het een questie is van persoonlijke keuze. Als een niet-roker bezwaar heeft tegen mijn sigaret en dat netjes aangeeft, ben ik de eerste die buiten gaat staan. Mijn probleem: ik bepaald zelf wat ik wil, en geen overheid, anti-roker of wat voor bemoei-zuchtig figuur gaat me ervan weerhouden. De effecten van roken en mee-roken interesseren met geen seconde: auto-rijden is gevaarlijk, krokodillen vangen, en pijlstaartroggen knuffelen ook. We doen het toch, waarom? Plezier, genot, whatever.

                Het is een beetje het verhaal "Ik ga niet fietsen, pak liever de auto, dan hoef ik al die uitlaatgassen niet in te ademen". Beetje visueuze cirkel, met als kernpunt (althans voor mij) dat ik het graag overlaat aan de mensen zelf. De overheid is mega-hypocriet, gezien de inkomsten die ze toch ook niet willen missen. Anders moet je eerlijk zeggen: verkoopverbod. Maar hoho, dat willen onze Haagse landverradertjes niet, dan kunnen ze geen BMW meer rijden... Kansloos dus, en allesbehalve chique.

                Laat een organisator beslissen of hij roken toestaat, geef werknemers de mogelijkheid om onderling afspraken te maken, en laat elk mens in zijn/haar waarde en vooral met rust! Dat ik ervoor kies is mijn keuze en risico. Mochten mensen het vervelend vinden dat ik hen daarmee beinvloed, kunnen we dat onderling prima oplossen. Maar ik ga me toch OP ZEKER niet conformeren aan een overheidsregel die slaat als een tang op een varken...

                Het is OF alle slechte dingen verbieden, OF mensen laten kiezen. Maar niet prijsjes opdrukken, schijnheilig doen en regeltjes verzinnen. Want heren politici: daar spuug ik op!
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #38
                  ik heb dan ook nooit die slagzin "roken, we komen er samen wel uit" begrepen.

                  Als mensen willen roken dan gaan ze gewoon roken. Kan me niet heugen dat ze zich daarbij aan de niet rokers om hen heen storen.

                  Dus binnen een paar jaar is het gewoon overal in de EU verboden. En dan zijn we er "samen uitgekomen" op de manier die we "samen" al een tijdje deden. De ene partij legt het gewoon de andere op. Klaar. Niet echt iets om je druk over te maken.

                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #39
                    Je moet ook niet roken BOVEN mengtafels, da's doodzonde... We hadden show waarbij kaarsjes en wierook deel uitmaakten van de show Althans zo verkochten we het Altijd Nag Champa wierook kopen, echt heeeerlijk
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #40
                      Originally posted by moderator
                      Ik ben van mening dat de schadelijke gevolgen van meeroken niet onderkennen een fenomeen is wat onderzocht zou moeten worden.

                      Je rijdt te hard, euhm....heb je alleen jezelf mee.
                      Je drinkt teveel: de screening voor een nieuwe lever kom je niet door.
                      Je drinkt niet wanneer je nog moet rijden, reden: boom omarmen doet au.

                      of: je houdt met je rook gedrag ( niemand zegt dat je niet MAG roken, alleen waar je niet mag roken...) rekening met mensen die hinder van je gedrag ondervinden of je houdt met je rookgedrag louter en alleen rekening met je eigen wensen.
                      Het is maar hoe sociaal je jezelf op wenst te stellen.

                      Ik rook graag een sigaartje, ben ik heel kieskeurig in, in wat ik rook. Hajenius heef de voorkeur, justus tuitknak voor de door de weekse dagen.

                      Eens per week zit ik tussen de kaalkopjes, niet de die-hard londsdale adepten, maar de die-faster soortgenoten.
                      Is een leuke eye opener...
                      qouite eens, temeer daar ik de reden van deze filosofie meen te kennen.

                      die hajenius is goud waard, enne, justus, of ruysdael mag ook doorgaan..

                      maar eh, van neuken krijg je aids, van roken ******* enne, van niksdoen chagerijn. waar leggen we drempel van gezond??
                      ben ff in moedertje rusland, en er rijdt hier helemaal niemand met roetfilter, of katalysator.. slechts 350 miljoen mensen, ongeveer = europa, inclusief nieuwe staten. En wil er iemand nog roken in een europees bedrijf? buiten, of in de smoke - area. Terwijl de Lada zonder kat hier de eerste 20 jaar de dienst uitmaakt
                      Last edited by Gast1401081; 25-06-07, 18:49.

                      Comment

                      • trinityXXIV
                        • Jun 2007
                        • 25

                        #41
                        Originally posted by Lennartsound
                        Als er niet meer gerookt mag worden komt er niemand meer op het feest waarmee het bestaansrecht van het feestje zowieso weg is.
                        Vroeger kon ik het in onze Vlaamse cafeetjes maar een uurtje volhouden: daarna begonnen mijn ogen te tranen door de rook...
                        Sinds het rookverbod in café's heb ik dit jaar dan ook al een pàk meer lekkere biertjes kunnen drinken!
                        Schol!

                        (alleen... is dat nu eigenlijk wel goed nieuws?)

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #42
                          waarom zit iedereen redenen aan te voeren over gezondheid of andere zaken die al dan niet dan ook slecht zijn.

                          er zijn veel mensen die roken vies vinden. Heel veel mensen. Die zijn de afgelopen 200 jaar altijd degene geweest die een stapje opzij moesten doen. En oh, wonder. Nu is het een meerderheid die de rollen omkeerd en er moeten nu redenen gevonden worden om het te verbieden?

                          Roken vinden veel mensen vies en rokers verrekkken het om daar rekening mee te houden. Daarom komt er uiteindelijk een rookverbod. Is toch reden genoeg.

                          Discussie is er nooit over geweest toen de rokers het voor het zeggen hadden. En die hoeft er nu toch ineens niet te komen? Wat maak je me nu.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

                            #43
                            Originally posted by AJB
                            Wanneer bezoekers niet naar een concert willen komen, omdat ik in de zaal een sigaretje rook, moeten ze fijn thuisblijven. Rock en Roll is nu eenmaal een pure vorm van levensgenieten, en wie daar aankomt kan kapotvallen!

                            Amen...
                            Moet je toch maar eens met Amerikaanse bandjes gaan touren, want internationaal touren zou toch rock 'n roll moeten zijn???

                            Wat blijkt, meestal mag in de nightliner ook maar op 1 plek gerookt worden en max. 2 personen tegelijk. En dat lijkt me toch meer rock 'n roll, dan uit 013 naar huis te rijden en twee dagen later in Hedon te staan.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                            Comment

                            • AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

                              #44
                              Originally posted by kokkie
                              Moet je toch maar eens met Amerikaanse bandjes gaan touren, want internationaal touren zou toch rock 'n roll moeten zijn???

                              Wat blijkt, meestal mag in de nightliner ook maar op 1 plek gerookt worden en max. 2 personen tegelijk. En dat lijkt me toch meer rock 'n roll, dan uit 013 naar huis te rijden en twee dagen later in Hedon te staan.
                              Je hebt helemaal gelijk, maar dan hebben we het wel over tours van de commerciele acts. Denk dat de roadie's van bijv. de Rolling Stones echt lekker hun gang kunnen gaan, daar is schijt aan alles Maar idd, als je een standaard Clairbro's tour doet met bijv. Usher zal het anders zijn. Moet ik persoonlijk wel zeggen dat ik roken in een Nightliner not done vind. Het is namelijk naast hang-out ook je slaapplek, en als ik iets smerig acht is het wel om daar te roken. Dat kan ik me dan ook levendig voorstellen als restrictie. Het gaat mij ook om zalen, hallen tenten whatever. Denk echt dat er weinig grote tours zijn waar techneuten niet roken als ze dat toch graag willen
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

                              Comment

                              • showband
                                • May 2001
                                • 4524

                                #45
                                Waarom is rook in een slaapplek viezer dan in een zaal????
                                lekker belangrijk!

                                Comment

                                Working...