Mello-G: Je mag het allemaal vinden, in je toelichting is het niet noodzakelijk dat je in herhaling valt.
Rokers in concerttenten riskeren boete
Collapse
X
-
ik heb nooit die slagzin "roken, we komen er samen wel uit" begrepen.
Als mensen willen roken dan gaan ze gewoon roken. Kan me niet heugen dat ze zich daarbij aan de niet rokers om hen heen storen.
Dus binnen een paar jaar is het gewoon overal in de EU verboden. En dan zijn we er "samen uitgekomen" op de manier die we "samen" al een tijdje deden. De ene partij legt het gewoon de andere op. Klaar. Niet echt iets om je druk over te maken.
lekker belangrijk!Comment
-
In discotheken (en tentfeesten e.d.) maakt het toch niet meer uit. Het is daar vaak toch al een ongezonde toestand. Drank, veel te hoge dB levels, dat moeten we dan ook maar gaan verbieden.Comment
-
Als de persoon naast mij zich de hele avond te pletter drinkt, heb ik daar geen last van. Als die persoon de hele avond zit te roken heb ik daar wel last van, punt uit.Comment
-
Ik ben roker. In restaurants vind ik het begrijpelijk dat men niet rookt. In een kroeg/cafe/club moet het toch wel kunnen vind ik. Daar zijn toch oplossingen voor te vinden.
Maar wanneer de staat zo begaan is met mijn gezondheid moeten ze gewoon de verkoop maar verbieden. Het probleem daar is wel dat ze dan veeeeele euro's aan accijnzen mislopen. De volgende stap is dat ze ook de fast-food restaurants moeten sluiten want dat eten is veel te vettig en erg slecht voor de cholesterol. Snoepgoed en frisdranken verbieden we ook want het is ook al bewezen dat dit erg ongezond is. En zoals reeds gezegd luide muziek dat gaan we dan ook aan banden leggen want dat is wel erg slecht voor ons. Is de volgende stap dan dat we het auto-moto rijden gaan verbieden omdat die uitlaatgassen wel erg ongezond zijn (en stinken) en het milieu naar de kl*ten helpen. Dan nog effen de kunststoffen en alle andere biologisch-niet-afbreekbare stoffen verbieden en dan leven we in de "perfecte" wereld....Comment
-
denk dat sommige mensen hier eens dringend moeten gaan inzien dat je met roken andere mensen in een ongezonde situatie brengt.
Met drinken, eten (fastfood story wat hier wordt aangehaald) berokken je geen andere partij kwaad.
Einde verhaalIf its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!Comment
-
Het is allemaal zeer mooi... maar de ambtenaren nemen het rookverbod zelf niet al te nauw...vb: burgemeester bij ons, steekt overal waar da die komt smakelijk zen sigaretje op... Hij zegt zegt zelf.. als ik ergens op een feestje kom ofzo, steek ik lekker men sigaretje op.. geen mens die me da kan kome vebieden...
Dus krijgt ne ne ganse feestzaal met een rookverbod vol rokers...mij ni gelaten hoor, ik rook zelf... maar als er zo wetten zijn, dan moet iedereen zich deraan houden...
Nu het idee is aant rijzen, om dna een café open te doen "voor rokers".. Maar dan hoor ik al die nietrokers alweer Discriminatie roepen...
Ik vind da iedereen zen recht heeft om te roken.. of niet te roken.. en staat het u niet aan, vertrek dan eh....Comment
-
lekker belangrijk!Comment
-
de regelgeving blijft toch krom,
iedereen heeft recht op een tabaksrook rookvrije werkplek,
nergens vind je artikelen over rookmachines of hazers,
en daarin mag je zover gaan als je zelf wilt.
probeer bijvoorbeeld maar eens aan een lasser uit te leggen dat hij wel 2600ltr/min met zijn toorts mag roken maar geen sigaret,
ondanks een megaafzuigingZelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
de rookdozen was wellicht een slecht voorbeeld van mij,
het ging mij er om dat alleen de tabaksrook in de ban is gedaan terwijl er andere rooksoorten zijn die ook niet echt bevordelijk zijn voor een mens.
en een ******staafje opmeten wil ik best wel maar ik rook (ook) al jaren niet (meer)Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.Comment
-
Het is heel simpel, als je besluit een avond te gaan stappen weet je op voorhand dat er gerookt wordt. Dat is nou eenmaal zo (net zoals de bananen krom zijn, het is zo). Als jij last hebt van de roker naast je, ga je even een paar stappen opzij staan. Ik ga ook altijd een paar stappen opzij als er naast mij een paar personen ruzie hebben, daar heb ik op dat moment "last" van, dus ga ik dat uit de weg.
Het draait om geven en nemen in de samenleving, daarvoor leven we samen.Comment
-
dr heeft dus niemand nagedacht over het cafe waar de kastelein eigen baas is. Personeel moet op de loonlijst staan, Zelfstandige ondernemenrs vallen daar dus buiten hahaComment
Comment