Bandjes en geld

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

    #16
    Inderdaad, alles heeft met de marktwerking van vraag en aanbod te maken en omdat er inderdaad een overschot van aanbieders van professionele apparatuur zijn en startende hobby-bobs die nauwelijks of geen geld vragen zulllen de prijzen laag blijven. So be it.....

    Toch zie je dat sommige aanbieders zich wel degelijk kunnen onderscheiden van de massa, door gewoonweg passende kwaliteit te bieden. Die kwaliteit hoeft niet noodzakerlijkerwijs in de apparatuur te zitten maar juist meer in de mensen die ermee omgaan ( kennis, kunde, organiserend- en creatief vermogen etc.). Een probleemloos verlopen evenement is tenslotte ook iets waard, ook voor een opdrachtgever.....

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #17
      Ik was al bang voor.
      ik schets de invloed van de kostencomponent "apparatuur".
      Waarschuw dat dit super versimpelt en slechts een deel van het plaatje is. Wat gebeurt er?
      Gaat er een discussie komen over dat er andere componenten zijn.

      Ik wil het verschil in prijs tussen tweedehands spullen en nieuwe spullen in een reele verhouding laten zien. Ik ga hier echt niet een complete productie voor zitten rekenen. En als ik de poster van de vraag mag geloven heeft ie problemen om aan werk te komen. Dan ga ik even niet met de mengtafels van tienduizenden euro's lopen rekenen. Die producties krijgt ie kennelijk niet.

      reality check.
      Ik doe het bedrijfsfeestencircuit al jaren met een a&h 2200 op de 9 mans band. En dat is ook bij de shell ja. Ik zie daar vrijwel even dure bands ook met midassen van purple en DM2000's komen. Net zo goed als er bands met behringer digitaal staan.
      Ik durf best te stellen dat het feestbands-op-bedrijfsfeesten circuit het domein is van mengtafels van 3 tot 4duizend euro.
      Waarom krijg ik op verzoeken voor een offerte waarin ik aangeef die prijsklasse te werken aanbiedingen voor 2 meter brede midassen waar drie man voor het vervoer nodig is? Met de band hebben wij zelf een duur microfoonpark gekocht plus een maatwerk eigen monitoringset. Dus er gaat een prima signaal naar het stageblok. Wij huren een zaalset en vooral transport en bediening.

      De man die een tweedehands master set, sa , eaw, sound projects enz neerzet voor mijn part met een tweedehands yamaha tafel (die kosten echt niets) en daar een uitstekend stuk service bij geeft krijgt het leeuwendeel van de klussen. Dat is een legioen van 5 a 6 mans coverbands die 20 tot 150 keer per jaar spelen.
      Waar je het op wint is communicatie, muzikaal gehoor, zorgvuldig met jouw spullen omgaan en goed onderhoud. Logistiek. En NIET meer de geile apparatuurlijsten.

      wat betreft " dan hoort dit topic in het newbies forum thuis!"
      Het meerendeel van de professionele muzikanten is gewoon twee tot vier dagen in de week muziekleraar, studioman, arrangeur, jinglemaker of whatever. Ook de muzikanten die je bij de boston teaparty of gin fizz op het toneel ziet staan zijn voor het merendeel maar een paar dagen per week podium-muzikant. De bands die meer dan 150 optredens per week halen zijn een totaal andere markt waar de geluids set zelf aangeschaft wordt of er een deal met een groot bedrijf gemaakt wordt wegens de logistiek.
      De poster praat niet over theater of festivals maar bands. Daar gelden ook andere normen.
      Ook bij geluidsbedrijven zie ik dat veel superprofessionele ervaren PAmensen een paar dagen reparaties en onderhoud voor derden doen, of andere technische klussen naast het op pad gaan met hun PA bedrijf. Sommige hebben een muziekzaak en weer anderen bouwen en ontwerpen audiosystemen of zitten in een totaal andere hoek van de techniek (*******?). Zolang je verhaal onder de streep klopt kan het. En als jij goedkope bands doet ga je op pad met een goedkope set. Anders ben je te duur. En daar is dit topic mee gestart "waarom ben ik steeds te duur?"

      In mij profiel is ook te vinden dat ik er bij les moet geven, techniek voor anderen doen, in poporganisaties werken en zelfs soms dingen buiten de muziek moet aanpakken. Ik kan echt niet full time met mijn instrument op het toneel staan hoor.
      Natuurlijk zonder het stuk "marktverzieken" te raken ;-)
      Last edited by showband; 03-08-07, 08:41.
      lekker belangrijk!

      Comment

      Working...