Lowlands 2007

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Lowlands 2007

Voor alle technici of festivalliefhebbers (zoals ik); hoe was lowlands 2007?

vooraleerst eindelijk eens goed weer, en geen aggregaten op de caravancamping, dus een nachtrust en een poncho die niet gebruikt is, wat wil een mens nog meer..

Qua geluid viel het me op dat tegenwoordig een vette sound belangrijker lijkt te zijn als spraakverstaanbaarheid, The View en Tool (verschillende tenten, synco line bij tool en volgens mij STS bij The view) hadden een moddervet geluid..maar waar het allemaal over ging, verder dan wat keelklanken kwam ik niet. Ook bij mika ging het in het begin verkeerd, maar dat werd netjes bijgeregeld.

Qua licht; ik wil showguns! viel me op dat de technici al veel de mogelijkheden van de spot gebruiken; die ringen zijn echt mooi, mooie opbrengst en een nieuw effect wat echt bruikbaar is.

meer volgt..maar wie is er nu aan de beurt zijn mening te geven?
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

ook hier een festival liefhebber, maar dit jaar niet op lowlands....

ik zat van het weekend bij leipzig en moest het doen met met een stack w bin's en toppen van zeck en volgens mij zelfbouw meuk wat er niet uit zag.....monitors van een vaag merk....een klere zooi op het podium, en voor het podium stonden een 15 tal bomen....

verder een stack van accoustic line...ging wel aardig maar totaal geen laag ( 1 baskasje onder 1 tke 212 top )

kwa licht een podium overspoelt met racken parren en bouwlampen ieder aangestuurt door een apparte 220 kabel, six bars van een kokertje 20x20 mm, veel spanbanden.....en wat er aan knap spul was werd gewoon niet op een goede manier gebruikt....

mischien erg on topic maar ik moest toch even mijn hart luchten
    volgens mij kwam het allemaal regelrecht uit polen...

gellukig was de bierkar nog een punt van bezinning 1,50 voor een halve liter consumtie kan lowlands dan weer niet aan tippen

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Originally posted by R. den Ridder
      ...Tool ... hadden een moddervet geluid, maar waar het allemaal over ging, verder dan wat keelklanken kwam ik niet...
      Ik heb niet op Lowlands, maar op Pukkelpop gezeten en daar speelde Tool ook. Heb dit jaar zelf niet op Mainstage gezeten, dus niks zelf kunnen luisteren, maar vorig jaar (of was dat alweer het jaar ervoor?) wel Tool op Werchter gehoord. Ik vond er toen vrij weinig aan qua mix en dan vooral qua klankkleur... héél veel gitaar en dan vooral van dat knerpende whééh-whééh-pijn-aan-je-oren... als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoorde van collega's dat het op Pukkelpop wel vergelijkbaar was, weinig laag-mid en knerpend mid-hoog en hoog.

Wat je je bij Tool natuurlijk wel enigzins mag afvragen is hoe verstaanbaar je die zanger zijn stem uberhaupt kúnt krijgen. Ik ken de band niet zo goed, dat zeg ik er eerlijk bij, maar volgens mij is het niet echt traditioneel zingen dat hij doet, dus hoe verstaanbaar kun je dat dan maken?

Ben nog nooit op Lowlands geweest, het valt altijd samen met de Hasseltse festiviteiten. Heb wel van dezen en genen gehoord dat dat ook erg gezellig is ;-)!

Maar goed, my two cents.
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• BvE
        • Oct 2004
        • 385

Ik ben net terug van Lowlands. De Line arrays klonken dit jaar snoeihard en loepzuiver, vooral bij de Alpha. Echter was het geluid bij Tool waardeloos (ligt overigens ook voor 90% aan het geluid van de band zelf) en ben ik na 10 minuten vertrokken naar een ander podium. Kwa volume zat alles op de 105 dBa maar ik denk dat het wel over de 125 dBc zat, echt absurde volumes (net als Motorhead).

Voor mij was Gabriel Rios een van de betere shows, zeer goed geluid en geweldige dynamiek. Zeer goed optreden.

Kwa licht was er overigens zeer veel verschil in "kwaliteit" tussen alle shows. Voor mij (ik ben geen lichtkenner en heb ook niet alle shows gezien) hadden The Killers de beste lichtshow, zeer goed afgestemd op de muziek.

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Wat tool betreft: helemaal eens met de TS: impact, sub het is er absoluut, soms zelfs zoveel dat er regelmatig alleen bas en drums te horen waren waar toch echt een hele band speelde. Vorig jaar op Rock am ring was dat toch echt een stuk beter, maarja, daar stond ik dan ook 100 meter van het podium waar al veel sub weg was... om dezelfde reden ben ik dan ook maar buiten de tent een meter of 30 van de speakers op het veld gaan zitten, die balans was nog het beste

Later meer, eerst even die monumentale kater wegslapen in mijn o zo comfortabele echte bed.
          Last edited by sparky; 20-08-07, 21:44.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Mike Manders
            • Aug 2006
            • 341

ik heb zaterdag om 12 uur het optreden van Marike Jager op Lowlands gemixt in de India tent. Gewoon lekker op een goed STS setje, GEEN line-array. zoals het hoort dus, en ik heb me prima vermaakt. gewoon de schuiven open en lekker balansen met een goed klinkend systeem. geweldig

Comment

• LJKEVIN
              • Dec 2005
              • 426

Lowlands was super.. zelf alleen de zondag en de maandag meegemaakt..
              maar ik vond vooral het geluid bij Groove Amada super strak klinken.
              Vooral de sub klonk lekker.. maar wat wil je met 34 subs bij de stage..

en dan nog de subs die achter in de tent onder/in de line array waren geplaatst.. super..

Het geluid bij meerdere bands in de Grolsch tent was vrij schel in het mid/hoog.
              (achter in de tent)
              **Tuurlijk kan ik begrijpen dat een band als Motorhead nooit klinkt**

Alleen jammer van de bagger-kwaliteit filmpjes op youtube...

op naar Lowlands 2008:P
              Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Een foto die hoogstwaarschijnlijk niet op de meeste festival sites staat,
                maar wel op lowlands 2007 een mooi overzichtje gaf van de Bravo...

ImageShack - Hosting :: lowlandsbravo1jp8.jpg

Groeten..:P
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Steve89
                  • Dec 2005
                  • 120

Originally posted by LJKEVIN
                  Een foto die hoogstwaarschijnlijk niet op de meeste festival sites staat,
                  maar wel op lowlands 2007 een mooi overzichtje gaf van de Bravo...

ImageShack - Hosting :: lowlandsbravo1jp8.jpg

Groeten..:P
                  Mooie foto!!
                  Alleen is dit een foto van Lowlands 2006

Comment

• Stage-Q
                    • Sep 2007
                    • 389

heb zo'n 130 aggegraten geplaatst met m'n collega's...

jep k was een Powershopper (heftruck) op lowands dit jaar.

Maar desalnietermin was de sfeer onder de crew weer super... zoals het hoort te zijn op festivals.
                    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

Working...