Kleedkamercase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

Kleedkamercase

Nee, de topictitel betekent niet dat ik op zoek ben van een flightcase van 20 vierkante meter met spiegels, toilet en stromend water. Ik wist even geen goeie omschrijving te geven van hetgeen ik van plan ben ;-)

Als coverband zien we jaarlijks een hoop kleedruimtes (of plekken die de organisatie als zodanig bestempeld...). Door de jaren heen is er een denkbeeldig wenslijstje ontstaan. Zo'n lijstje van: "Goh, het zou toch makkelijk zijn als we dit altijd bij ons zouden hebben". Eenvoudige praktische dingen die ons leven op (sommige) lokatie(s) een stuk zouden veraangenamen. Denk hierbij aan een Senseo-apparaat, magnetron, printer (setlijsten), opbergruimte voor pennen/stiften/papier, etc. Oftewel de dingen die niet direct nodig zijn óp het podium, maar meer ernaast of in de kleedkamer. Nu hebben wij nog wel de nodige flightcases in de opslag staan, die mij op het volgende idee brachten:

Ik zou een oude parrenkist (tweemaal fourbar) zo kunnen verbouwen dat 'ie rechtopgezet een soort simpel keukenblokje wordt. Oftewel de Senseo bovenin - waarbij de bovenkant van de case open kan scharnieren - en de magnetron, printer en een aantal lades daaronder. Alles enigszins ingeschuimd of vastgeschroefd uiteraard. In die lades fl*kkeren we dan de koffiepads, suiker- en melkzakjes, bekertjes en andere rommel. Powerconnetje onderin, bovendeksel dusdanig exact inschuimen dat 'ie bij transport precies over de Senseo valt. Wellicht kan het nog gekker, maar zo vond ik het eerst wel even genoeg qua dagdromen.

Nu zag ik in een ander topic (die ik ff niet meer kan vinden) een gast die een tophatje had gemaakt voor z'n Senseo-apparaat. Briljant! Vandaar dat ik het gevoel heb dat wij niet de enige met dit idee zijn. Uiteraard ken ik de professionele keukencases van beurzen enzo, maar ik was benieuwd of jullie wellicht ook dit soort ideetjes hebben omgezet naar daden. Foto's zijn uiteraard (meer dan) welkom :-)

PS: Eén van onze crewleden werkt doordeweeks als monteur bij CafeBar. Zo hebben we ooit naast het podium in een tent de hele avond koffie lopen drinken uit zo'n professioneel horeca-apparaat die hij uit z'n bus had gehaald. Hilarisch, alleen al vanwege de blikken van de organisatie, hehehehehehe...
    Last edited by Robert H; 19-10-07, 19:10.
  • LJmalcolm

een van de mannen van spectra, die het eurosongfestival hebben gedaan heeft deze case :

Comment

• outvorst
      • Jul 2005
      • 84

Ons verhuurbedrijf kwam van de zomer toen we in de Efteling moesten spelen met onderstaande kist op de proppen. Bijna onnodig om te zeggen dat de relatie nog inniger werd dan dat ie al was :-)

Comment

• martijn verkerk
        • Nov 2005
        • 300

niet onder het mom reclame maar meer ideeen:
        Meekel
        Nook.nl Toolbox&img=toolbox/mark_endlich/IMG_0304bl.jpg dit zijn wel echt mooie cases!!!

Comment

• Robert H
          • Jan 2006
          • 378

Originally posted by outvorst
          Ons verhuurbedrijf kwam van de zomer toen we in de Efteling moesten spelen met onderstaande kist op de proppen. Bijna onnodig om te zeggen dat de relatie nog inniger werd dan dat ie al was :-)

*plaatje*
          Kijk, dat is nu (in grote lijnen) precies mijn plan. Toffe kist man, ook een geweldig idee met die kunststof laden. Het heeft bij nader inzien ook helemaal geen zin om met dure 19" laden te gaan klooien, 't is immers maar voor suiker, melk en een paar bekertjes. Die jerrycan had ik ook effe over het hoofd gezien. Vaak is er inderdaad in geen velden of wegen stromend water te bekennen. In dat geval is het één keer lopen naar de bar/wc en je hebt de rest van de avond koffie.

Outvorst, bedankt voor je bijdrage! (zo zie je maar, van je collega's moet je 't hebben)

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

Vul dat water dan maar op voorhand bij je thuis ofzo. Als je altijd op andere locaties water gaat opslaan met dezelfde tank dan krijg je wel meer kans op de nodige bacteriën in die tank... . Enfin dat is toch iets wat in me opkomt als ik er over nadenk.

Voor de rest wel een leuke kist ja
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

Originally posted by ronny
              dan krijg je wel meer kans op de nodige bacteriën in die tank...
              Geloof me, als muzikant in een coverband word je daar na verloop van tijd immuun voor ;-) Ik eet ook nog steeds met veel liefde midden in de nacht een gehaktstaaf bij Dekkersland, ook al moet ik hem met hamer en beitel van het kartonnetje hakken! Niks aan de hand, ook niet de volgende ochtend, hehehehe...

Zonder gekheid: Hygiëne is natuurlijk wel iets waar je bij zo'n Senseo-ding goed op moet letten. In ieder geval vers water gebruiken en geen gebruikte padjes laten zitten. Als je zo'n koffiepad vergeet en die kist een paar weken niet gebruikt, dan krijgt de omschrijving "koffie met een schuimend laagje" een heel andere betekenis :-)

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

niet om het een of ander, maar is een normaal koffiezet apparaat geen optie? koffiepads zijn natuurlijk een stuk duurder dan een normaal pak koffie
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Robert H
                  • Jan 2006
                  • 378

Originally posted by shure-fan
                  niet om het een of ander, maar is een normaal koffiezet apparaat geen optie? koffiepads zijn natuurlijk een stuk duurder dan een normaal pak koffie
                  Op zich wel, maar het gaat ook vooral om de snelheid en de flexibiliteit. Ik drink graag aan het einde van een klus (of vlak voor de laatste set) nog een bakkie. Ik denk niet dat ik daarvoor die hele filter- en waterheisa wil hebben. Bovendien drink ik thuis ook enkel pads, dus die meerprijs calculeer ik sowieso al in. Bovendien is een Senseo-apparaat sneller roadproof te krijgen dan een koffiezetapparaat met losse kan. Je hoeft er alleen maar een deksel overheen te bouwen die op een paar punten de boel bij elkaar houdt (o.a. het waterreservoir).

Enigszins offtopic: Mijn oude Senseo-apparaat is sindskort beschikbaar voor dit nieuwe projectje aangezien ik een puC heb gekocht. Echt een aanrader dat ding!

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Er loopt hier ergens een thread met allemaal foto's van "bijzondere" cases, ik zal eens even gaan zoeken...

is een gelijkwaardig topic als deze.

groet John
                    Last edited by Whitefarmer; 23-10-07, 17:22. Reason: de link er maar even meteen bijgezocht
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by shure-fan
                      ruim je dan ook de koffiedrap op?

Comment

Working...