tip voor de argh! Riggen met helikopter.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    tip voor de argh! Riggen met helikopter.

    Dat gedoe met veiligheidsfactors.

    gewoon een kabel en een ophangpunt et presto
    nu.nl/opmerkelijk | Helikopter verliest vliegtuig
    lekker belangrijk!
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    hebben we in zwitserland al gezien, tijdens het Montreux Jazz festival..

    vanaf de parkeerplaats beneden werd het materiaal pallet voor pallet naar boven "gehesen"...

    Comment

    • jeroenw
      • Dec 2003
      • 216

      #3
      Ik kom al jaren in de bergen en je moet voor de grap eens kijken hoe berghutten bevoorad worden, daar gebeurt alles met heli's (anders moet je t op je rug tillen) en dat zijn me artiesten joh!
      \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Originally posted by jeroenw
        Ik kom al jaren in de bergen en je moet voor de grap eens kijken hoe berghutten bevoorad worden, daar gebeurt alles met heli's (anders moet je t op je rug tillen) en dat zijn me artiesten joh!
        Vaak ook kabelbanen en bergtreinen die tussenstops maken (uiteraard in de gebieden waar veel kabelbanen zijn).
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • ronny
          • Dec 2002
          • 2139

          #5
          ja er wordt soms gelachen met luchthaken...
          niet zagen, gewoon doen!

          Comment

          • Poelmans
            • Feb 2004
            • 806

            #6
            Originally posted by JeroenVDV
            Vaak ook kabelbanen en bergtreinen die tussenstops maken (uiteraard in de gebieden waar veel kabelbanen zijn).
            Dan wil je de fotos wel eens zien van hoe ze die skiliften maken:

            kuub per kuub van de betonmixer in het dal naar de funderingen van de masten/eindstation per helikoper met betonkuip Geloof me als ik zeg dat dit een bouwkundige hel is (kwestie van naadloos beton storten....)

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #7
              Is een Zwitsers bedrijf dat gespecialiseerd is in kunststukjes met een heli.

              Onlangs het topstuk van de zendmast in Lopik verwijderd en nieuw topje geplaatst.
              Ik heb me suf gezocht naar de beelden ervan, moeten nog ergens op internet zweven, maar mijn zoekkunst schiet tekort.

              Ik begrijp het wervende idee en ook heb ik begrip voor het uit de hijsstroppen vallen van het vliegtuig.

              Wat "wij" aan gewicht hijsen is in vergelijking met de lasten die van Seumeren/mammoet en een doorsnee bedrijf met 50+ tonstelescoopkranen bedrijf dagelijks aan hijsbewegingen maakt kinderspel.

              Comment

              • DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

                #8
                Originally posted by ralph
                Is een Zwitsers bedrijf dat gespecialiseerd is in kunststukjes met een heli.

                Onlangs het topstuk van de zendmast in Lopik verwijderd en nieuw topje geplaatst.
                Ik heb me suf gezocht naar de beelden ervan, moeten nog ergens op internet zweven, maar mijn zoekkunst schiet tekort.
                LifeFlight.nl - Voor de absolute luchtvaart fan
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

                Comment

                • Poelmans
                  • Feb 2004
                  • 806

                  #9
                  Originally posted by ralph
                  Wat "wij" aan gewicht hijsen is in vergelijking met de lasten die van Seumeren/mammoet en een doorsnee bedrijf met 50+ tonstelescoopkranen bedrijf dagelijks aan hijsbewegingen maakt kinderspel.
                  Kan je vergelijken met enkele reacties in een topic over amphenol: amphenol is duurder, dus gebruikt heel de evenementensector neutrik. Terwijl gebruikt het US army wel amphenol op z'n tanks. En wat zou nu het meest veeleisend zijn?

                  Beide voetjes op de grond: rigging in de evenementensector is de speeltuin der riggers. Volgende maand worden hier 3km verder 2 betonnen brugdekken van 120 ton per stuk op hun landhoofden geplaatst (ter plaatse storten zou te lang duren). Hiervoor moeten ze de zwaarste liebher kraan uit de benelux bijhalen. En het brugdek is gewoon berekend zodat het nog net met die kraan kan gehesen worden. Rigging voor grote jongens! EN dit is nog maar voor de aanleg van een brugje over een beekje, dat aansluit met een rond punt van een gewestweg. Je wil dus niet weten wat er allemaal gerigd wordt bij werken als bijvoorbeeld de lange wapperbrug die ze in antwerpen zullen plaatsen.

                  Trouwens, bij berekeningen in de bouwkunde zijn waardes in de grootteorde van 100kN (10 ton) klein bier. Ik wil het je eens zien tegenkomen bij evenementen... Als je het al tegenkomt dan is het toch al een serieus event. Nee, krijg er toch wel rillingen van. Megacool zo een staalbouw berekenen Je ogen vallen trouwens open van de controles die je zo allemaal moet doen (druksterkte, kip, knip, doorponsing, stuik, buigmoment, maximale doorbuiging, ....). En dat terwijl de evenementensector lastendalingen (bij rigging meer lastenstijgingen maar kom ) maakt, en dan uit tabellekes of specificaties haalt wat ze er voor moeten gebruiken. En natuurlijk al het materiaal op een juiste wijze gebruikt.

                  Nu, daarom geen minder respect voor de evenementensector. Mensen als Rinus leveren super werk, zowel qua mooie dingen bouwen zelf, als zorgen dat een modale fuifganger veilig terug thuiskomt.
                  Last edited by Poelmans; 14-11-07, 02:40.

                  Comment

                  Working...