Smartphones?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

    #16
    Ik heb zelf de Nokia E61i en vanaf januari de E90, voordeel tegen over bijv. een HTC...Nokia E serie communiseerd beter met een PC én MAC! Nadeel van Windows Mobile is dat ie erg slecht contact, zeg maar gerust geen contact legt met een MAC...Aangezien ik beide heb, is dat voor mij handiger...

    Vergeet niet dat je Excell en Word documenten niet altijd kunt lezen op een bello...in verband met het formaat op de pc, dan kunnen teksten door elkaar lopen....PDF werkt eigenlijk altijd, maar dat komt dat Sybian een PDF meer ziet als een soort afbeelding...De sychronisatie vind ik persoonlijk met een MAC prettiger...
    Olaf Duffhuës

    **Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

    Comment

    • shure-fan
      • Sep 2003
      • 1046

      #17
      heb zelf een mda vario met uitschuifbaar toetsenbord, kan er niet meer zonder
      Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

      Comment

      • sparky
        • Apr 2002
        • 2104

        #18
        Ik zal eens kijken of ik deze week ergens de tijd vind om een paar apparaten te vergelijken. De Touch en de E90 lijken voorlopig het meest interessant, de HTC 4350 waar Mathijs het over had en waar ik zelf al eens naar had zitten kijken moet ik zeker ook even checken. En natuurlijk wordt er ook met de Blackberrys een testritje gemaakt.

        Nog een vraagje aan de touch-gebruikers: Gaat het typen met de stylus een beetje snel?
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

        Comment

        • Leks
          • Oct 2007
          • 330

          #19
          Korte Phone tip:

          Ik ben vermeend Nokia gebruiker en gadget fan. ( CeBit bezoeker ed)
          en zeg uit eigen en 3e ervaringen dat je wel goed moet nadenkend voordat je een Nokia N/E Serie koopt.
          Gezien deze toestellen niet erg degelijk zijn. ( de E serie is weliswaar steviger dan de N serie)

          Ook ben ik niet erg te spreken over de Symbian S60V3.X firmware
          deze is in mijn optiek redelijk instabiel, traag en crash gevoelig ( het word langzaam beter met de updates.. maar ik word er nog steeds niet gelukkig van)

          Daarentegen vind ik Nokia wel de beste userinterface, menustructuur, en "customizebaarheid" hebben.

          Dit verhaal gaat vooral op voor de Nokia N73, N80 en N95.

          Ik raad de topic starter als laatste aan om ook even naar de E70 te kijken, want ook deze heeft een full qwerty tb ( en is wat handzamer en broekzak vriendelijker dan de E90)
          maar dit ligt er ook een beetje aan wat je wil doen en hoe groot je het scherm wil.

          Hopelijk heb je er wat aan.
          Last edited by Leks; 16-11-07, 01:38.
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

          Comment

          • MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

            #20
            Ik kan snel typen met de stylus, en heb nooit last van verkeerde berichten zoals InktVip of VisTransfloft. Dat scheeld
            Windows Mobile 6.0 is af en toe een beetje traag, maar dit merk je niet zo snel. Voordeel van de Touch vind ik, heel dun en groot scherm.

            Nokia E90 heeft een goed toetenbord wat ook snel werkt. Ik heb bijvoorbeeld de T-Mobile MDA Vario I links laten liggen, omdat ik het toetsenbord te klein vond. De E90 heeft hier geen last van.

            De PhoneHouse heeft voor elke beller een eigen keuze, dus ik zou zeggen: even langsgaan?
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #21
              Ik heb de HTC P3300 en ik vind het helemaal toppie werken. Wordt geleverd met Windows Mobile 5 maar upgrade naar versie 6 is te downloaden bij HTC en had ik er vlekkeloos op in 10 minuten.

              Wat ik er zelf mee doe zoal: bellen en sms-en , agenda, adresboek, takenlijst, navigeren, internet, e-mail, MSN, spelletjes, film kijken (DVD rip naar memorycard op schermresolutie en ondertiteling is nog goed te lezen videobestand is dan +/- 300Mb), radio, mp3-player, duiklogboek bijhouden, office applicatie word en excel, via remote desktop een digitale mengtafel, eq, etc aan laptop op het podium inregelen indien nodig.

              Dat is het op dit moment wel zo een beetje. Heeft geen toetsenbord maar wel een onscreen softbord. Verder heb ik een schrijftool geïnstalleerd en dat vind ik persoonlijk prettiger/natuurlijker werken. Kost even moeite om je handschrift te laten herkennen maar eenmaal in orde werkt het prima.

              HTC is erg populair sinds een jaar en goed bezig met hun apparaten. Veel verschillende "smaken" verkrijgbaar voor elk wat wils naar mijn idee. Zijn stuk voor stuk geen koelkasten en liggen goed in de hand.
              Last edited by vasco; 16-11-07, 19:19.

              Comment

              • MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

                #22
                Vasco, hoe doe jij remote desktop, probeer deze functie al enige tijd te ontdekken...
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #23
                  Download de Remote Desktop Client voor Windows Mobile.
                  Wil je een alternatief dan kun je VNC gebruiken. Hiervan moet je dan ook de server hebben voor op de computer.

                  Schakel een van de programma's in op de computer (remote desktop zit onder eigenschappen van deze computer) die je wilt overnemen en zorg dat WLAN goed werkt en kan verbinden met de PC via ad-hoc of een access point als je het draadloos wil doen, waar ik van uit ga omdat een UTP kabel in een PDA/MDA/SmartPhone niet past ).
                  Last edited by vasco; 16-11-07, 19:20.

                  Comment

                  • Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

                    #24
                    Wij hebben een stuk of 4 9300i's op de zaak, en dat werkt prima.
                    Toegegeven, we doen er geen van allen veel anders mee dan bellen, outlook en sms, maar word/excel ets werken goed en stabiel.
                    Ik heb de mijne in 2 jaar misschien 3 x moeten resetten door de batterij er af te halen.
                    Nu hebben we ook een paar E90's, en die zijn zeker minder stabiel, en ik hoor nogal wat gevloek over die dingen. Ze zijn wel steviger, maar ook groter, een 9300 is best klein. Wordt helaas niet meer gemaakt.

                    Een 9300 kan prima internetten, over mijn wifi thuis (WPA), en ook via gprs, gaat wel langzaam.
                    Helaas heb ik geen kennis van de HTC's, zien er goed en handig uit.

                    Comment

                    • sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

                      #25
                      Vandaag even wat toestellen vergeleken, helaas hebben veel winkels alleen dummies liggen die ze aan de klanten willen geven

                      Maar van de HTC dingen wel echte in mn handen gehad. En dat bevalt wel moet ik zeggen; De 710 is net wat te priegelig met zn toetsenbord, maar wel lekker compact, de Touch.... sja, het is een mooi ding, maar alles met een stylus doen, ik weet het niet, het typen vind ik toch een beetje veel pielen. De 4350 daarintegen, dat lijkt wel een beetje te zijn wat ik zoek. Heb ook nog die E90 in mn handen gehad, prachtig ding, maar toch nog veel te groot, snap niet dat Nokia weer grotere communicators is gaan maken terwijl de 9300 uit productie is... En die Blackberrys; gewoon niet mijn ding. Dus waarschijnlijk wordt het een HTC 4350. Ik laat het nog wel weten. Iedereen bedankt voor de input!
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                      Comment

                      • 4uss
                        • Aug 2005
                        • 578

                        #26
                        Ik heb (had) een T-Mobile MDA Vario II (=HTC TyTN), alleen kan deze niet tegen een stootje. Heb hem één keer laten vallen en het scherm geeft nu alleen nog maar mooi wit beeld, met een paar streepjes en een barstje... Ik ga wel weer op zoek naar een nieuwe, want ik gebruikte hem wel heel veel. Toetsenbordje is handig voor IM (MSN Messenger) en E-Mail, hij is redelijk snel (sneller dan de stroperige Touch), heeft UMTS en GRPS... alleen geen GPS, maargoed, daar zit ik toch niet om te springen.

                        Comment

                        • deurklink

                          #27
                          Als je een complete smartphone zoekt htc heeft hem 2 maand geleden op de markt gezet! HTC TYTN II

                          Alles wat je nodig hebt!

                          GOEIE AGENDA!!!! en uiteraard te syncen met outlook
                          GPS (Build in uiteraard)
                          WIFI
                          QUAD Band
                          Office
                          PDF Reader
                          Verder alle standaard dingen (bluetooth 3 Mp foto camera etc.)

                          Er zijn als je een beetje zoekt ook enorm veel programma tjes voor windows mobile geschreven. Grootmoeder aansturen met je mobiel werkt prima!

                          En de degelijkheid valt mij erg mee! Schuivende telefoons zijn nou eenmaal kwetsbaarder maar voor mij is het acceptabel. Alleen uit een theaterkap laten vallen zit er niet in Aan de andere kant dat overleefd een nokia 33xx ook niet!

                          O ja.. helaas blijft het windows dus als je hem intensief gebruikt zal je hem wekelijks een keer moet resetten.

                          Comment

                          • sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

                            #28
                            .... En dat is em dan ook geworden, maar dan onder de naam MDA Vario III, is hetzelfde ding. Op dit moment ben ik nog bezig met uit te zoeken hoe ik mijn wekker wel geluid kan laten maken en andere dingen niet , gaat bij een telefoon wat makkelijker haha. Wel, t zal nog wel een beetje puzzelen worden, maar ja, ook dat zijn we gewend, iedereen bedankt voor de input.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                            Comment

                            Working...