Smartphones?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

    Smartphones?

    Voor mij is het niet in alle gevallen handig, verstandig of noodzakelijk -en in dat geval dus ook een overbodig risico- m'n laptop mee te slepen naar klus en dus zoek ik een dingetje dat kan....

    Internetten, mailen, excellsheetjes, word docs en PDF'jes lezen, SMS'en met een qwerty toetsenbordje en o ja, ook nog bellen. Het mag natuurlijk ook vooral weer niet te groot zijn, geen koelkast in mn zak en het qwerty-bordje zou bijvoorkeur dus ook uitschuif/klapbaar zijn. Beetje stevig is ook geen overbodige luxe. Als het kan ook graag een beetje betaalbaar.

    Wie o wie heeft er goede ervaringen met zo'n ding, toestellen en reviews op internet opzoeken kan ik net zoals ieder ander zelf ook prima, voel je dus niet geroepen dat soort wijsheid met me te delen.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

    #2
    Ik heb zelf een HTC Touch, deze zit alles in wat je nodig hebt en het toetsenbord is op het scherm, ik vind hem zelf erg fijn en makkelijk mee te nemen in je broekzak. ik heb zelf ook mijn rooster van school op me mobiel.

    Comment

    • sparky
      • Apr 2002
      • 2104

      #3
      En hij kan excell, word en PDF-bestanden openen? Dat touchscreen, werkt dat met een stylus, of kan ik daar direct mn worstvingers op zetten?
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

      Comment

      • MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

        #4
        Zelf maak ik al enige tijd gebruik van een HTC Touch. Perfect ding! lekker klein en snel. Heb er dan wel eigen programma's opstaan, aangezien word, en powerpoint niks voorstellen. Excel is echter ontzettend handig!

        WIFI is noodzakelijk, UMTS ook voor snel internet.

        Edit: bovenstaande Ralph was me al voor, bediening via stylus of via duim (TouchFlo, maar dat werkt nog niet helemaal lekker).
        SMS berichtjes typen moet bijna altijd via stylus...
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

        Comment

        • Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

          #5
          Die heb ik ook, uitstekend ding.

          he hem al verschillende malen van hoog laten vallen en hij blijft heel (hoewel ik wel het "sleetje" voor het pennetje wat heb moeten modificeren om het pennetje er weer uit te krijgen hahaha.

          Maar het is wat mij betreft een aanrader!
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

          Comment

          • sparky
            • Apr 2002
            • 2104

            #6
            Okee, touch vs de rest: 3-0.. Gaat goed hier, haha. Julie hebben allemaal windows mobile 6 erop draaien
            @Mark, wat heb je er zelf bijgezet? en is die software een beetje betaalbaar??
            Last edited by sparky; 15-11-07, 19:26.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

            Comment

            • Frank@highend
              • Oct 2005
              • 65

              #7
              Geef mij toch maar mijn Nokia E90
              Frank Schotman
              High End Systems

              Comment

              • AJB
                • Jul 2003
                • 2289

                #8
                Ik heb zowel een Nokia E90 (nieuwe communicator) als ook een RIM Blackberry 8800. Allebei erg fijn, de blackberry is iets handzamer. Voordeel van de E90 is toch wel het toetsenbord. Hiervoor een 9300i gehad, en je typt veel makkelijker.

                Koelkast: tsjah het neemt altijd ruimte in, je wilt het immers als alternatief voor een klapjap !
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

                Comment

                • sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

                  #9
                  Ja, communicators... Ze hebben tegenwoordig een bijna acceptabel formaat haha, gaat de goede kant op met die dingen. Voordeel van dat ding tegenover een Touch zou idd misschien het keyboard kunnen zijn. Ik vraag me af of ik sneller met stylus en touchscreen zou kunnen werken als met een mini-qwerty bordje, ik heb best grove handen zeg maar... Iemand toevallig ervaring met beide mogelijkheden?
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #10
                    Stylus is nooit handig, je raakt hem kwijt o.i.d. en veel gebruikers zie je dan ook met vingers werken. De RIM Blackberry heeft een erg functioneel keyboard, waar de verhogingen zo zijn, dat je met grote vingers ook nog kunt typen. E90 is qua toetsenfunctionaliteit verrweg de beste.
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    • MEEO Licht en Geluid
                      • Nov 2005
                      • 950

                      #11
                      Nog even: HTC Touch heeft geen toetsenbord (QWERTY), wel op het scherm natuurlijk

                      Zelf maak ik progjes, zodat ik op grote hoogte via WIFI bijvoorbeeld dimmerkanalen kan schakelen. Soort van ETC Focushand dus. Werkt altijd nog erg prettig. GrandMA heeft dit overigens ook
                      Windows Mobile 6.0 draait als een trein en veel software is gratis te downloaden... Enige minpuntje vind ik toch nog de accu, deze is bij mij snel leeg
                      Ik neem ook aan dat je hem niet voor de camera koopt?
                      MEEO Audio Licht Rigging,
                      Mark van der Werff
                      Groningen

                      Comment

                      • Dennis vd Dool
                        • Jan 2007
                        • 72

                        #12
                        Ik gebruik nu een geruime tijd met veel plezier de 9300i.
                        Heb deze gekozen vanwege het fijne toetsenbord.
                        Groot bijkomend voordeel is dat je geen loei van een scherm hebt dat lekker makkelijk breekt als je weer eens een kist tegenkomt.

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          9300i heeft ook groot beeld, maar dan breedbeeld en aan de binnenkort... Alles kan stuk, en gsm's zijn niet gemaakt om kisten te duwen.

                          RIM levert een erg mooie holster bij de Blackberry's, en tevens een eigen profiel kunnen hebben. Dus: zodra in holster, alleen nog maar trillen bijv. RIM heeft sowieso nagedacht over snelfuncties op het toetsenbord voor browsing en e-mailen. Verder staat dit merk bekend om stofvastheid, stevigheid etc.

                          Bedenk even of je veel met WiFi wilt gaan doen, dan zou ik toch echt de E90 aanschaffen.

                          Suc6 met je keuze

                          grtz Arvid
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • Mathijs
                            Moderator
                            • Aug 2002
                            • 1353

                            #14
                            Wat zijn de ervaringen met de HTC P4350?
                            Deze heeft wel een qwerty toetsenbord.

                            Het enigste wat deze mist is een GPS ontvanger. Verder zit alles er op.
                            De P4550 is helemaal kompleet. Met GPS, GPRS etc etc. Wel een behoorlijk stukkie duurder.

                            Comment

                            • Stage-Q
                              • Sep 2007
                              • 389

                              #15
                              heb mezelf een HTC S710 gekocht, morgen krijg ik hem als het goed is binnen.

                              Heb er aardig wat positieve reacties over gehoord.

                              Leuk abbo erbij met internet e.d.... dus ben benieuwd.
                              Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                              Comment

                              Working...