Klus koffer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marc
    • Nov 2001
    • 69

    Klus koffer

    Hallo,

    Heeft iemand ook sugesties voor een klus koffer.

    Hiermee, bedoel ik een kleine flightcase met daarin ruimte voor bv. tools, Gaffa, multimeter, "handige meukjes" foto camera, papier werk e.d.

    Zijn hier kant en klare oplossingen voor? Voorbeelden?
    Dus eigenlijk zoek ik zo'n hobby "Gamma"gereedschap koffer maar dan roadproof.
    Binnenkort weer een nieuwe site....
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    is dit misschien iets?
    Amptown Cases GmbH Flightcases, Transflex, Sip, Transportkisten

    of
    Amptown Cases GmbH Flightcases, Transflex, Sip, Transportkisten
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #3
      pelicase.
      Peli Products, S.A. | Manufacturer of high-impact, watertight equipment Protector Cases and safety approved, technically advanced flashlights
      // Peli Products Nederland \\

      beter is er niet.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • ronny
        • Dec 2002
        • 2139

        #4
        zo een flightcase geval als koffer gebruiken is wel stevig, maar als je hier iets of wat gereedschap in gaat stoppen wordt het meteen wel heel zwaar.
        ik heb liever een gewone kunststof koffer, deze wegen dan wat minder.

        Ik heb al jaren een standaard koffer van stanley ofzo. Hier zit alles in wat ik nodig heb(schroevendraaiers, tangen, multimeter, sleutels,...). Gaat meestal gewoon mee in de laadbak van vrachtwagen/trailer en is nog altijd heel!

        Showband zijn oplossing ziet er anders ook wel heel stevig uit
        niet zagen, gewoon doen!

        Comment

        • jens
          • Aug 2004
          • 1067

          #5
          ik heb voor 25 euro een 2e hands koffer/case gakocht via marktplaats...

          effe wat steviger dan z'n gamma kist ( scharnieren en sluitingen vaak snel te barsten)

          met daarin alle tools en rommeldingen...valt wel mee hoe zwaar die is...

          de kerel woonde ook nog eens 10 min hier vandaan...als je er stad en land voor moet afrijden zou ik ook lekker voor een gamma koffer gaan...dan maar wat zuiniger ermee

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            Ik heb hier gewoon koffers van Parat.

            niet goedkoop, maar erg degelijk en met verschillende indelingen te krijgen.

            deze staan in vakken in de toolcases die we bij ons hebben met reservelampen, ty-rap's enz.

            Op die manier heb je voor je kleingereedschap een koffer die je naar je klus kan meenemen
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • dh-showtechnic
              • Jun 2005
              • 139

              #7
              hallo allemaal

              de koffers van parat zijn er ook van andere merken te krijgen net zo stevig alleen iets goedkoper.
              bijvoorbeeld die van format

              Groetjes
              Nieuwe mega drive in show

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                Originally posted by dh-showtechnic
                hallo allemaal

                de koffers van parat zijn er ook van andere merken te krijgen net zo stevig alleen iets goedkoper.
                bijvoorbeeld die van format

                Groetjes
                zijn net ff iets minder, qua dikte van het plastic etc..
                Parat betaalt zich terug, als je er proijzig gereedschap in hebt.
                Anders gewoon die gammakoffer, en dat ding in een flightcase zetten

                Comment

                • sjoerd
                  • Apr 2004
                  • 341

                  #9
                  Dap/Showtec heeft ook een Roadycase. Wellicht niet het beste wat er is, maar wel
                  een handige case door de dubbele inlay in de deksel

                  Comment

                  • Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

                    #10
                    Originally posted by MacGyverSounds
                    zijn net ff iets minder, qua dikte van het plastic etc..
                    Parat betaalt zich terug, als je er proijzig gereedschap in hebt.
                    Anders gewoon die gammakoffer, en dat ding in een flightcase zetten
                    Dat zou ik wel zeggen ja.

                    Parat is in vele opzichten stukken beter dan de goedkopere versies.
                    In lampenwereld zitten we 90% OEM af te kraken, denk je dat dat alleen daar maar is?
                    Parat's draaien hier echt al jaren mee. Wordt mee gegooid en gesmeten en blijven uitstekend werken.
                    Wat aan deze koffers ook pretting is is het slot. deze zijn stukken betyer dan de gamma koffertjes ed. Dus ook het ongevraagd lenen uit je koffer behoort tot het verleden. gammakoffer sleuteltje heeft iedereen in zijn zak en anders gaat het met een leatherman ook. Parat gebruikt een degelijk slot welke je niet zo openmaakt zonder iets te slopen.
                    Want je weet het, de meeste spullen worden in onze branche niet gestolen, het wordt geleend en niet op de goede plaats teruggelegt of neergelegt waar het door iemand anders wordt gezien als gevonden voorwerp. Op dat moment wordt het beschouwd als eerlijk gevonden.

                    Ooit eens op die manier een fluke meter kwijtgeraakt.

                    Even geleend zonder te vragen, na navraag degene gevonden die het ding had geleend en teruggelegt op een haltafeltje in de zaal waar we bezig waren geweest. Maarja, die ligt er de volgende dag niet meer. bovendien was de eerlijke vinder onvindbaar.

                    Je begrijpt waar de rekening heen ging.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                    Comment

                    • dh-showtechnic
                      • Jun 2005
                      • 139

                      #11
                      hallo allemaal,

                      Misschien zijn ze wel iets minder dan de parat koffers.
                      Maar kwa prijs ook een stuk goedkoper en bijna net zo goed.
                      Zelf had ik ook eerst parat koffers en deze zijn echt wel kapot te krijgen.
                      zo viel er een uit de bus op zijn onderkant scheur erin.
                      Voor 3 parat koffers koop je ook 2 van format.
                      Deze hebben we nu en bevalt ons net zo goed als de parat koffer.
                      Zie het maar zo, je kunt een dure audi kopen en dat rijd super maar je kunt ook tevreden zijn met een vw.
                      Last edited by dh-showtechnic; 24-03-08, 19:40.
                      Nieuwe mega drive in show

                      Comment

                      • Upgrading your system
                        • May 2003
                        • 1684

                        #12
                        Ok, hierover zijn de meningen dus verdeeld, als je tevreden bent met de koffers die je nu gebruikt is het uiteraard ok.
                        mijn ervaringen zijn nu eenmaal anders.
                        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                        Comment

                        • Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

                          #13
                          oh, Penn-Elcom heeft voldoende leuk inlaymateriaal om er een toolcase van te maken

                          Comment

                          Working...