Een grote nederlandse speler in de Branche...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Een grote nederlandse speler in de Branche...

Gisteren aan de bar hadden we het over Philips..die zijn toch stiekum wel goed bezig; na Qmaxz hebben we nu een 2e bedrijf wat intelligent licht maakt wat Neerlands trots genoemd mag worden:

Vari-Lite - Express Yourself.

en dan zijn ze ook voorzichtig met leds begonnen:

LED Lights, LED Lighting System- Philips Solid-State Lighting Solutions

Nu zijn ze vaak het spoor bijster geweest, maar ik denk dat ze nu toch echt goed bezig zijn!
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Vergeet niet dat iedereen 2-3 jaar geleden furieus was over Color Kinetics en de manier waarop zij met IPR (intellectual property rights) omgingen. Hoe dat op de dag van vandaag is weet ik niet. Voor Philips is het wel een goede stap geweest om CK over te nemen... op die manier halen ze direct ook een aantal belangrijke applicatie-patenten binnen. Ook versterken ze hun positie op de LED markt meer richting de eindgebruiker (Lumileds is een joint-venture van Philips, dus de kern-technologie en patenten hadden ze al in huis).

Dat Philips het spoor bijster is geweest ben ik niet zo met je eens. Dat zij een strategie uiteen hebben gezet die inhield dat de onderdelen waar Philips bij het 'volk' om bekend stond werden afgestoten en dat dat door veel mensen niet begrepen werd is een ander verhaal. Philips heeft duidelijk de richting gekozen voor de hogere markt en 'oude' technieken horen daar dus niet meer bij.

Waarom Philips Lighting nu precies deze acquisitie heeft gedaan zie ik nog niet direct, maar vind dat wel een zeer interessant vraagstuk. Nu wel inderdaad leuk dat ze iets hebben gedaan waarvan iedereen hier nu opeens zegt: Philips is alive and kicking !!
    Het zou me trouwens niet verbazen als een aantal merken die nu in deze Genlyte Group zitten op korte termijn weer worden verkocht... waaronder misschien ook wel weer Vari*Lite... de tijd zal het leren... wel een leuke ontwikkeling inderdaad !!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• R. den Ridder
      • Sep 2000
      • 1500

Color Kinetics was idd een aardige pain in the *ss.. Patenten kopen en er vervolgens niks mee doen. Philips zal zoals zoveel anderen hier tegenaan gelopen zijn, willen ontwikkelen maar niet mogen vanwege patentzaken (CK heeft zelfs een patent op het vervangen van witte gloeilampen door witte leds).
      Dan geld de leus "if you can't beat 'em, buy em"..

Na de overname heb ik iig niets meer gelezen over echt vlammende IP-debatten, maar des te meer over ontwikkelingen.
      En of philips veel van Genlyte verkoopt betwijfel ik toch wel.. aangezien een led meegaat kun je beter een complete philips armatuur verkopen, dan alleen de vervangingsled ervoor..Ze hebben niet voor niets ook Massive gekocht!

Comment

• mustang1
        • Sep 2006
        • 94

Dan vraag ik me toch af waarom er in een nieuwe Vari*Lite 3500Q standaard een Osram 1200 watt lampje gemonteerd wordt??
        Mooi spul, he?

Comment

• First Impression
          • Aug 2006
          • 35

Strand Lighting - A Genlyte Group Company

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

Een grote belgische speler in de branche...
            Barco Acquires High End Systems Inc. - News - News & Events - High End Systems
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• BlueConfig
              • Aug 2005
              • 138

High End Systems will be fully integrated into Barco’s Media and Entertainment division.
              Het merk HES verdwijnt ?
              Greets,
              BLue CoNFiG

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

High End Systems maakt vanaf nu deel uit van Barco's M&E afdeling, maar blijft verder verder produceren onder de naam 'High End Systems' in Austin, Texas
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...